Noble M12

Här pratar vi om allt som har med Lotus eller andra sportbilar att göra.
Post Reply
User avatar
DJ
Moderator
Posts: 855
Joined: Thu 05 Dec, 2002 08:37
Location: NL

Noble M12

Post by DJ »

Rullar det några såna i Sverige?

Går de att regga, eller är de SVA-reggade i UK så att det blir svårt?
_____________________________________

Daniel
Lotuslös :(
User avatar
EXCEL,PATRIK.
Forumveteran
Posts: 643
Joined: Mon 17 Feb, 2003 12:25
Location: Genarp, Skåne.

Re: Noble M12

Post by EXCEL,PATRIK. »

Hej.
Jag har sett en i södra Sverige, silverfärgad. Har ingen aning om hur den är reggad, men den har svenska skyltar.
Snygg bil, men bakvingen ser ut som om en glad femtonåring hade satt dit den.

Hälsningar
Patrik
Excel SE 1987, Midas Gold MK3 1987, Austin mini 1275GT 1975. Triumph tiger T110 1954.
User avatar
DJ
Moderator
Posts: 855
Joined: Thu 05 Dec, 2002 08:37
Location: NL

Re: Noble M12

Post by DJ »

Jag tycker inte alls att den är snygg, men jag tycker den är häftig på andra sätt och skulle nog kunna tänka mig en...
_____________________________________

Daniel
Lotuslös :(
User avatar
STELL
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1059
Joined: Wed 08 Jan, 2003 11:12
Location: STOCKHOLM

Re: Noble M12

Post by STELL »

Har sett en snurra i 08 området åxå, Har för mig att den var röd.
STELLAN

2 X EXCEL SE -88
1 X ELISE -01 (DOTTER)
Medlem #236
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3660
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Re: Noble M12

Post by Nillet »

EXCEL,PATRIK. wrote:Hej.
Jag har sett en i södra Sverige, silverfärgad. Har ingen aning om hur den är reggad, men den har svenska skyltar.
Snygg bil, men bakvingen ser ut som om en glad femtonåring hade satt dit den.

Hälsningar
Patrik
Den du har sett är troligen den som gick i MSCC KM (där står den som Noble M400).
http://www.mscc.se/klubbmasterskap/resultat-2012/
Bilder se under galleri KM1 och KM5.
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
User avatar
Rickard
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1189
Joined: Mon 15 Sep, 2003 11:28
Location: Jönköping.
Contact:

Re: Noble M12

Post by Rickard »

Du har ju alla möjligheter att plocka hem istort sett vad du vill som flyttgods när du flyttar hem från Holland, Noble, 2eleven, hemmabyggd seven med alldeles för mkt hästar :lol: mfl
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...

Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1

Å en hel del annat.
User avatar
DJ
Moderator
Posts: 855
Joined: Thu 05 Dec, 2002 08:37
Location: NL

Re: Noble M12

Post by DJ »

MSCC-bilderna visar en M400 enligt bilregistret, som också hävdar att "Släpvagnens maximala totalvikt vid B-behörighet" är 2249 kg...  :nothing: :laugh:
Rickard wrote:Du har ju alla möjligheter att plocka hem istort sett vad du vill som flyttgods när du flyttar hem från Holland, Noble, 2eleven, hemmabyggd seven med alldeles för mkt hästar :lol: mfl
Iofs. Men nu går det inte. För jag måste äga bilen i minst ett år utomlands för att kunna flyttgodsa in den, och jag flyttar redan i sommar. Och det innebär också att jag måste regga den i NL och betala Hollands snuskigt dyra importskatt. Det vill jag undvika. Jag funderar på att flyttgodsa in hojen, och hoppas få dispens på ljudnivån.
_____________________________________

Daniel
Lotuslös :(
Post Reply