Caterham Seven 165 och AeroSeven

Här pratar vi om allt som har med Lotus eller andra sportbilar att göra.
Post Reply
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3660
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Caterham Seven 165 och AeroSeven

Post by Nillet »

Inte Lotusnyheter men nästan, därför under allmänt...

På mässan i Frankfurt presenterade Caterham en ny insteg-Seven.
Den är avskala med plåtfälgar och jätteliten motor, en 660 cm3 turbomotor från Suzuki.
Med betäckningen 160 menas att den har 160 bhp/ton, 80 hkr och 500 kg.
Den kommer att heta 165 i Europa för att den går under Euro5 normen.
Under 17 000 pund säger Caterham, ca 25 000 euro enligt Teknikens värld.
http://uk.caterhamcars.com/news/telegra ... urt-unveil
http://www.autocar.co.uk/car-news/frank ... -frankfurt
http://www.teknikensvarld.se/2013/09/11 ... officiell/
Image

Det har även läckt bilder från bilen som skall presenteras under F1 i Singapore idag.
Det är en bil som bygger på CSR-chassit och har en kolfiber-kaross.
Motorn är en beprövad 237 bhp-motor men med traction control.
http://uk.caterhamcars.com/cars/aeroseven-concept
http://www.worldcarfans.com/11309196321 ... ept-leaked
Image
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3660
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Re: Caterham Seven 165 och AeroSeven

Post by Nillet »

Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
User avatar
Josen
Forumveteran
Posts: 373
Joined: Wed 20 Jan, 2010 13:31
Location: Göteborg

Re: Caterham Seven 165 och AeroSeven

Post by Josen »

Hmm

Kan de inte vara lite mera inovativa ?

- en lätt sjua och en klädd sjua ? Snälla det finns ju redan...

Dags att tänka i nya banor dags för en ny mittmotor bil och nyttja alla fwd bilars drivlinor som finns där ute

Joachim
Joachim Osbeck
S2 111s 2002 ( rejsa tråd )
SPVM Roadsport B -> 2011 1:a, 2012 2:a, 2013 1:a
Post Reply