Jag har börjat att få ett problem och det är att avaktivera min immobilizer. Den aktiveras ju efter 30 sekunder och alarm lampan börjar att blinka. Sedan har jag jätteproblem med att stänga av den. Jag har bytt batteri och det hjälper inte. Ibland så brukar jag bara gå ut till bilen när jag inte skall köra bara för att prova om det funkar att avaktivera och då funkar det jättebra. Det är inget repeterbart fel som jag kan få fram när som helst.
Vad kan detta vara?
Stäng av startspärren på S1
Jag har haft samma problem, men inte bara på Elisen utan också på våran Volvo. En förklaring jag har fått är att andra sändare med en frekvens nära bilens "stör ut" den relativt svaga sändarfen i nyckeln.
Vet inte om det är sant, men det skulle kunna förklara varför det händer bara ibland och nästan garanterat inte händer när man väl flyttat bilen.
Någon som vet?????
Vet inte om det är sant, men det skulle kunna förklara varför det händer bara ibland och nästan garanterat inte händer när man väl flyttat bilen.
Någon som vet?????
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Tjena!
Sitter här och gästar er fina site (håller annars till på tacs.nu) och ser ett fel som jag kanske känner igen. En kompis hade nått liknande på sin Volvo, han fick pula och trixa i 10min ibland innan han kunde starta. Det visade sig vara nån antenn i nyckellåset som var paj, kostade en 600 spänn att byta, det kanske är samma fel??
Kotten förresten, brukar du ha din bil på BVS? Jag såg en gul Elise där förra sommarn när tjejen hade in sin Passat på lackförsegling..
Hoppas det löser sig, synd och skam om det krånglas med en sån fin bil :) (Ok då, jag gillar "små" bilar också ha ha ;) )
Sitter här och gästar er fina site (håller annars till på tacs.nu) och ser ett fel som jag kanske känner igen. En kompis hade nått liknande på sin Volvo, han fick pula och trixa i 10min ibland innan han kunde starta. Det visade sig vara nån antenn i nyckellåset som var paj, kostade en 600 spänn att byta, det kanske är samma fel??
Kotten förresten, brukar du ha din bil på BVS? Jag såg en gul Elise där förra sommarn när tjejen hade in sin Passat på lackförsegling..
Hoppas det löser sig, synd och skam om det krånglas med en sån fin bil :) (Ok då, jag gillar "små" bilar också ha ha ;) )
Lotus Elise 111R -05 Gul RHD
Pontiac Trans Am, -86, 305, Carb, Röd, Aut, targa.. Mattias Eriksson
Pontiac Trans Am, -86, 305, Carb, Röd, Aut, targa.. Mattias Eriksson