LCCS på Facebook??
LCCS på Facebook??
Jag har sökt men inte hittat Lotus Car Club of Sweden på Facebook.
Är det något man borde lägga upp??
Kanske kan genera fler medlemmar?
Jag vet inte själv hur man skapar en intressegrupp på Facebook, kanske ett uppdrag för webmaster:)
/ Tomas
Är det något man borde lägga upp??
Kanske kan genera fler medlemmar?
Jag vet inte själv hur man skapar en intressegrupp på Facebook, kanske ett uppdrag för webmaster:)
/ Tomas
Tomas Karlsson
Porsche Cayman S -10
Har tidigare ägt: Lotus Elise Type 25 -02, Jaguar XK8, MGF, Triumph Spitfire, MGB........
Porsche Cayman S -10
Har tidigare ägt: Lotus Elise Type 25 -02, Jaguar XK8, MGF, Triumph Spitfire, MGB........
- Bjarne
- Forumberoende
- Posts: 173
- Joined: Wed 11 Nov, 2009 08:46
- Location: Torna Hällestad, Skåne
- Contact:
Re: LCCS på Facebook??
Skapa en grupp är lätt.
Numera finns det en sådan (går att ta bort igen om det skulle vara så...).
Gruppen är synlig för alla, men man måste bli medlem för att se något i den. Än så länge kan alla godkänna medlemar, även detta går att ändra så att bara administratörer kan godkänna nya.
Har lagt till alla mina facebookvänner som är med i LCCS...
Numera finns det en sådan (går att ta bort igen om det skulle vara så...).
Gruppen är synlig för alla, men man måste bli medlem för att se något i den. Än så länge kan alla godkänna medlemar, även detta går att ändra så att bara administratörer kan godkänna nya.
Har lagt till alla mina facebookvänner som är med i LCCS...
_____________________
Leklådan består av:
75 - SAAB 96 Silver
99 - Lotus Elise
00 - Ducati 748
07 - Ducati Hypermotard
Miss Sophies hemsida
My guardian angel is quick, I just try to keep up...
Leklådan består av:
75 - SAAB 96 Silver
99 - Lotus Elise
00 - Ducati 748
07 - Ducati Hypermotard
Miss Sophies hemsida
My guardian angel is quick, I just try to keep up...
Re: LCCS på Facebook??
Har du skapat gruppen nyligen??
En länk vore trevligt.
/ Tomas
En länk vore trevligt.
/ Tomas
Tomas Karlsson
Porsche Cayman S -10
Har tidigare ägt: Lotus Elise Type 25 -02, Jaguar XK8, MGF, Triumph Spitfire, MGB........
Porsche Cayman S -10
Har tidigare ägt: Lotus Elise Type 25 -02, Jaguar XK8, MGF, Triumph Spitfire, MGB........
Re: LCCS på Facebook??
Här är länken: http://www.facebook.com/#!/groups/148736565211867/
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Re: LCCS på Facebook??
Då jag själv inte har något konto på Facebook så får jag uppmana er att hålla rent och snyggt i den gruppen också. Dvs samma regler kring diskussioner som vi har här på forumet.
Stefan Axelsson
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Re: LCCS på Facebook??
Snabbt jobbat Bjarne!
Det vore trevligt om folk laddade upp bilder på sina bilar, så man har lite vackert att titta på;)
/ Tomas
Det vore trevligt om folk laddade upp bilder på sina bilar, så man har lite vackert att titta på;)
/ Tomas
Tomas Karlsson
Porsche Cayman S -10
Har tidigare ägt: Lotus Elise Type 25 -02, Jaguar XK8, MGF, Triumph Spitfire, MGB........
Porsche Cayman S -10
Har tidigare ägt: Lotus Elise Type 25 -02, Jaguar XK8, MGF, Triumph Spitfire, MGB........
Re: LCCS på Facebook??
För klubbens räkning så förordar jag dels galleriet på hemsidan; >Medlemsbilar< och dels motsvarande sektion här på forumet; >Våra bilar<
Stefan Axelsson
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Re: LCCS på Facebook??
Instämmer med Stefan ovan, glöm inte att även lägga upp bilderna här!
