Är det någon som vet om den ECM (datormodulen från Delco) som sitter i Esprit också finns i några andra GM-bilar, tex Opel etc? Är det samma modul förutom Mem-Cal eller är det så att det är helt olika elektronkmoduler?
Jag har fått uppfattningen att själva elektronikmodulen i vart fall är identisk i samtliga 4-cyl Esprit from 89 MY och frammåt, eller är detta också felaktigt?
Tacksam för svar, behöver få fram en sådan till en bil som den gått sönder i och en ny kostar £595 +VAT och frakt...
Mvh /Lasse
Esprit-galning som inte bara servar och lagar sina egna 2 bilar (som om det inte vore nog) utan gärna också hjälper andra...
I "sandlådan" leker jag med:
Lotus Esprit SE
Lotus Esprit S3
Brasilia Century Maxi America
Jag vet att delco säljer en Marin variant som skall ha ett hyfsat pris( den är vattentät), kolla med Klintberg & way. Gissar att liknande fanns i någon Pontiac ell. liknande..
Tjenare Lasse
Gick den inte att laga?
Wendels hade ingen jag har kollat
MEN det kommer en ny nedre stötfångardel till bilen om jag fattat allt rätt
Med ilfrakt från England
Mvh Micke
Jag gjorde faktiskt ett seriös försök, gick över alla lödningar på kortet där det fanns risk för sprickor. I övrigt såg allt juste ut, ingenting som brunnit el dyl.
Jadu, vad kan man säga om nedre stötfångardelen...? Var det någon som inte orkade fylla i en beställning nere på Wendels eller?#!
Du ska ha stort tack för hjälpen.
Mvh /Lasse
Esprit-galning som inte bara servar och lagar sina egna 2 bilar (som om det inte vore nog) utan gärna också hjälper andra...
I "sandlådan" leker jag med:
Lotus Esprit SE
Lotus Esprit S3
Brasilia Century Maxi America