Mc från Caterham och Lotus

Här pratar vi om allt som har med Lotus eller andra sportbilar att göra.
Post Reply
User avatar
Pejons
Stamgäst
Posts: 75
Joined: Mon 15 Jul, 2013 14:16
Location: Lerum, V:a Götaland

Mc från Caterham och Lotus

Post by Pejons »

Lotus har "lånat" ut sitt namn till ett mc-projekt.
Är detta rätt väg att gå? Kanske får de in lite pengar men hur blir det med anseendet? Kommer mc:n att leva upp till Lotus image?
Av gaffelvinkeln att döma kommer hojen inte bli lätt att få runt i kurvorna.
Men lite frän är den allt.

Caterham har sedan tidigare hojar på modellprogrammet. Nu tar de steget upp till moto2. Det är ett kliv som förpliktigar. Kommer de kunna fokusera på flera håll samtidigt? Räcker kassan?

Är det en ny trend som vi ser här?
Trenden av att traditionella biltillverkare gett sig på F1 har klingat av. (Senast var det väl Toyota och Peugeot?)

http://www.autoblog.com/2014/01/16/lotu ... otorcycle/
https://www.facebook.com/caterhammoto2
Mvh / Peter
Medlem 776 sedan 1988
Elise 111R -07, chili red
Volvo V70 -07, bil med drag
Volvo V40 -17
Ducati 750 Supersport -01
Fiat X1/9, renoveringsprojekt
Tidigare Elan S4 SE fhc -68, vit
Ducati 750 Sport -90
Over OV11 (encylindrig roadracer)
User avatar
Rickard
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1189
Joined: Mon 15 Sep, 2003 11:28
Location: Jönköping.
Contact:

Re: Mc från Caterham och Lotus

Post by Rickard »

Inget är nytt under solen, bla så höll maserati på med MC redan på 50-talet, de gjorde ett par riktigt läckra hojar faktiskt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Maserati_(motorcycle)

Sen har ju KTM gjort tvärtom och gått från hojar till bilar.

:flag:
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...

Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1

Å en hel del annat.
Post Reply