Läderratt 13" - 14"
Läderratt 13" - 14"
Jag är på jakt efter en tre-ekrad läderratt med nav som passar Lotus Elan (60-70 tals varianten). Diameter ca 13" - 14" och helst silverfärgade ekrar. Lite patinerat skick gör inget.
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Re: Läderratt 13" - 14"
Jag köpte en ny Motolita ratt från classicsteeringwheels på E-bay. De hade alla tänkbara varianter och jag valde en 14" med något försänkt centrum. Enligt Bryan Jones på firman (som svarade direkt) så köper många 13" och utan försänkt centrum till Elan, men eftersom originalratten är 15" och har försänkt centrum så tyckte jag att det blev en bra kompromiss som inte skymmer instrumenten så mycket. Den kostade ca 2200 kr komplett med centrum och frakt, vilket jag tycker är OK.
- Attachments
-
- 14 tum Motolita.JPG (197.93 KiB) Viewed 4848 times
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.