Hur var det på Knutstorp och årsmötet?

Träffar, bankörningar, möten etc.
Post Reply
Guest

Hur var det på Knutstorp och årsmötet?

Post by Guest »

Ser fram emot kommentarer, bilder och filmer från er som var där!
Plus2
Forumveteran

Post by Plus2 »

Jag börjar med att tacka Birger och Lisbeth Elfström för att Birger fixade fram bokningen av banan i vintras och för att de sedan höll ordning på alla gasglada i lördags.

Jag hade engagerat en bekant som skulle hänga med och ta "actionbilder", men tyvärr så fick han förhinder. Min farsa kom förbi en stund och tog några bilder, men det blev inte så mycket mer än det här:

Image
Lars Hansson går i depå efter att ha visatt spårval för Stefan Österlind

Image
Lars Hansson i depå

Image
Your's truly på väg mot NGK-krönet

Image
En av två deltagande Turbo Esprit går i depå

Jag tror att vår ordförande Per-Ola tog en del bilder och det stod folk med kameror lite här och där, så det kommer säkert fler bilder så småningom.

För övrigt hade jag så fullt upp med att ha roligt :steer: , så att jag glömde bort kameran. Det var ju bara en massa Elise ändå, de vet vi ju hur de ser ut :-D

Mvh,
P-O
Last edited by Plus2 on Tue 01 Jul, 2003 07:33, edited 1 time in total.
Göran
Svårt Lotus-beroende

Post by Göran »

Jag vill också tacka Birger för en perfekt dag på Knutstorp! Ingen irriterande väntan. När ena gänget flaggades av så visslades nästa ut på banan.
:flag:
Jag är säker på att inte bara jag, utan alla fick köra så mycket man orkade. Det var värt varenda kilometer från Stockholm!! :steer:

Jag är inte säker på hur många Lotusar vi var på banan men räknade vid ett tillfälle till 12 Eliser, 2 Espriter och några Elaner. Det kan ha varit några till.

Jag måste erkänna att körningen fick prioritet framför fotograferingen så kvaliteten på bilderna är därefter. Bifogar trots det några stycken.

Image

Image

Image

Image

På söndagen samlades en trogen skara LCCS medlemmar i Röstånga....
Image

......för att få träffa och "grilla" sin styrelse
Image

Nu blev det inte någon "grillning", eftersom alla instämde i att vi andra har så mycket att tacka dessa tappra, ideellt arbetande grabbar - och deras fruar(!) för allt arbete de lägger ner.

Information från vad som avhandlades på årsmötet kommer säkert på annan plats senare.

:wave:
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
AB
Forumberoende

Post by AB »

Det var precis hur roligt som helst. Att få lära känna sin bil bättre o träffa trevliga o gasglada människor. Kan det bli bättre. Förutom ett nytt ännu oidentifierat gnissel från höger bak så var det 5*20 min = ca 12 mil på Knutstorp som är en perfekt bana, för våra vagnar. :-D
Anders/Elise 111R
Göran
Svårt Lotus-beroende

Post by Göran »

P-O, Per-Ola, Birger, .....
Fantastiskt bra arrangemang förra året.
Blir det repris i år????
Göran Forslund
Per-Ola
Forumberoende

Post by Per-Ola »

Vi kommer med största sannolikhet inte att köra på Knutstorp 2004. Däremot pågår det planering för en banträff som i så fall skall gå av stapeln 24/7 på Linköpings Motorstadion (Sviestad). Det hänger för tillfället på intresset från andra klubbar att vara med och dela på den fasta kostnaden. Miata-klubben har redan ställt sig positiva. :steer:

Om det blir av kommer vi att arrangera med kvällsaktivitet och övernattning i Linköping också.  :beer:

Dessutom kommer vi med största sannolikhet att bli inbjudna till SVKG´s bankörning på Kinnekulle (tror jag iallafall) runt Kristi Himmelsfärdshelgen i maj.  :race:

Mer info kommer på hemsidan inom några veckor och i WC 1 2004 i slutet på mars. :hack:

Hälsar

Per-Ola
F d Ordförande i Lotus Car Club of Sweden
Kör för tillfället familjelastbil med bra drag och maffigt motorljud
Birger
Stamgäst

Post by Birger »

Till Göran m.fl.
Ni kan redan nu boka Kristi Himmelfärdshelgen d.v.s. ons-torsdag 19-20 Maj. Vi har blivit inbjuda av Sportvagnsklubben i Gbg (Heikki) till Kinnekulle. Håll ut. :flag:
Göran
Svårt Lotus-beroende

Post by Göran »

Birger wrote:Till Göran m.fl.
Ni kan redan nu boka Kristi Himmelfärdshelgen d.v.s. ons-torsdag 19-20 Maj. Vi har blivit inbjuda av Sportvagnsklubben i Gbg (Heikki) till Kinnekulle. Håll ut. :flag:
KANON! Redan inbokat. Både Kinnekulle och Linköping :steer:
Göran Forslund
TPR
Stamgäst

Post by TPR »

Birger wrote:Till Göran m.fl.
Bara en liten kommentar, SVKG:s aktivitet på Kinnekulle brukar normalt vara tor-fre med licenstagning på torsdagen och fri körning för övriga medlemmar på fredagen... Onsdagen är ju en normal arbetsdag medan fredagen är en klämdag. Bara så att ni bokar rätt! :-D
Dock har jag inte fått ngn inbjudan från SVKG än så det finns ju en liten chans att detta är ändrat i år... :shock:

Mvh Thomas
Thomas Pihl

- Fun is not a straight line!
TPR
Stamgäst

Post by TPR »

Jag har förresten en massa bilder från årsmötet, eller rättare sagt bankörningen. Skulle kanske kunna scanna en del om intresse finns...?

/Thomas
Thomas Pihl

- Fun is not a straight line!
Plus2
Forumveteran

Post by Plus2 »

TPR wrote:Jag har förresten en massa bilder från årsmötet, eller rättare sagt bankörningen. Skulle kanske kunna scanna en del om intresse finns...?
Visst finns det intresse. Scanna gärna in bilderna, så lägger jag in dem på "huvud-websiten" under "Träffar". Om du vill kan du ju skriva ner lite om dagen så publicerar vi det också :-D

Tack,
P-O
Post Reply