Falsterbo Classic

Träffar, bankörningar, möten etc.
Post Reply
Mikael_W
Forumadministratör

Falsterbo Classic

Post by Mikael_W »

Har för mig vi blev några på denna event, vilka dagar har Ni som skall dit tänkt stå, för mig det var lördag som var den dagen då vi verkar bli flest så vi kan stå samlat. Jag tänker nämligen bara vara där 1 dag då jag tycker det räcker så är det lördag eller söndag man skall anmäla sig till?
Mikael, Fisker Karma
Rickard
Svårt Lotus-beroende

Post by Rickard »

Jag är mkt sugen på att svänga ner till Falsterbo, men jag är värd på min fars bröllop på lördagen så jag kommer (ev) ner på söndagen.
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...

Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1

Å en hel del annat.
EXCEL,PATRIK.
Forumveteran

Post by EXCEL,PATRIK. »

Hej.
När jag pratade med Gunnar om Falsterbo så kom vi överens om att det är Lördag som gäller. Då har Klubben en gemensam ruta att ha våra bilar på.
Gunnar har en lista på vilka vi är som kommer dit, och jag tror att han är den som anordnar så att vi sammlas på rätt ställe.
Med andra ord vid frågor ring till vår evenemangsansvariga i Skåne. Gunnar Jönsson.

Må gott och hoppas att vi ses på Falserbo Classic.
Patrik.  :wave:
Mikael_W
Forumadministratör

Post by Mikael_W »

då satsar jag på att komma på lördag, skall vi samlas någonstans innan?
Mikael, Fisker Karma
Göran
Svårt Lotus-beroende

Post by Göran »

Vi kör rallyt på lörda'n men kommer säkert att ansluta till "Lotus-stallet" någon gång på eftermiddagen.
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Mikael_W
Forumadministratör

Post by Mikael_W »

ja nu var jag också anmäld till lördagen, de verkar ha ont om lotusar då de undrade om jag ville ställa ut på söndagen istället. Rätt lustigt är att jag skall ställa ut min Ginetta på söndagen och fick i min bekräftelse att jag var välkommen på Söndagen med min Lotus Giunetta (måste vara en ny modell från lotus som ingen känner till  :bang:
Mikael, Fisker Karma
Lasse H
Svårt Lotus-beroende

Post by Lasse H »

Hej !

Jag deltog, utom tävlan i den så kallade uppvisningsklassen, på fredagens sprintrace inne i gamla Falsterbo. Fantastiskt roligt ! Man hade lagt ut en B-formad bana inne i det gamla mycket exlusiva samhället och skyddat allehanda rariteter med räcken och däcktravar. Mycket smalt och så tvära svängar att man fick ta omtag på ratten vid flera av dom. Körde på tvåan hela racet, åtminstone i heat två efter att i första försöket prova med att växla mellan ettan och tvåan. Nu körde jag inte min egen bil utan Wendels demo 111R. Självklart ville jag köra försiktigt så jag inte skulle omöjliggöra för intresserade att kunna provköra landets enda demoElise med Toyotamotor. Fast jag tror att min egen bil hade passat bättre på just denna bana därför att min har en lägre etta och tvåa samt lite bättre drag på låga varv. Faktum är att jag bara på ett enda ställe kom över 6.500 varv (on the cam !) och fick tillgång till alla 189 hästarna. Hur som helst så hade jag bestämt mig för att bara glida runt, inte så långsamt att det såg löjligt ut men absolut inte ta onödiga risker. Tyckte att jag trots den blygsamma inställningen fick till ett väl sammanhållet andra heat och fick senare möjlighet att kolla i listan över de informella tiderna som sattes i denna "icke tävlingsklass". Det var uppenbart så att Elisen passade otroligt bra på denna omöjliga bana. Särskilt roligt var att speakern sa när jag gled ut på banan:" Här har vi en Lotus Elise 111R. Detta är en riktig sportbil som är betydligt roligare att köra än den Ferrari 360 Stradale som ni såg innan. Detta därför att den har mycket bättre väghållning. Nu får jag hela Ferrari-klubben på mig, men det struntar jag i för det är sant !" Ni kan ju föreställa er att Janne Theander på Wendels var tacksam för den gratisreklamen.
Ska bli spännande och se om tävlingen kommer till att upprepas nästa år. Hörde spridda röster i publiken som tyckte det var opassande och störande med rejsing inne i byn. Jag tyckte det var kul !

Hälsningar
Lasse H
Hörby
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
Göran
Svårt Lotus-beroende

Post by Göran »

Lars_Hansson wrote: Självklart ville jag köra försiktigt så jag inte skulle omöjliggöra för intresserade att kunna provköra landets enda demoElise med Toyotamotor.
Det tackar jag varmast för eftersom jag hade nöjet att prova den under några timmar idag medan Andy på Wendels bytte kamremmen på min bil.
Först ett varmt tack till Jan Inge och Andy för en superb kundservice!!! Utan förbokning dyker man upp och får kamremmen bytt och 111R som "lånebil". Fantastiskt!
Sedan är det bara att sälla sig till alla som lovordat 111R. Allt är redan sagt och det stämmer!!

Tyvärr missade vi Sprint-racet i Falsterbo eftersom vi inte kom ner förrän på lördagen via rallyt där vi startade i Kristianstad. På något underligt sätt lyckades vi komma trea och förärades champagne, blommor och solglasögon.

Hemresan ikväll i miserabelt väder kunde vi stå ut med eftersom resten av resan var en fullträff. :lol:

Kanske kommer bilder senare ... men inte ikväll.
Göran Forslund
Mikael_W
Forumadministratör

Post by Mikael_W »

smet ni hem på måndagen runt 16 tiden vid landskrona hållet mötte jag nog er på den halvt avstängda motorvägen :-D
Mikael, Fisker Karma
Göran
Svårt Lotus-beroende

Post by Göran »

Mikael_W wrote:smet ni hem på måndagen runt 16 tiden vid landskrona hållet mötte jag nog er på den halvt avstängda motorvägen :-D
Stämmer nog rätt bra. Tyvärr såg jag inte dig...tror jag.
Göran Forslund
Mikael_W
Forumadministratör

Post by Mikael_W »

jag körde inte lotusen då så var bara en i mängden
Mikael, Fisker Karma
Post Reply