M5:ans motor och acceleration gick inte av för hackor. Man trycktes bak i förarstolen när man gasade fullt i 150 km/h. Bilen kändes extremt stabil på vägen, styrningen var ganska tung och växellådan var mycket fin.
Lexus (GS 430) var det mest komfortabla jag någonsin kört. På med navigator, Mark Levinson stereo och sen var det bara att somna.... Bilen var helt tyst i upp till 70 km/h och lite vägbrus hördes i 150 km/h. Underbar motor, växellåda, komfort, stolar. Kanske inte världen snyggaste, men jag blev mycket imponerad av bilen.
Admin wrote:
M5:ans motor och acceleration gick inte av för hackor. Man trycktes bak i förarstolen när man gasade fullt i 150 km/h. Bilen kändes extremt stabil på vägen, styrningen var ganska tung och växellådan var mycket fin.
Jag har också provat M5:an, men jag tyckte att upplevelsen var ungefär som att "åka limo", visst bra krut - man behövde inte växla ner i 6:ans växel - det var bara att trycka på pedalen så stack bilen. Det ex jag provade hade gått 1500 mil och man hade bytat koppling redan 2 ggr!!
Visserligen ett demoex som sannolikt körts av klåpare som jag själv.
Jag har ägt 3 st M3:or och det är en mycket roligare bil, den "kör" man
Men smaken är som baken........ Nu är det Lotus som gäller!