Hittade en nyhet på TLF gällande en ny återförsäljare i Finland. Om jag tolkar hemsidan rätt så håller de till i Helsingfors. Länk till hemsidan: http://autoverkkokauppa.com
Ruskiga priser på Lotus i Finland dock, misstänker att de har pålägg liknande Norge och Danmark.
Ny Lotusåterförsäljare i Finland
Ny Lotusåterförsäljare i Finland
Stefan Axelsson
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
- Graf Orlok
- Forumveteran
- Posts: 395
- Joined: Thu 26 Jul, 2012 22:16
- Location: Täby, Stockholm
Re: Ny Lotusåterförsäljare i Finland
Ja deras importavgifter är sanslösa i Finland. Killen jag köpte Exigen av betalade 50% av bilens totalkostnad i skatt.
Så han var mycket noggrann med att jag skulle skicka över allt som bevisade att jag hade köpt bilen och han således hade exporterat den, så han skulle kunna få tillbaka en del. Tror det ordnade sig för honom.
Så han var mycket noggrann med att jag skulle skicka över allt som bevisade att jag hade köpt bilen och han således hade exporterat den, så han skulle kunna få tillbaka en del. Tror det ordnade sig för honom.
Staffan Linder
Sekreterare LCCS
--Lotus Exige Sport 350 - 2017--
Sekreterare LCCS
--Lotus Exige Sport 350 - 2017--