Nu är jag kanske överdrivet kritisk och lite part i målet som har en 220 Cup. Men jag tycker inte att den raka vingen riktigt passar en gatbil som i övrigt har massor med kurvor och form. Sedan har de av någon underlig anledning slopat de s k barge boards längs sidorna och minskat på diffusorn. Och att kalla den 260 Cup är lite ambitiöst då motorn har 253 Hk p g a ändrat luftfilter jämfört med 250 Hk i 250 Cup. Så denna version har fått ett ljumt mottagande bland Lotusnördarna i England, men förhoppningsvis så hittar de 30 exemplaren för Europa sina köpare ändå.
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Dessa två bilder har funnits på vår Facebook grupp och har startat en debatt om hur dyr en Elise kan bli. Det är en Elise 260 Cup med lite options och som var till salu i Belgien. Det ryktas att den numera är såld (!).
IMG_7299.jpg (98.63 KiB) Viewed 8776 times
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.