Lotus Esprit officiellt dod

Här pratar vi om allt som har med Lotus eller andra sportbilar att göra.
Post Reply
User avatar
ExtremeEsprit
Stamgäst
Posts: 45
Joined: Thu 02 Jan, 2003 21:44
Location: Denver, CO USA
Contact:

Lotus Esprit officiellt dod

Post by ExtremeEsprit »

User avatar
Joakim
Moderator
Posts: 680
Joined: Mon 28 Oct, 2002 11:33
Location: Vallentuna

Post by Joakim »

Lite trist kanske, hoppas dock dom ersätter denna legend med något liknande, dock lite med dynamisk med bromsar som matchar fartresurserna. Hoppas dom inte gör en sport Elise utan en superbil som Espriten var och är under 80 och 90 talet. Vill inte med detta antyda att Elisen är trist, tvärtom en undebar bil som på små banor kör åttor runt dentidigare. Vill bara att ersättaren fortsätter vara supersportbil.

:-D
joakim
SE highwing
Guest

Post by Guest »

:bigcry: :bawling: :bigcry: :bawling:
Guest

Post by Guest »

Det pratas ju mer och mer om M260, dvs en ersättare till Esprit. Den kommer ju självklart till viss del bygga på Elise, men samtidigt större, tyngre och kraftfullare.

Mvh
User avatar
Joakim
Moderator
Posts: 680
Joined: Mon 28 Oct, 2002 11:33
Location: Vallentuna

Post by Joakim »

Det e sant, M250 var kool men ingen superbil likt Lambo, stora Ferrari osv. Bottenplattan och uppbyggnad är dock som guld i mun för en lättkontruktionsbyggare...
joakim
SE highwing
Guest

Post by Guest »

Lotus kommer ju inte göra en bil som ska konkurrera med Ferrari 575M, Lambo Murcielago eller AM Vanquish. Förhoppningsvis gör de en bil där det inte finns så mycket konkurrens. Typ samma prisklass som 911, fast mycket lättare och snabbare, och därmed mer obekväm.


Mvh
User avatar
ExtremeEsprit
Stamgäst
Posts: 45
Joined: Thu 02 Jan, 2003 21:44
Location: Denver, CO USA
Contact:

Post by ExtremeEsprit »

Lotus sager ju ocksa att de ska utveckla en ny esprit om nagra ar. Kanner jag lotus ratt sa kommer det bli en valdigt snabb/lattviks bil. Kanske lite mera lyxutrustad som espriten ar (var)

MVH

johan
User avatar
Joakim
Moderator
Posts: 680
Joined: Mon 28 Oct, 2002 11:33
Location: Vallentuna

Post by Joakim »

De e sant, det var ju i det segmentet som Espriten marknadsfördes från början. Ville mest understrycka hur den borde vara designad, ej som en förstorad elise ala M250 utan en egen superbildesign som den alltid har haft. Att vikten skall vara låg och bilen minimalistisk är för mig en självklarhet.
joakim
SE highwing
User avatar
EH
Stamgäst
Posts: 53
Joined: Fri 25 Oct, 2002 20:52

Post by EH »

[quote="Admin"]
Typ samma prisklass som 911, fast mycket lättare och snabbare, och därmed mer obekväm.

Det sisnämnda är ju absolut viktigast av allt? :luxhello:
User avatar
ExtremeEsprit
Stamgäst
Posts: 45
Joined: Thu 02 Jan, 2003 21:44
Location: Denver, CO USA
Contact:

Post by ExtremeEsprit »

kanske lite i en stil av en lattvikt TVR med exotic look
Post Reply