Kör lite på Gelleråsen i helgen och har problem med att 2:ans växel hoppar ur vid brutal kurvtagning.
Frustrerande att hålla i spaken. Vi har justerat så att spakstället är rakt men hjälper inte.
Tips?
växel hoppar ur
Re: växel hoppar ur
Kanske den här länken kan vara till hjälp? Finna lite info om justeringar där.
http://trueleo.com/Eliselinkageinstall.htm
Har själv skaffat LETSLA länkaget till min Elise R, men inte fått det på plats ännu. Tanken är att det ska göra växlingarna mer distinkta.
Finns även en del andra tips under länken till anna tråd indetta forum som handlar om att få motorfästena lite mer stabila.
viewtopic.php?f=14&t=6033
/Patrik
http://trueleo.com/Eliselinkageinstall.htm
Har själv skaffat LETSLA länkaget till min Elise R, men inte fått det på plats ännu. Tanken är att det ska göra växlingarna mer distinkta.
Finns även en del andra tips under länken till anna tråd indetta forum som handlar om att få motorfästena lite mer stabila.
viewtopic.php?f=14&t=6033
/Patrik
/Patrik
Lotus Elise R 2007
Ford Fiesta ST 200(vardagsbil)
Ford S-max (familjebil)
Lotus Elise R 2007
Ford Fiesta ST 200(vardagsbil)
Ford S-max (familjebil)
Har nu bytt växellådsolja samt 2 motorfästen hittils. Har provat i en rondell med gatsten som gör att det är minst sagt skakigt. Nu hoppar inte växeln ur längre men det stora testet blir på Kinnekulle.
De nya motorfästena drog dock med sig andra problem.....men det är en separat historia....
De nya motorfästena drog dock med sig andra problem.....men det är en separat historia....
-
pontusfyhr
- Stamgäst
Berätta mer, kanske i en annan tråd?JohnC wrote:Har nu bytt växellådsolja samt 2 motorfästen hittils. Har provat i en rondell med gatsten som gör att det är minst sagt skakigt. Nu hoppar inte växeln ur längre men det stora testet blir på Kinnekulle.
Trafiken på hemsidan är inte så stor, vilket gör det enkelt att hitta mina egna inlägg....
viewtopic.php?f=14&t=6162
viewtopic.php?f=14&t=6162