Evora 400 i Sverige

Här pratar vi om allt som har med Lotus eller andra sportbilar att göra.
Post Reply
oodsell
Ordförande i Lotusklubben

Evora 400 i Sverige

Post by oodsell »

Jag tittade idag in hos Lotus Göteborg för att prata lite med Erik Mellbin om nästa års evenemang. Det var ett positivt samtal och de kvarstår som sponsor för våra två banträffar på Knutstorp och Kinnekulle.

De hade också just fått in den första Evora 400 i Sverige, i passande färg till jul. När man kunde jämföra med den andra Evora S i lokalen så var det fler skillnader än vad jag trott. Det var annorlunda front, bakparti och även instrumentbräda, samt förstås annat utseende på motor och lite annat. Man kan ju undra om de kommer att ha denna läckerbit kvar till bandagen på Knutstorp den 6 maj, eller om den kommer att snappas upp av en ny lycklig ägare innan dess?
Evora 400 1.jpg
Evora 400 4.jpg
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Stefan_A
Moderator

Re: Evora 400 i Sverige

Post by Stefan_A »

Där ser man, då blir det till att svänga förbi och titta någon dag framöver. Kanske inte den färgkombination jag skulle valt, men kul att det nu finns en 400 i Sverige.
Stefan Axelsson

Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com

Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Post Reply