lotusbilar.se?

Här pratar vi om allt som har med Lotus eller andra sportbilar att göra.
Post Reply
User avatar
Christopher Zell
Forumberoende
Posts: 260
Joined: Wed 20 Nov, 2013 19:43
Location: Stockholm

lotusbilar.se?

Post by Christopher Zell »

Vad vet man om denna firma?
Känns lite smålurt eller?
Man blir ju lite fundersam när man erbjuder en 111 med 1.6 liters vvc på 136 hästar....inte många rätt...
Elise S2 Type 25 - såld
VX220 Turbo Stage 4 - såld
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3660
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Re: lotusbilar.se?

Post by Nillet »

Finns ju ett telefonnummer, ring och fråga!
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1407
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö

Re: lotusbilar.se?

Post by oodsell »

Jag känner inte till denna firma sedan tidigare. När man kollat igenom deras website så verkar det vara en ganska liten business som drivs av en privatperson, och som är medlem i klubben enligt matrikeln. Det finns en del matnyttigt på sidan men också en del felaktig info. Den Elise S2 från 2003 som finns beskriven torde ha en 1,8 liters K-motor, men de nya Eliserna i basutförande har idag en 1,6 liters motor på 136 Hk.

Det hade varit trevligt om den som driver hemsidan och firman gav sig tillkänna här på forumet, så slipper vi vara misstänksamma. Kanske någon känner till firman och personen sedan tidigare?
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
User avatar
Håkan B
Moderator
Posts: 268
Joined: Wed 24 Aug, 2005 13:29
Location: Fagersjö, Stockholm
Contact:

Re: lotusbilar.se?

Post by Håkan B »

Lotusbilar.se är en gammal arbetskamrat till Ulla som blev helt begeistrad av hennes Elise och stack till England för att skaffa en egen. Säljaren där tyckte nog att han skulle försöka sälja fler bilar i Sverige, men hans första är den han fortfarande har kvar, så vitt jag vet...
Han är en snäll kille som gillar att pilla med sin hemsida :-D men är nog lite farligt ute med olovligt nyttjande av varumärke
Håkan Bengtsson, Ansvarig för Bankörning LCCS
Tidigare Esprit-frälst men just nu en Honda-Elise S1, Exige 360 Cup, Zero 7 samt Formel Ford 1600 tävlingsbilar Royale RP21, Van Diemen RF76, Reynard F83. Även delägare i frugans Emira :laugh: :flag:
Post Reply