Vill inte låta som en bakåtsträvare, men ser även en fara i skapandet av en LCCS-grupp på Facebook. Det svenska Lotus-communityt är litet nog som det är och att då skapa ytterligare ett diskussionsforum riskerar vi att splittra upp det svenska Lotus-communityt i än mindre diskussionsgrupper. Men om vi med hjälp av Facebookgruppen kan få fler utomstående intresserade av Lotus och LCCS så är ju det toppen!
Vill inte låta som en bakåtsträvare, men ser även en fara i skapandet av en LCCS-grupp på Facebook. Det svenska Lotus-communityt är litet nog som det är och att då skapa ytterligare ett diskussionsforum riskerar vi att splittra upp det svenska Lotus-communityt i än mindre diskussionsgrupper. Men om vi med hjälp av Facebookgruppen kan få fler utomstående intresserade av Lotus och LCCS så är ju det toppen!
Daniel Aspenberg
Lotus Elise Sport 220 -20
Lotus Elise Sport 220 -20
Re: LCCS på Facebook??
Ansluter mig till Daniels och Stefans
synpunkter. Jag tror det är bättre att ha
infoutbudet samlat på ett ställe än att ha
lite på flera ställen. Vad kan FB erbjuda som
inte redan vårt forum gör ?
(Frågan är allvarligt menad. Kan för lite om de
moderna elektroniska medierna.)
Detta sagt av en person som definitivt är
en bakåtsträvare ! Mycket var bättre förr !
Lotusarna var lättare, generösare hastighets-
begränsningar, billigare bensin och jag var yngre !
hälsn
Lasse H
synpunkter. Jag tror det är bättre att ha
infoutbudet samlat på ett ställe än att ha
lite på flera ställen. Vad kan FB erbjuda som
inte redan vårt forum gör ?
(Frågan är allvarligt menad. Kan för lite om de
moderna elektroniska medierna.)
Detta sagt av en person som definitivt är
en bakåtsträvare ! Mycket var bättre förr !
Lotusarna var lättare, generösare hastighets-
begränsningar, billigare bensin och jag var yngre !
hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
utan man blir gammal för att man slutar leka !
- Bjarne
- Forumberoende
- Posts: 173
- Joined: Wed 11 Nov, 2009 08:46
- Location: Torna Hällestad, Skåne
- Contact:
Re: LCCS på Facebook??
Ju förr ju bättre...
Gruppen går aldeles utmärkt att ta bort igen.
FB är väl något av det sämsta man kan tänka sig för just bilder, då man ger FB rättigheterna till alla bilder man publicerar där, så för just bilder är hemsidan oerhört mycket bättre
FBs fördel är väl för de som kommit in i 2000 talet och har en sådan där tuff telefon med FB i den då man ser allting direkt, jag har inte kommit riktigt så långt, men så ser jag inte heller fördelarna med Lotus nya bilar med en massa ABS, AC, servo, m.m.
FB är mer för att lägga ut en snabb kommentar "nu drar jag ut med miss Sophie" så att "alla" vet det, nyttigt - tja det är väl tveksamt men kan likväl vara kul att se vad de kompisar man träffar IRL sällan har för sig.
Vet ej hur det varit här, men i vissa klubbar har det förekommit diskussioner om att inte skapa forum på hemsidan för att då skulle klubbtidningen dö... Jag vet inte om vi har svårare att få in bidrag till denna efter forumet drog igång, men som jag ser det så påverkar de varandra minimalt, precis som FB och forumet (de flesta grupper som jag varit med i i FB är inte särskilt aktiva, utan är mer ett ställe att samla kompisar med samma intresse).
Vi som har FB har ju redan tidigare lagt ut länkar till filmer, och kommentarer som att vi skall till bana då och då ,nu är det bara samlat.
Men som jag sagt tidigare (redan i första posten) så går den att ta bort om det inte anses ligga i LCCS anda.
Gruppen går aldeles utmärkt att ta bort igen.
FB är väl något av det sämsta man kan tänka sig för just bilder, då man ger FB rättigheterna till alla bilder man publicerar där, så för just bilder är hemsidan oerhört mycket bättre
FBs fördel är väl för de som kommit in i 2000 talet och har en sådan där tuff telefon med FB i den då man ser allting direkt, jag har inte kommit riktigt så långt, men så ser jag inte heller fördelarna med Lotus nya bilar med en massa ABS, AC, servo, m.m.
FB är mer för att lägga ut en snabb kommentar "nu drar jag ut med miss Sophie" så att "alla" vet det, nyttigt - tja det är väl tveksamt men kan likväl vara kul att se vad de kompisar man träffar IRL sällan har för sig.
