http://www.blocket.se/stockholm/Lotus_E ... ?ca=10&w=3
Kan någon som kan dessa bilar förklara varför den är unik och inte bara gammal och trött?
europa på blocket
europa på blocket
Johan Lundberg
Uppsala
Elise S1
Uppsala
Elise S1
Re: europa på blocket
Det råder ju ingen tvekan om att den är gammal. Den är snart 50 år. Trött, visst maskineriet kan ju vara slutkört och även om det vore i topptrim så är det ju inte så mycket effekt att skryta om. Inget som kan jämföras med dagens bilar med överladdade elektronikstyrda motorer och datorstyrd väghållning. Men för sin tid var det inte så dåligt vad gäller vikt/effekt förhållande. I alla fall med Twincam motorn som hade lite mer knuff. Dock så är det många som har vässade Renault-motorer i sina bilar, allra helst en Arne Berg motor som gör att vikt/effekt förhållandet blir trevligt.
Sammantaget en cool bil med "racing pedigree". Jag kan nog vara lite tveksam till priset, men jag hoppas han får vad han begär, kan hjälpa att driva upp priset på andra exemplar av samma modell :-)
Sammantaget en cool bil med "racing pedigree". Jag kan nog vara lite tveksam till priset, men jag hoppas han får vad han begär, kan hjälpa att driva upp priset på andra exemplar av samma modell :-)
Johnny B
Lotus Europa -71
Golf GTi -06
BMW F800 ST -07
Bayliner 2455 -00
Fiat Stilo -04 (ungarnas övningskörningsbil)
Lotus Europa -71
Golf GTi -06
BMW F800 ST -07
Bayliner 2455 -00
Det var just priset som fick mig att sätta kaffet i vrångstrupen. En lätt googling hittar betydligt fräschare vagnar till salu.
En unik bil är just det för mig en bil i extremt liten serie eller unik pga historia utrustningsnivå eller svåra att få tag på. bilen i annonsen uppfyller knappast någon eller några kriterier. Kallade aldrig Min Marcos gjord i 7 exemplar för unik på grund av det inte ens mot bakgrund av att den dessutom var utställningsbil på Earls Court.... Kanske har jag för höga krav?
Annonsen känns som en går det så går det annons.
Racing Pedigree? är det en 47 eller 62? hur ser jag det?
SURGUBBE MODE OFF
En unik bil är just det för mig en bil i extremt liten serie eller unik pga historia utrustningsnivå eller svåra att få tag på. bilen i annonsen uppfyller knappast någon eller några kriterier. Kallade aldrig Min Marcos gjord i 7 exemplar för unik på grund av det inte ens mot bakgrund av att den dessutom var utställningsbil på Earls Court.... Kanske har jag för höga krav?
Annonsen känns som en går det så går det annons.
Racing Pedigree? är det en 47 eller 62? hur ser jag det?
SURGUBBE MODE OFF
Johan Lundberg
Uppsala
Elise S1
Uppsala
Elise S1
Håller verkligen med 
Johnny B
Lotus Europa -71
Golf GTi -06
BMW F800 ST -07
Bayliner 2455 -00
Lotus Europa -71
Golf GTi -06
BMW F800 ST -07
Bayliner 2455 -00
- Christopher Zell
- Forumberoende
Jag vet ju vilken jag hade köpt av den röda och den gula som dök upp nu på blocket. 
Elise S2 Type 25 - såld
VX220 Turbo Stage 4 - såld
VX220 Turbo Stage 4 - såld
Den gula är ju bara i utställningsskick den röda är ju mycket unik 
Johan Lundberg
Uppsala
Elise S1
Uppsala
Elise S1