http://www.orebrolansmuseum.se/Ronnie/utstallningen.htm
På LCCS-årsmötet diskuterades att föreslå medlemmarna en dag då så många som möjligt skulle försöka att träffas i Örebro och titta på utställningen. Jag fick uppdraget och förslaget till datum är nu söndagen den 31 augusti.
Jag föreslår att intresserade i olika delar av vårt avlånga land kommer överens om en gemensam "rutt" till Örebro. Det vore dessutom trevligt om vi (hmm, dvs jag) kunde ordna en gemensam lunch innan vi tittar på utställningen.
För oss stockholmare ligger det här förslaget back-to-back med Automobil Classic Cars vid Rosersbergs Slott som äger rum dagen innan (lör 30/8).
Det skulle därmed kunna bli en ren Lotus-helg där man på lördagen efter allt tittandet är sugen på att åka ut och åka en bit.
För dom som vill så avser jag att föreslå en samlingsplats i Stockholmstrakten på söndagsmorgonen. Jag kommer att återkomma med detaljer senare om hur vi ska ta oss till målet i Örebro. Det kräver lite rekande, men avsikten är att undvika E18/E20 så mycket som möjligt, men ändå vara på plats till lunch.