Overhaulin'

Här pratar vi om allt som har med Lotus eller andra sportbilar att göra.
Post Reply
User avatar
STELL
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1059
Joined: Wed 08 Jan, 2003 11:12
Location: STOCKHOLM

Overhaulin'

Post by STELL »

På Overhaulin' visas just nu renovering av en Europa
Hoppas att det inte blir några 19 tums hjul bara
STELLAN

2 X EXCEL SE -88
1 X ELISE -01 (DOTTER)
Medlem #236
User avatar
Per Mo
Forumveteran
Posts: 469
Joined: Tue 04 Oct, 2011 21:43
Location: Västerås

Re: Overhaulin'

Post by Per Mo »

Mazda Miata ND 2.0 -19 2025-20?? :steer:
Lotus Elise Sport 220 april MY17 2017-20?? :steer:
Lotus Elise 111R MY07 2011-2017  :race:
BMW Z3 2.8 2003-2011  :race:
LCCS Webmaster
webmaster[at]lccs.nu
yroll
Forumberoende
Posts: 143
Joined: Wed 19 Sep, 2012 15:26
Location: Örebro

Re: Overhaulin'

Post by yroll »

Trist motorval dock... Annars var det väl ett rätt ok resultat för att vara overhaulin!
User avatar
Graf Orlok
Forumveteran
Posts: 395
Joined: Thu 26 Jul, 2012 22:16
Location: Täby, Stockholm

Re: Overhaulin'

Post by Graf Orlok »

Tyckte just motorvalet var ganska bra eftersom det var det enda Lotus-relaterade som stoppades i bilen... Hade nog klarat mig utan Hot Rod-sänkningen med megarims istället. Svider lite i Lotushjärtat. Men, det är ju Overhaulin' och det är amerikanskt, så det liksom "goes with the trade". Tänk om de slängt i en Edelbrock eller liknande, då hade det inte varit mycket Lotus kvar.... :-D
Staffan Linder
Sekreterare LCCS
--Lotus Exige Sport 350 - 2017--
yroll
Forumberoende
Posts: 143
Joined: Wed 19 Sep, 2012 15:26
Location: Örebro

Re: Overhaulin'

Post by yroll »

Nej jag gillar inte heller fälgarna men sänkning gör mig inget :)
Jag tycker dock inte att en toyotamotor relaterar speciellt mycket med lotus(även om jag vet att den sitter i Elise/Exige), nej ska de ta ur standardmotorn får de ersätta med en v8 t.ex http://www.holeshot-racing.co.uk/index. ... h1-v8-busa
Annars kunde de gott o väl ha trimmat upp motorn som var!
User avatar
Stefan_A
Moderator
Posts: 1842
Joined: Wed 13 Dec, 2006 18:38
Location: Saltsjö-Boo

Re: Overhaulin'

Post by Stefan_A »

Tittade precis på detta avsnitt och tycker att mr Foose gjorde ett bra jobb. Han är magisk när det gäller ombyggnader, gör mängder med ändringar som ändå ser ut som att de skulle kunna varit där från början. Man kan ha olika synpunkter på ombyggnader av gamla bilar men i slutändan är det upp till ägaren vad han/hon vill göra med sin bil.
Stefan Axelsson

Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com

Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Post Reply