Nu var hela affären klar med min orangea lilla fara! Var uppe igår (16-03-11) och hämtade bilen hos Pierre i Mjölby. Allt gick kanon och var väldigt smidigt efter upp och nergångar med allt. Men tillslut blev hon min! Helt fantastiskt!
När jag köpte bilen hade jag ALDRIG kört eller åkt med i någon annan Lotus förut. Bara läst och kollat youtube.
Och det första jag kan säga efter första starten och färden är att hel***e vad den går. Haha, jag trodde inte att den skulle gå som den gör.
Min förra bil var en S2000 som knappast var en långsam bil på sina 241 hästar och 1240 kg vikt. Men Lotusen får Hondan att blekna.
Knappt jämnförbar prestanda. Accelerationen är liknande i det att det är icke-turbo. Kraften kommer en bit upp i registret men medans Hondan drar iväg snabbt upp i varvtalet 7-8-9k varv så pressar Lotusen tillbaka en i sätet. Speciellt på 1an och 2an. Men den har även bra med moment på högre hastigheter på 4ans växel. Och i 110 km/h + så kan man fort och lätt köra om allt och alla på 6an utan minsta beskymmer.
I det som jag har kört nu (Inte hunnit svänga speciellt mycket) så känns Hondan väldigt lik Lotusen i väghållningen och dämpningen.
Väldigt skön att köra faktiskt. Kunde sitta och slappna av och lägga upp vänsterbenet lite gött!
Men kanske det största som jag märkte som jag inte förväntade mig var att det inte var något "rassel" eller "skrammel" inne i kupén. hade förväntat mig att det skulle knarra och hålla på efter vad jag har läst och hört. Men den kändes väldigt gedigen och solid. Välbyggd! Det är en 2008 så det har hänt en del i interiören vad jag har förstått och det tackar jag inte nej till! Har ju t.o.m drickahållare!
Här har vi lite bilder!

Bilen drar även till sig extremt mycket uppmärksamhet. Men det visste jag väl redan :) Än så länge är det bara kul! Det hindrade mig dock från att stanna på något random bensinstation för det var massa ungdomar där, och jag vet knappt hur jag ska komma ur bilen på ett någorlunda värdigt sett än. Men det lär jag mig förhoppningsvis inom kort!
Det var väl mina första intryck! Kommentera gärna era första intryck! Vill gärna höra hur eran första tur i eran bil blev!
Mvh// Tobias