SVKG 60 år
SVKG 60 år
Igår fyllde Sportvagnsklubben i Göteborg 60 år. Det firades med att ca 60 st sportvagnar av olika märken och ålder körde kolonn från Göteborg till Nääs slott i Floda. Där bjöds det på tårta och ett fyrfaldigt leve för klubben, som på 60-talet i en artikel i Teknikens Värld kallades "Vassa vagnars vänner". Det var många Lotus av olika ålder och typ som parkerades i solnedgången vid Nääs slott.
- Attachments
-
- SVKG 60 år.jpg (46.67 KiB) Viewed 2621 times
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.