Vårträff hos Wendels

Träffar, bankörningar, möten etc.
Post Reply
Mikael_W
Forumadministratör

Vårträff hos Wendels

Post by Mikael_W »

Är datumet spikat för vårträffen hos Wendels ännu? Ser MGCC gör ett besök den 17:e april
Mikael, Fisker Karma
Lasse H
Svårt Lotus-beroende

Post by Lasse H »

Hej Mikael !

Gissar att du redan vet svaret på din fråga eftersom Winners Choice kom i dagarna. Men hur som helst så är Lotusmötet hos Wendels i Trelleborg den 8 maj. Vet att Janne Theander håller på att förhandla med Lotusfabriken om att ha en "clinic" med en av deras bästa tekniker den dagen. Han som förhoppningsvis kommer heter James (?) och är den som Wendels egen Andy ringer till när han behöver en second opinion.
När jag pratade med Janne och Andy senast, för en vecka sedan, så hade man ännu ej fått klart besked om det blir ett besök från fabriken.

Som du själv skrev så ska MGCC vara hos Wendels den 17 april. Dessutom ska MG-klubben vara där lördagen den 24 april. Jag deltog på MG-klubbens möte för ett år sedan (har ingen MG men var välkommen ändå. Har trots allt ägt en MG C och har samma motor i min bil som en F) och det var en attans massa människor och bilar där. Trots ett bedrövligt väder med regn och kyla. Tror säkert att alla som är sportbilsintresserade är välkomna dit oavsett vilket märke man har på kepsen. Jag ska i alla fall dit !

Hälsningar
Lasse H
Hörby
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
Mikael_W
Forumadministratör

Post by Mikael_W »

Hej
Japp såg det var den 8:e maj, brukar det vara någon särskild tid som alla samlas från lotusklubben där?

/Micke
Mikael, Fisker Karma
Lasse H
Svårt Lotus-beroende

Post by Lasse H »

Hej i påsken !

Tror att det är kl 11.00. Själv tänker jag vara där i god tid. Hoppas att jag till mötet har hunnit få på mina nya bullerbitar, dvs itg-insug, 4.2.1 grenrör, sportskat och Janspeedljuddämpare.

Har nu läst omdömena om 111R i Top Gear och Autocar. Inte minst jämförelsen mellan F Modena och 111R var läsvärd. Med tanke på att F kostar drygt 100.000 £ mer än Lotusen så är det inte dåligt att vara så lika på de verkligt viktiga områdena som styrning, grepp, väghållning, acceleration, bromsar och faktisk/upplevd fart på "B-roads". Det är väl ändå det som sportbilar handlar om, eller hur ? Fast en Ferrari har ju mer "pulling-power", men vad ska en gammal gubbe som jag med det ?
Eller är det kanske just då man behöver det ? Hmmm  :hyper:

Vi ses !

Lasse H
Hörby
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
Plus2
Forumveteran

Re: Vårträff hos Wendels

Post by Plus2 »

Tyvärr föll delar av inbjudan bort i senaste Winners Choice. Så här skall det vara:

Träff kl. 11.00 - 14.00 hos Wendels på Dalaslingan i Trelleborg. Jan-Inge Theander bjuder på smörgåstårta och förevisning (eventuellt provkörning) av Elise.
OBS! Föranmälan krävs för att Jan-Inge skall veta hur stor smörgåstårta han skall beställa!

Mejla eller faxa (alternativt ring efter kl. 18.00) till Torbjörn Rantzow.
Fax 0451-83564
Tel: 0451-51676
Epost: sekreterare@lccs.nu

Mvh,
P-O
Mikael_W
Forumadministratör

Post by Mikael_W »

ahh super, har mailt anmälan nu  :up:
Mikael, Fisker Karma
Post Reply