Vet ej hur det varit här, men i vissa klubbar har det förekommit diskussioner om att inte skapa forum på hemsidan för att då skulle klubbtidningen dö... Jag vet inte om vi har svårare att få in bidrag till denna efter forumet drog igång, men som jag ser det så påverkar de varandra minimalt, precis som FB och forumet (de flesta grupper som jag varit med i i FB är inte särskilt aktiva, utan är mer ett ställe att samla kompisar med samma intresse).
Vi som har FB har ju redan tidigare lagt ut länkar till filmer, och kommentarer som att vi skall till bana då och då ,nu är det bara samlat.
Men som jag sagt tidigare (redan i första posten) så går den att ta bort om det inte anses ligga i LCCS anda.
_____________________
Leklådan består av:
75 - SAAB 96 Silver
99 - Lotus Elise
00 - Ducati 748
07 - Ducati Hypermotard
Miss Sophies hemsida
My guardian angel is quick, I just try to keep up...
Leklådan består av:
75 - SAAB 96 Silver
99 - Lotus Elise
00 - Ducati 748
07 - Ducati Hypermotard
Miss Sophies hemsida
My guardian angel is quick, I just try to keep up...
- Nillet
- Forumadministratör
- Posts: 3660
- Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
- Location: Eslöv, Skåne
- Contact:
Re: LCCS på Facebook??
Visst fanns LCCS på FB förut?
Vill minnas att jag hittade er alla via den sidan?
Jag har också den åsikten att allt som skrivs där platsar bättre här i forumet.
Vill minnas att jag hittade er alla via den sidan?
Jag har också den åsikten att allt som skrivs där platsar bättre här i forumet.
Re: LCCS på Facebook??
Bjarne !
Tack för klarläggande ang FB contra hemsida.
Med tanke på att inte heller jag har en lyxig
ungdomstelefon (min har inte ens kamera. Kostade
199:- utan abonnemang) så då verkar ju hemsidan
täcka mina behov.
En sak jag upptäckt med FB är att dom "jagar" en.
Reggade mig för ett par år sedan då jag trodde att
jag skulle kunna hitta en adress jag sökte. Därefter har
FB med jämna mellanrum, ganska ofta, mejlat mig och
undrar vart jag tagit vägen. Lite irriterande !
hälsn
Lasse H
Tack för klarläggande ang FB contra hemsida.
Med tanke på att inte heller jag har en lyxig
ungdomstelefon (min har inte ens kamera. Kostade
199:- utan abonnemang) så då verkar ju hemsidan
täcka mina behov.
En sak jag upptäckt med FB är att dom "jagar" en.
Reggade mig för ett par år sedan då jag trodde att
jag skulle kunna hitta en adress jag sökte. Därefter har
FB med jämna mellanrum, ganska ofta, mejlat mig och
undrar vart jag tagit vägen. Lite irriterande !
hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
utan man blir gammal för att man slutar leka !
LCCS Facebook grupp
Tomas Karlsson
Porsche Cayman S -10
Har tidigare ägt: Lotus Elise Type 25 -02, Jaguar XK8, MGF, Triumph Spitfire, MGB........
Porsche Cayman S -10
Har tidigare ägt: Lotus Elise Type 25 -02, Jaguar XK8, MGF, Triumph Spitfire, MGB........
Re: LCCS Facebook grupp
Dock är det klubbens hemsida och forum som är de primära kommunikationskanalerna, jämte den eminenta klubbtidningen.
Stefan Axelsson
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Re: LCCS på Facebook??
Kan tillägga att detta forum går alldeles utmärkt att läsa i en ny smart telefon. Jag har ingen av de värre varianterna men då detta forum inte har en massa onödiga data (reklam samt avancerad grafik) som också ska laddas ner funkar det utmärkt eller tom bättre.
Mazda Miata ND 2.0 -19 2025-20??
Lotus Elise Sport 220 april MY17 2017-20??
Lotus Elise 111R MY07 2011-2017
BMW Z3 2.8 2003-2011
LCCS Webmaster
webmaster[at]lccs.nu
Lotus Elise Sport 220 april MY17 2017-20??
Lotus Elise 111R MY07 2011-2017
BMW Z3 2.8 2003-2011
LCCS Webmaster
webmaster[at]lccs.nu