På mässan i Frankfurt presenterade Caterham en ny insteg-Seven.
Den är avskala med plåtfälgar och jätteliten motor, en 660 cm3 turbomotor från Suzuki.
Med betäckningen 160 menas att den har 160 bhp/ton, 80 hkr och 500 kg.
Den kommer att heta 165 i Europa för att den går under Euro5 normen.
Under 17 000 pund säger Caterham, ca 25 000 euro enligt Teknikens värld.
http://uk.caterhamcars.com/news/telegra ... urt-unveil
http://www.autocar.co.uk/car-news/frank ... -frankfurt
http://www.teknikensvarld.se/2013/09/11 ... officiell/

Det har även läckt bilder från bilen som skall presenteras under F1 i Singapore idag.
Det är en bil som bygger på CSR-chassit och har en kolfiber-kaross.
Motorn är en beprövad 237 bhp-motor men med traction control.
http://uk.caterhamcars.com/cars/aeroseven-concept
http://www.worldcarfans.com/11309196321 ... ept-leaked
