Esprit Turbo SE-91

Vill du sälja din Lotus, eller kanske något annat som har bilen att göra? Lägg då in en annons här.
Post Reply
janoz
Stamgäst

Esprit Turbo SE-91

Post by janoz »

Image
Image
Image

Endast 5300 mil. Uttagen -94.
Full dokumentation. Dagbok förd sedan jag köpte bilen.
Snap-off ratt. Mycket bra och snygg CD/Radio med fyra högtalare och fjärrkontroll.
Entusiast/helförsäkrad för 1500 kr/år.
Lackbehandlad med Ditec. Senast utförd 18/5-05.
En unik bil då det år 1991 totalt tillverkades endast 125 Esprit. (Enligt LCCS)
Skärmbreddare fram bidrar till utseendet.
Helvita lampor fram. Brandsläckare.
PC-interface samt programvara medföljer för att kunna kontrollera motorns alla givare och hälsa.
En hel del slitdetaljer utbytta de senaste två åren vilket framgår av dagboken.
Bl.a. renoverat chargecoolerpumpen och bytt den notoriska luftningsslangen mellan tankarna.
Nya bakdäck original Goodyear Eagle F1.
Modifierade sidoblinkers som kan återställas till original om så önskas. Originalblinkers medföljer.

Esprit är den mest perfekta sportbil man kan tänka sig.
Den har det klassiska sportbilsutseendet, gör nästan 300 km/h, 0-100 på 4.7 sek men framför allt 50-150 sanslöst fort.
Esprit har en fantastisk väghållning som få andra bilar är i närheten av.
Det finns en underbar skara entusiaster i Sverige och runt världen med dessa bilar som är helt utan motstycke när man behöver få reda på hur man fixar nåt eller har nåt problem. Det finns flera otroligt bra forum och sites på nätet där all info finns att hitta.
(Försök hitta det med en Ferrari eller Lambo...)
Esprit är en fantastisk sportbil som en normal människa kan köra och äga utan att vara miljonär.
Den är fantastiskt pålitlig och otroligt kul att köra. Den väcker uppmärksamhet var man än kommer.
Det finns inte nån motsvarighet i pris/prestanda/utseende/känsla att hitta.
Enda anledningen till att jag säljer den är att jag har siktat in mig på en nyare Esprit och jag kan inte ha två samtidigt tyvärr...
För ännu fler och bättre upplösta bilder: Se gärna även här.

Ring mig på 070-6059084 eller maila till janoz@cisco.com
Janne Östling
Lycklig vårdare av en Esprit Turbo SE -91
janoz
Stamgäst

Post by janoz »

Sänker priset till 230.000.
Gäller tills jag ställer in bilen i vinteride. Sen blir det ett annat pris i vår igen... :-D
Lycklig vårdare av en Esprit Turbo SE -91
Post Reply