Fälgmode 2013...
Fälgmode 2013...
En detalj jag personligen inte gillar på Exige S är fälgarna. Då i synnerhet "Diamond cut" som är på tok för mycket show car för min smak. Men jag gjorde precis en intressant reflektion när jag såg en Aston Martin Vanquish på TV9's Motor - fälgarna är nästan lika! Så undras just om Lotus och Aston gjort ett gruppköp. Eller om Lotus i gammal god anda varit ute på parkeringen och letat delar?
Stefan Axelsson
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
- EXCEL,PATRIK.
- Forumveteran
- Posts: 643
- Joined: Mon 17 Feb, 2003 12:25
- Location: Genarp, Skåne.
Re: Fälgmode 2013...
Hej.
Enligt väl insatta källor så är väldigt många av Lotus tekniker och designers numera anställda av Aston Martin. Så svaret kan finnas bland dessa personer.
Hälsningar
Patrik
Enligt väl insatta källor så är väldigt många av Lotus tekniker och designers numera anställda av Aston Martin. Så svaret kan finnas bland dessa personer.
Hälsningar
Patrik
Excel SE 1987, Midas Gold MK3 1987, Austin mini 1275GT 1975. Triumph tiger T110 1954.
Re: Fälgmode 2013...
Finns det en enda Lotus som inte "snott" delar från något annat? 
Re: Fälgmode 2013...
Finns det någon bil som inte "snott" delar från någon annan? ;);)Finn wrote:Finns det en enda Lotus som inte "snott" delar från något annat?
Re: Fälgmode 2013...
En gammal god brittisk tradition. Min första Triumph Spitfire hade dörrhandtag från en hundkoja. Minns även en TVR som plockat bakljusen från Ford Cortina Mk1.yroll wrote: Finns det någon bil som inte "snott" delar från någon annan? ;);)
Stefan Axelsson
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
- Graf Orlok
- Forumveteran
- Posts: 395
- Joined: Thu 26 Jul, 2012 22:16
- Location: Täby, Stockholm
Re: Fälgmode 2013...
Inte bara brittisk... Min Fiat X1/9 hade bakluckeöppnare från en Countach. Beat that! :P
Staffan Linder
Sekreterare LCCS
--Lotus Exige Sport 350 - 2017--
Sekreterare LCCS
--Lotus Exige Sport 350 - 2017--
Re: Fälgmode 2013...
Eller var det tvärt om?Graf Orlok wrote:Inte bara brittisk... Min Fiat X1/9 hade bakluckeöppnare från en Countach. Beat that! :P
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
- Graf Orlok
- Forumveteran
- Posts: 395
- Joined: Thu 26 Jul, 2012 22:16
- Location: Täby, Stockholm
Re: Fälgmode 2013...
Hehe... Ja kanske. Eller det var nog så att Bertone hade sådana liggandes och eftersom de ritade båda bilarna blev det samma spak.
Förresten gjordes första Countachen före första X1/9:an
Förresten gjordes första Countachen före första X1/9:an
Staffan Linder
Sekreterare LCCS
--Lotus Exige Sport 350 - 2017--
Sekreterare LCCS
--Lotus Exige Sport 350 - 2017--
Re: Fälgmode 2013...
Belysningen till bakre nummerskylten på Elise S1
kom från R-R !
hälsn
Lasse H
kom från R-R !
hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
utan man blir gammal för att man slutar leka !