Orsa Bilfestival 27 juni -15

Träffar, bankörningar, möten etc.
Post Reply
Göran
Svårt Lotus-beroende

Orsa Bilfestival 27 juni -15

Post by Göran »

Som spin off på Arlanda Bilfestival så står Calle Moreus bakom satsningen på Orsa Bilfestival som får premiär den 27 juni. Vi har bokat hotell och tänker ha Bilfestivalen som en bra ursäkt för att komma till Dalarna/Siljan/Orsasjön ....nästan i midsommartider.
Är det fler som har motsvarande tanke? Har LCCS blivit inbjuden?
Det vore hur som helst kul med ett Lotusgäng på plats.
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Håkan B
Moderator

Re: Orsa Bilfestival 27 juni -15

Post by Håkan B »

Vi har samma planer Göran!
Moreus nämnde att de skulle ha färdiga Hotellpaket "all-in" för långväga gäster.
Inväntar detta innan vi bokar några hotell. Hemsidan verkar inte vara igång ännu:
http://www.orsasportbilsfestival.se
Än så länge finns bara lite info på http://www.driveracademy.se/index.php/bilevent

Väntar dessutom in när våra vänner som ordnat Mora Poker Run
tidigare tänker hålla sitt event i år.
Håkan Bengtsson, Ansvarig för Bankörning LCCS
Tidigare Esprit-frälst men just nu en Honda-Elise S1, Exige 360 Cup, Zero 7 samt Formel Ford 1600 tävlingsbilar Royale RP21, Van Diemen RF76, Reynard F83. Även delägare i frugans Emira :laugh: :flag:
Zkrappie
Stamgäst

Post by Zkrappie »

Hej allesammans,

Jag fick ett mail från Veronica på Driver Academy med lite info ang Orsa Sportbilsfestival.
Ni som planerar att åka till Orsa, maila mig på lisa.greis@hilti.com.. så samlar jag ihop en lista på antal bilar som kommer. Övriga bokningar, hotell, allsång osv, gör ni direkt via länkarna nedan.

"Hej på Er!

Helgen efter midsommar, den 27 och 28 juni, besöker Sveriges sportbilar Orsa. Det är den vackraste tiden på året i Dalarna och vi kan njuta av sportbilar i alla dess former och färger!

På Tallhed i Orsa träffas bilentusiaster, klubbar och företag och eventet bjuder på bilutställning, meet, mässa, provkörning och medåkning. Allt blandat tillsammans med god mat, underhållning och happenings.
På lördagen erbjuds provkörningar av nya sportiga bilar, medåkning i extrema sportbilar, utställning med sportbilsklubbar och självklart tar du med din egen sportbil och ställer ut den!
Massor av sportbilstillbehör på mässområdet och aktiviteter som passar till sportbilsentusiaster. Funderar du på att bli sportbilsägare så kan du få svar på alla dina frågor under dagen!
Träffa auto motor & sports redaktion och kända sportbilsteam - passa på att fråga dem om deras upplevelser!
På lördagskvällen blir det Allsång med Kalle Moraeus med gäster på Udden i Orsa.Bokning av biljetter sker här http://www.prmedia.se/index.php/maessor ... le-moraeus
Det planeras även en rockkväll på Sveriges vackraste folkpark, Skeer i Orsa. Mer info om detta kommer inom kort.

Söndagen erbjuder Siljancruising med underbara vyer och trevliga stopp längs vägen. På Leksand Resort http://www.leksandstrand.se/start.html avslutas cruisingen och sportbilshelgen med en lunchbuffé för alla smaker.
På festivalen är sportbilsklubbarna en av huvudaktiviteterna och vi välkomnar Er som klubb att deltaga!
Anmäl ert intresse för deltagande via mail så får Ni information allt eftersom alla detaljer faller på plats under våren.

Varmt välkommen till en "helt vanlig helg" i sportbilens tecken i Orsa!

Mer information om festivalen hittar Ni på hemsidan http://www.orsasportbilsfestival.se
"
Lisa Hansson
Lotus Elise s2
Göran
Svårt Lotus-beroende

Post by Göran »

Jag hade anmält till Lisa att vi tänkte komma. Vi har dock ändrat oss (Rickards fel) och tänker åka Sjörundan (se annan tråd) istället (samma datum). Vi var dock väldigt "på" och har redan köpt två biljetter till Kalle Moreus allsång. Jag säljer dom gärna för halva priset till hugade spekulanter. Mejla mig i så fall.
Göran Forslund
Zkrappie
Stamgäst

Post by Zkrappie »

Vad synd att det krockade Göran. Sånt som händer.. kanske vi ses på något annat ställe i sommar. Kommer ni till Arlanda bilfestival?
Lisa Hansson
Lotus Elise s2
Göran
Svårt Lotus-beroende

Post by Göran »

Zkrappie wrote:Vad synd att det krockade Göran. Sånt som händer.. kanske vi ses på något annat ställe i sommar. Kommer ni till Arlanda bilfestival?
Arlanda Bilfestival ingår definitivt i planerna. Hoppas vi ses!
Göran Forslund
Göran
Svårt Lotus-beroende

Post by Göran »

Sam sagt. Jag har två biljetter till Calle Moreus allsång till halva priset. Skickar dom mot betalning via t.ex Swish.
Göran Forslund
Göran
Svårt Lotus-beroende

Post by Göran »

Göran wrote:Som sagt. Jag har två biljetter till Calle Moreus allsång till halva priset. Skickar dom mot betalning via t.ex Swish.
Göran Forslund
Göran
Svårt Lotus-beroende

Post by Göran »

Hur var det? Nyfiken! :)
Göran Forslund
Zkrappie
Stamgäst

Post by Zkrappie »

Orsa sportbilsfestival visade sig vara en mycket trevlig tillställning. Det kom ca 450 bilar och över 1000 besökare ut på flygfältet Tallhed. 3 st Lotusar på plats.

Jag kommer att åka upp till Orsa igen nästa år! :)
Lisa Hansson
Lotus Elise s2
Post Reply