Lotus Europa S2 -69

Vill du sälja din Lotus, eller kanske något annat som har bilen att göra? Lägg då in en annons här.
Post Reply
User avatar
ducceman
Användare
Posts: 15
Joined: Thu 06 May, 2010 17:16
Location: Veinge

Lotus Europa S2 -69

Post by ducceman »

På grund av extremt snabbt ändrad bostadssituation måste jag sälja min drömbil efter en kort tid. Den är i stort sett helt i originalskick och all el fungerar. Har på min korta tid som ägare monterat en ny alu bensintank och i samband med det även bytte till elektrisk bensinpump och tryckregulator (Filter King). Meningen var att jag skulle göra en rullande renovering på den då den är för fräsch för att riva ner helt och hållet, ifs en smaksak. Karossen har en del stressprickor men mindre än man kan förvänta sig efter så många år med originallack. Inredningen är snubblande nära nyskick förutom dom typiska klarlackssprickorna i instrumentpanelen (en felfri panel kan ingå vid ev. köp). Bilen står nu på original stålfälgar med navkapslar i nyskick, en uppsättning stålfälgar samt två uppsättningar alufälgar igår vid snabb affär. Det jag anser återstår innan den kan besiktigas är att fixa till bromsarna (nya ok finns och allt till bakbromsarna är nytt och inte ännu monterat). Lite glapp i förardörren men allt till dörrupphängningen är nytt och ligger i plastpåsar och väntar på att bli bytt. Mindre läckage vid höger drivaxel men tätningssats är införskaffad, även specialverktyg till att demontera locket i växellådan finns. En hel del andra nya delar finns typ, strålkastarringar och framblinkers.
På det hela taget ett lätt renoveringsobjekt som kräver en vinters lugnt jobbande för att bli i toppskick.
Kan förmedlar kontakt med ägaren i Malmö som har brukat bilen senast, ägde den i över 25 år.
Då det är vanskligt att värdera en sådan bil sätter jag ett utgångspris på 72000:-
Eftersom det är viktigt för mig att bilen hamnar hos någon som är seriös och vet vad det handlar om lägger jag ut den här på forumet innan den hamnar på Blocket.
För bilder och svar på ev. frågor hör av er med mail eller PM.
Mvh. Christer.
Christer Svensson. Han med den vita Europan
User avatar
ducceman
Användare
Posts: 15
Joined: Thu 06 May, 2010 17:16
Location: Veinge

Re: Lotus Europa S2 -69

Post by ducceman »

ducceman wrote:På grund av extremt snabbt ändrad bostadssituation måste jag sälja min drömbil efter en kort tid. Den är i stort sett helt i originalskick och all el fungerar. Har på min korta tid som ägare monterat en ny alu bensintank och i samband med det även bytte till elektrisk bensinpump och tryckregulator (Filter King). Meningen var att jag skulle göra en rullande renovering på den då den är för fräsch för att riva ner helt och hållet, ifs en smaksak. Karossen har en del stressprickor men mindre än man kan förvänta sig efter så många år med originallack. Inredningen är snubblande nära nyskick förutom dom typiska klarlackssprickorna i instrumentpanelen (en felfri panel kan ingå vid ev. köp). Bilen står nu på original stålfälgar med navkapslar i nyskick, en uppsättning stålfälgar samt två uppsättningar alufälgar igår vid snabb affär. Det jag anser återstår innan den kan besiktigas är att fixa till bromsarna (nya ok finns och allt till bakbromsarna är nytt och inte ännu monterat). Lite glapp i förardörren men allt till dörrupphängningen är nytt och ligger i plastpåsar och väntar på att bli bytt. Mindre läckage vid höger drivaxel men tätningssats är införskaffad, även specialverktyg till att demontera locket i växellådan finns. En hel del andra nya delar finns typ, strålkastarringar och framblinkers.
På det hela taget ett lätt renoveringsobjekt som kräver en vinters lugnt jobbande för att bli i toppskick.
Kan förmedlar kontakt med ägaren i Malmö som har brukat bilen senast, ägde den i över 25 år.
Då det är vanskligt att värdera en sådan bil sätter jag ett utgångspris på 72000:-
Eftersom det är viktigt för mig att bilen hamnar hos någon som är seriös och vet vad det handlar om lägger jag ut den här på forumet innan den hamnar på Blocket.
För bilder och svar på ev. frågor hör av er med mail eller PM.
Mvh. Christer.
Tillfällig garageplats ordnad. Bilen inte längre till salu.
Christer Svensson. Han med den vita Europan
User avatar
Rickard
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1189
Joined: Mon 15 Sep, 2003 11:28
Location: Jönköping.
Contact:

Re: Lotus Europa S2 -69

Post by Rickard »

:up:

Behåll den, jag ser fram emot att få komma ner och provköra den när den är i ordning :-D
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...

Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1

Å en hel del annat.
User avatar
ducceman
Användare
Posts: 15
Joined: Thu 06 May, 2010 17:16
Location: Veinge

Re: Lotus Europa S2 -69

Post by ducceman »

Ja det verkar som om det ordnar sig med garageplats trots allt. Uppställningsplats till att börja med men kan nu åtminstonde leta mekplats i lugn och ro.
Christer Svensson. Han med den vita Europan
Post Reply