JAG TALADE MED DANIEL OM ATT VI SOM INTE TÄNKER BÄRA PLAKAT Å SÅNT PÅ FÖRSTA MAJ KANSKE SKA TA Å TRÄFFAS.
DET VI KOM PÅ ÄR BROSTUGAN KLOCKAN 12,00 I VALFRITT FORDON.
EVENTUELLA BÄTTRE FÖRSLAG MOTTAGES.ANNARS DÄR HELT ANSPRÅKSLÖST
SEDAN TALADE VI ÄVEN OM ÖST 100 KOMMER ATT VARA I ÅR, NÅGON SOM HÖRT NÅGOT?
STELLAN
2 X EXCEL SE -88
1 X ELISE -01 (DOTTER)
Medlem #236
Jag tänkte åka till träffen för italienska bilar på Skokloster den dagen, så om det låter intressant så kan vi åka tillsammans. Jag tänkte dock ta Maseratin den här gången för dels är den ju italiensk, dels tänkte jag ta med mig lite familj och dessutom så har jag inte fått ihop Lotusen ännu.
Självklart skall ni komma förbi Skokloster den 1 maj!
Har man inte italiensk bil får man inte stå på gräsmattan, men det är väl värt att komma dit och titta på alla hundratals bilar där! :)
Vad har du för Maserati, Rikard?
Öst100 har visst bommat igen, men Peter (som står bakom porscheklubben.se maseratiklubben.se + lite andra motorsajter) som organiserade Öst100-träffarna håller på att leta efter nåt alternativ.
Kraven är ju inte helt enkla att leva upp till, matställe mitt i stan som har plats för 50+ bilar helst nära vattnet... ;)
Maserati 222E ('89) - Sportbilen för soliga sommardagar Mazda MX-3 1.6i ('96) - Roliga jobbpendlarbilen SAAB 9-5 2.3t ('01) - Hästdragar- och långfärdsbilen
SKOKLOSTER LÅTER SOM ETT BRA ALTERNATIV. DET VAR JU GANSKA MYCKET ROLIGA BILAR DÄR FÖRRA ÅRET.
VILKEN TID GÄLLER DÄR?
PS DET VAR JU DÄR JAG TRÄFFADE FÖRFÖRA ÄGAREN TILL MIN EXCEL.
HENRIK DU BODDE VÄL I KALLHÄLL. SKA VI TRÄFFAS VI MCDONALDS VID PÅFARTEN DÄR.
OCH SÅ KAN RIKARD Å JAG KOMMA FRÅN VÅRT HÅLL
STELLAN
2 X EXCEL SE -88
1 X ELISE -01 (DOTTER)
Medlem #236
Det verkar som Ducatiklubben, Alfaklubben m.fl. kommer anlända till Skokloster ca. kl 12.00, så om vi träffas kl. 12.00 vid McD i Kallhäll så kommer vi nog fram lagom till att de flesta bilarna har anlänt. Jag tänkte nog också ta en titt på slottet och dess samlingar, vi hann ju inte med det förra året.
Fastän Henrik kanske ska åka i karavan med Maseratiklubben? Det ska inte jag, för jag är inte med i den klubben och dessutom är min bil lite mer i "bruksskick", så jag parkerar gärna lite i bakgrunden.
Och det är också så som Henrik säger, att denna dag är det italienskt som gäller och Lotusbilar får stå på den allmänna parkeringen. Vi fuskade kanske lite med det förra året (och stod längst bak på gräset).
/Rikard
PS. Henrik, jag har numera en Maserati Biturbo 420 -86 som jag faktiskt använder till vardags. Ds.
Vi var tre LCCS-medlemmar som åkte tillsammans och hade riktigt trevligt, trots att det blåste kallt. Det var en 60-tals Ferrari racersportvagn där (Testarossa?) som var något av det bästa jag sett