kollade upp BOU996 på vägverkets sida, det är en Mercedes enligt dem. https://secure1.ore.vv.se/fordonsfraga/Fordon_11.asp
Det var spännande att den fanns med i en artikel, kul med återkoppling, nu vet vi vad som har hänt med den. Jag tvivlar definitivt inte på att din är i fint skick. Har du några bilder?
Jag tror definitivt säljaren får sänka sina ekonomiska förväntningar på bilen. Motorn är ändå inte vanlig. Visserligen är det väl en långkörare för Lotus, men den sitter väl bara i Lotus-, Sunbeam- och Austin-Healeybilar? Iofs tänker jag i Sverige, i Storbritannien är borde det vara en barnlek att få tag i.
Vattenpumpen, att den slutar fungera beror det på att den inte blir smörjd eller hur fungerar det? Det låter inte allt för roligt med rost i dörrarna, är inte de galvade som bottenplattan? Varför jag frågar är att jag har erfarenhet av gamla Jettor och med de är det ofta så att dörrarna börjar hänga. De läcker däremot inte in vatten, det är bara att det inte ser så roligt ut och att man kanske inte tycker om det klickljud som uppstår när man stänger resp. öppnar dörren.
Tack för manualen, den verkar informativ. Perfekt nattlektyr! :-)
Är det www.lotusexcel.co.uk forumet som startat igen? Den adressen verkar fortfarande inte fungera iaf.
Prisidé Lotus Excel SE (Sv. Såld) -87
Per-Ola wrote:Om du är intresserad av Excelen med reg nr DRE973 skulle jag titta noga efter reparationer efter krockskada. När bilen gick som demo-bil för Alpine bilstereo gick det ett rykte om att den hade blivit smälld (jag tror det var fram). Observera att detta är ett rykte och skall tas med en nypa salt. Dessutom går det att reparera sådana skador på ett professionellt sätt. Det som kanske är viktigast att kolla är hjulinställningar/att chassit inte är skevt.
Hälsar
Per-Ola
Åhå, det var ju inte allt för kul, då kanske den är rostig också. Om det blir ett köp så är det en hobbybil, och om det går att fixa så är det inga problem... det är ju mekandet som är det roliga :-)
Gustaf - Drömmer om en Lotus.
Nej, det är samma gäng men forumet och adressen är nytt.Pteryx wrote:Är det www.lotusexcel.co.uk forumet som startat igen? Den adressen verkar fortfarande inte fungera iaf.
Hälsar
Stefan
Finns den inte att tanka ner som en fil nånstans istället?Stefan L wrote: **klipp, klipp**
Här är en länk till en scannad Lotus Excel manual den är väldigt bra att ha om du funderar på att skaffa en bil, samma manual kostar runt 1000:- att köpa i England: http://homepage.ntlworld.com/dpryder/Lotus%20Manual/
**klipp, klipp**
Lotuslös
Jag tog mig frihetan att kompilera filerna.DJ wrote: Finns den inte att tanka ner som en fil nånstans istället?
Lotus_Excel_Manual.pdf
Gustaf - Drömmer om en Lotus.
Kalas!Pteryx wrote:Jag tog mig frihetan att kompilera filerna.DJ wrote: Finns den inte att tanka ner som en fil nånstans istället?
Lotus_Excel_Manual.pdf
Lotuslös