Jag vill göra lite reklam för ett mycket trevligt sportvagnsmöte i Halmstad, mitt i semestertider. Det får komma in max 300 st bilar och man måste föranmäla sig senast den 5 juli. Man brukar placera ut de olika bilmärkena i egna grupper i den vackra parken på väg ut mot Tylösand. Jag var där 2012 och ska försöka åka dit i år igen. Ett sympatiskt drag är att ev överskott skänks till välgörande ändamål som t ex Rädda barnen och Sjöräddningssällskapet. Jag bifogar en bild från 2012 års utställning.
Se mer på http://www.halmstadsportscarevent.se
Halmstad Sportscar Event lördag 19/7
Halmstad Sportscar Event lördag 19/7
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
- Graf Orlok
- Forumveteran
Re: Halmstad Sportscar Event lördag 19/7
Jag anmälde mig i vintras och tänkte ta en tur dit.
Staffan Linder
Sekreterare LCCS
--Lotus Exige Sport 350 - 2017--
Sekreterare LCCS
Anmäld och fick bekräftelse på mail idag.
Stefan Axelsson
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Jag anmälde mig också men när jag fick bekräftelsen kunde jag också läsa att min hund inte var välkommen så jag var tvungen att avboka igen. Vi gör såna här äventyr tillsammans jag och den lilla loppan. Tråkigt såklart! Hoppas att de en vacker dag byter plats till någonstans där hundar är välkommen eller att Halmstad tar sig i kragen.
Det har nog att göra med att utställningen är i parken för det kommunala utebadet (bassäng) och det är nog totalt hundförbud där.
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Det blev en dag med strålande väder och många trevliga bilar i Halmstad. Det kom 15 st Lotus som spände över 50 års produktion från 1960-talet till 2010-talet. Många trevliga samtal med klubbmedlemmar och andra intresserade.
- Graf Orlok
- Forumveteran
Mycket trevlig tillställning med många fina bilar. Kul att även få några ansikten på en del från forumet! Återkommer med bilder när jag är tillbaka vid datorn.
Staffan Linder
Sekreterare LCCS
Sekreterare LCCS