Lotus med 5 säten?
- EXCEL,PATRIK.
- Forumveteran
Hej.
Vad jag vet så finns det ingen Lotus med 5 säten, utom den fantasiska Lotus Omegan-Vuxhall Carlton
Den största bil som Lotus själva byggt är Eclat-Elite-Excel som man får räkna som 2+2, Elan+2 är något mindre.
Kanske har jag glömt någon bil, men det blir nog svårt att hitta den i så fall.
Är 5 bra sittplattser ett krav så leta efter Lotus Omega.
Må Gott
Patrik.
Vad jag vet så finns det ingen Lotus med 5 säten, utom den fantasiska Lotus Omegan-Vuxhall Carlton
Den största bil som Lotus själva byggt är Eclat-Elite-Excel som man får räkna som 2+2, Elan+2 är något mindre.
Kanske har jag glömt någon bil, men det blir nog svårt att hitta den i så fall.
Är 5 bra sittplattser ett krav så leta efter Lotus Omega.
Må Gott
Patrik.
Excel SE 1987, Midas Gold MK3 1987, Austin mini 1275GT 1975. Triumph tiger T110 1954.
- Nillet
- Forumadministratör
Det finns väl fler "halv-Lotus:ar", men Omegan är störst (och modernast).
Lotus Cortina (version 2 är väl något större).
Sunbeam eller det var Talbot man gjorde en ihop med som också kan räknas som 5-sits.
Lotus/Izuzu Piazza turbo är väl 5-sits också.
Föreslår dock 1 Elise och 1 Elan+2.
Edit: stavatfel
Lotus Cortina (version 2 är väl något större).
Sunbeam eller det var Talbot man gjorde en ihop med som också kan räknas som 5-sits.
Lotus/Izuzu Piazza turbo är väl 5-sits också.
Föreslår dock 1 Elise och 1 Elan+2.
Edit: stavatfel
- Rickard
- Svårt Lotus-beroende
Enligt mitt tycke så finns det inga 5 sitsiga sportbilar...
Däemot finns det en held del högprestanda bilar med plats för fem kombinerat med körglädje & omkörnings resurser.
BMW M5 är en fantastiska bil i alla dess generationer & de två senaste har ju prestanda som lämnar dom allra flesta i backspegeln både när det svänger och på autobahn.
Audi har ju också ett par sportiga maskiner, S4, S6 & S8 den sistnämnda numera utrustad med en Lamborghini V10.. De ä en sportig familjebil som jag skulle vilja ha om jag hade familj.
Evo:n som du nämnde är ju också en grym bil, vet dock inte hur familje vänlig den är, då jag enbart har haft förmånen att köra toktrimmade exemplar med en ljudnivå i kupén som är som i min esprit.
Däemot finns det en held del högprestanda bilar med plats för fem kombinerat med körglädje & omkörnings resurser.
BMW M5 är en fantastiska bil i alla dess generationer & de två senaste har ju prestanda som lämnar dom allra flesta i backspegeln både när det svänger och på autobahn.
Audi har ju också ett par sportiga maskiner, S4, S6 & S8 den sistnämnda numera utrustad med en Lamborghini V10.. De ä en sportig familjebil som jag skulle vilja ha om jag hade familj.
Evo:n som du nämnde är ju också en grym bil, vet dock inte hur familje vänlig den är, då jag enbart har haft förmånen att köra toktrimmade exemplar med en ljudnivå i kupén som är som i min esprit.
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...
Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1
Å en hel del annat.
Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1
Å en hel del annat.
- Nillet
- Forumadministratör
Vet inte så mycket om den men den är snabb.sportbilsentusiasten wrote:Så underbart!!!Nillet wrote: Föreslår dock 1 Elise och 1 Elan+2.![]()
Det får det bli då den älsta får körkort.
![]()
Är den kul den "däringa" Omegan?
Hur mycket är standard Opel...
Var kan man läsa in sig på modellen?
Är den en samlarbil eller skrotbil typ, vissa omgjorda är liksom bara uppsminkade standardbilar - medan vissa är seriösa ombyggen!
LotusOmega.se
Jan Å !
Bara för att stilla min nyfikenhet; varför nej tack till Impreza ?
Kan i och för sig sympatisera, men tycker att Evo är minst lika illa.
Och parkbänken på bagageluckan är ju lika ful på båda.
hälsn
Lasse H
Bara för att stilla min nyfikenhet; varför nej tack till Impreza ?
Kan i och för sig sympatisera, men tycker att Evo är minst lika illa.
Och parkbänken på bagageluckan är ju lika ful på båda.
hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
- EXCEL,PATRIK.
- Forumveteran
Hej.
Jag är helt övertygad om att en Impreza är en mycket bättre bil än Omegan, är det en bil som ska köras var dag som bruksbil så är det nog så att alla Lotusar får uteslutas, funkar kanske i England med Lotus på vintern men knappast här.
Omegan är en fantastisk bil som man ska vara rädd om.
5 säten och ändå sportbil lär bli svårt, om man inte tänjer på begreppet sportbil. Utan att veta men hur är baksätet på tex en Camaro, lite roligare än BMW men knappast en sportbil.
Må gott
Patrik.
Jag är helt övertygad om att en Impreza är en mycket bättre bil än Omegan, är det en bil som ska köras var dag som bruksbil så är det nog så att alla Lotusar får uteslutas, funkar kanske i England med Lotus på vintern men knappast här.
Omegan är en fantastisk bil som man ska vara rädd om.
5 säten och ändå sportbil lär bli svårt, om man inte tänjer på begreppet sportbil. Utan att veta men hur är baksätet på tex en Camaro, lite roligare än BMW men knappast en sportbil.
Må gott
Patrik.
Excel SE 1987, Midas Gold MK3 1987, Austin mini 1275GT 1975. Triumph tiger T110 1954.
Inte 5 men 4
Lotus Omegan är endast godkänd för 4 personer
Med risk för att förstöra festen; Är inte fem säten en specifikation som omöjliggör epitetet "sportbil" ? Finns ju ruggigt snabba Mersor, men vem vill kalla dem för sportbilar ? Enligt min uppfattning är inte en M3 en sportbil, trots imponerande prestanda, men en A-H Sprite (Frogeye) är det. Trots att det tar nästan 20 sekunder till hundra i den senare bilen. Vad jag vill ha sagt är att begreppet sportbil är inte mätbart, utan en fråga om känslor. Men som man säger i väster: Each to his own.
hälsn
Lars H
hälsn
Lars H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
Lasse H wrote: Enligt min uppfattning är inte en M3 en sportbil, trots imponerande prestanda, men en A-H Sprite (Frogeye) är det. Trots att det tar nästan 20 sekunder till hundra i den senare bilen. Vad jag vill ha sagt är att begreppet sportbil är inte mätbart, utan en fråga om känslor. Men som man säger i väster: Each to his own.![]()
hälsn
Lars H
Så sant, så sant
Var det inte så att det var "familjeLotusar" som var frågan?
Lotus hälsningar från
Bengt som kör Europa Special JPS
Bengt som kör Europa Special JPS
- Nillet
- Forumadministratör
Har man tid och pengar kan man ju alltid bygga eget.
http://www.race-taxi.ch/
http://www.race-taxi.ch/