ECM till Esprit

Frågor som har med teknik att göra hör hemma i det här forumet.
Post Reply
Lasse
Forumveteran

ECM till Esprit

Post by Lasse »

Hej!

Är det någon som vet om den ECM (datormodulen från Delco) som sitter i Esprit också finns i några andra GM-bilar, tex Opel etc? Är det samma modul förutom Mem-Cal eller är det så att det är helt olika elektronkmoduler?
Jag har fått uppfattningen att själva elektronikmodulen i vart fall är identisk i samtliga 4-cyl Esprit from 89 MY och frammåt, eller är detta också felaktigt?

Tacksam för svar, behöver få fram en sådan till en bil som den gått sönder i och en ny kostar £595 +VAT och frakt...

Mvh /Lasse  :wave:
Esprit-galning som inte bara servar och lagar sina egna 2 bilar (som om det inte vore nog) utan gärna också hjälper andra...

I "sandlådan" leker jag med:
Lotus Esprit SE
Lotus Esprit S3
Brasilia Century Maxi America
Joakim
Moderator

Post by Joakim »

Hej,

Jag vet att delco säljer en Marin variant som skall ha ett hyfsat pris( den är vattentät), kolla med Klintberg & way. Gissar att liknande fanns i någon Pontiac ell. liknande..
joakim
SE highwing
mecaniac
Stamgäst

Post by mecaniac »

Tjenare Lasse
Gick den inte att laga?  :bang:
Wendels hade ingen jag har kollat
MEN det kommer en ny nedre stötfångardel till bilen om jag fattat allt rätt
Med ilfrakt från England  :slow:
Mvh Micke
Lasse
Forumveteran

Post by Lasse »

Jag gjorde faktiskt ett seriös försök, gick över alla lödningar på kortet där det fanns risk för sprickor. I övrigt såg allt juste ut, ingenting som brunnit el dyl.

Jadu, vad kan man säga om nedre stötfångardelen...? Var det någon som inte orkade fylla i en beställning nere på Wendels eller?#!  :bang:

Du ska ha stort tack för hjälpen.

Mvh /Lasse
Esprit-galning som inte bara servar och lagar sina egna 2 bilar (som om det inte vore nog) utan gärna också hjälper andra...

I "sandlådan" leker jag med:
Lotus Esprit SE
Lotus Esprit S3
Brasilia Century Maxi America
Post Reply