Bakåtvänd barnstol i Elise S2?
- Christopher Zell
- Forumberoende
- Posts: 260
- Joined: Wed 20 Nov, 2013 19:43
- Location: Stockholm
Bakåtvänd barnstol i Elise S2?
Någon som använt en barnstol i sin Elise? Sonen kommer vara drygt ett när jag ska vara föräldrarledig och det hade ju varit skam att inte åka lite sportbil med honom då:)
I england kör de ju framåtvänt så tipsen från seloc mm. Hjälper inte så värst.
I england kör de ju framåtvänt så tipsen från seloc mm. Hjälper inte så värst.
Elise S2 Type 25 - såld
VX220 Turbo Stage 4 - såld
VX220 Turbo Stage 4 - såld
Re: Bakåtvänd barnstol i Elise S2?
För några år sedan skrev jag lite tips i en tråd härpå forumet viewtopic.php?f=6&t=3751
Det beror givetvis på vilken typ av stol du har och att du inte har en inkopplad airbag på passagerarsidan.
Jag tror att jag har Akta-stolen kvar om du skulle vara intresserad för en billig penning. Min dotter är numera 13 år och får knappast plats längre.
Det beror givetvis på vilken typ av stol du har och att du inte har en inkopplad airbag på passagerarsidan.
Jag tror att jag har Akta-stolen kvar om du skulle vara intresserad för en billig penning. Min dotter är numera 13 år och får knappast plats längre.
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Re: Bakåtvänd barnstol i Elise S2?
Hej Olle
Är intresserad av stolen då mitt barnbarn skall introduceras i lotusåkning.
Bakåtvänd tills han blir tillräckligt stor såklart
Mvh
Johan
Är intresserad av stolen då mitt barnbarn skall introduceras i lotusåkning.
Bakåtvänd tills han blir tillräckligt stor såklart
Mvh
Johan
Johan Lundberg
Uppsala
Elise S1
Uppsala
Elise S1
- Christopher Zell
- Forumberoende
- Posts: 260
- Joined: Wed 20 Nov, 2013 19:43
- Location: Stockholm
Re: Bakåtvänd barnstol i Elise S2?
Tack för kul läsning Olle. Det är lätt att romantisera det förflutna, och även om inte allt var bättre förr känns det lätt så när man får så härliga historier som er familjetripp till SSM
Aktastolen får Johan gärna ta, vi måste ändå köpa en ny stol nu så vi får hoppas jag får den att passa i Elisen. Airbag behöver jag inte oroa mig för i min bil.
Jag får väl helt enkelt rapporter sen hur det har gått. Framåtvänt finns det en del info om men bakåtvänt är det värre med.
Aktastolen får Johan gärna ta, vi måste ändå köpa en ny stol nu så vi får hoppas jag får den att passa i Elisen. Airbag behöver jag inte oroa mig för i min bil.
Jag får väl helt enkelt rapporter sen hur det har gått. Framåtvänt finns det en del info om men bakåtvänt är det värre med.
Elise S2 Type 25 - såld
VX220 Turbo Stage 4 - såld
VX220 Turbo Stage 4 - såld
Re: Bakåtvänd barnstol i Elise S2?
Christopher: Jo det var lite enklare förr, och vi har kanske blivit lite för överbeskyddande nuförtiden.
Johan: Du får gärna köpa stolen för en symbolisk summa av 200 kr, men den är kanske inte i nyskick. Hur bråttom är det? Ses vi kanske på något möte i sommar?
Johan: Du får gärna köpa stolen för en symbolisk summa av 200 kr, men den är kanske inte i nyskick. Hur bråttom är det? Ses vi kanske på något möte i sommar?
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Re: Bakåtvänd barnstol i Elise S2?
200 blir utmärkt
Vi ses på lotus days på kinnekulle men då är vuxne sonen med.
Vi ska ner till Bohuslän v28. kanske kan ses då?
Vi ses på lotus days på kinnekulle men då är vuxne sonen med.
Vi ska ner till Bohuslän v28. kanske kan ses då?
Johan Lundberg
Uppsala
Elise S1
Uppsala
Elise S1
Re: Bakåtvänd barnstol i Elise S2?
Hej,
Jag köpte min Elise s2 när jag var mammaledig. Allting går om man vill, jag använde ett Brio babyskydd och det fungerade utmärkt. Har även fått tag på en barnvagn som får plats i "bakluckan" den minsta paraplyvagnen som finns att få tag på, bara kapa handtagen en decimeter så får den plats perfekt. ;)
Som sagt, allt går om man vill och om man vill riktigt riktigt mycket får man plats med både barnstol och barnvagn.
Jag köpte min Elise s2 när jag var mammaledig. Allting går om man vill, jag använde ett Brio babyskydd och det fungerade utmärkt. Har även fått tag på en barnvagn som får plats i "bakluckan" den minsta paraplyvagnen som finns att få tag på, bara kapa handtagen en decimeter så får den plats perfekt. ;)
Som sagt, allt går om man vill och om man vill riktigt riktigt mycket får man plats med både barnstol och barnvagn.
- Attachments
-
- blogger-image--392162348.jpg (87.26 KiB) Viewed 10811 times
-
- 20140703_181405.jpg (147.21 KiB) Viewed 10811 times
Lisa Hansson
Lotus Elise s2
Lotus Elise s2
!
Helt rätt Lisa. Om man bara vill så går det mesta att lösa! Och barnen mår säkert bra av att åka Lotus..... 
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
- Christopher Zell
- Forumberoende
- Posts: 260
- Joined: Wed 20 Nov, 2013 19:43
- Location: Stockholm
Re: Bakåtvänd barnstol i Elise S2?
Glada föräldrar = glada barn :)
Är lite rädd för att barnstolen tar mer plats än babyskyddet bara. Men men, får köpa stol först till vardagsbilen sen får vi se om den passar i Elisen.
Är lite rädd för att barnstolen tar mer plats än babyskyddet bara. Men men, får köpa stol först till vardagsbilen sen får vi se om den passar i Elisen.
Elise S2 Type 25 - såld
VX220 Turbo Stage 4 - såld
VX220 Turbo Stage 4 - såld
- Christopher Zell
- Forumberoende
- Posts: 260
- Joined: Wed 20 Nov, 2013 19:43
- Location: Stockholm
Re: Bakåtvänd barnstol i Elise S2?
Tiden går, sonen har hunnit fylla ett redan.:)
Provmonterade idag en Britax Hiway ii.
Den passar i bilen, men man får ge upp vänster backspegel helt.
Helt ok på små landsvägar men inget för rusningstrafik på E4an.
Hoppas hinna med en provtur i dagarna.
Provmonterade idag en Britax Hiway ii.
Den passar i bilen, men man får ge upp vänster backspegel helt.
Helt ok på små landsvägar men inget för rusningstrafik på E4an.
Hoppas hinna med en provtur i dagarna.
Elise S2 Type 25 - såld
VX220 Turbo Stage 4 - såld
VX220 Turbo Stage 4 - såld