Gran Turismo utställning i Sthlm och Gbg
Gran Turismo utställning i Sthlm och Gbg
Några kanske saknade Lotusklubben som utställare på Gran Turismo i Stockholm, och då kan jag berätta att vi inte är med i Göteborg heller den kommande helgen. Vi var tidigt ute redan i våras och svarade arrangörerna att vi gärna ställde ut några bilar på båda mässorna. Men vi fick inga svar och trots upprepade påstötningar så kunde man inte lämna några besked. I oktober fick vi svar att de inte kunde lämna besked förrän de sett hur mycket yta de kunde sälja. Då blåste vi av våra ansträngningar att få ihop några bilar, då de flesta redan hade avregistrarat bilarna för vintern. Så de enda Lotusbilarna ni kan se är troligen de från Lotus Göteborg. 
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
- Graf Orlok
- Forumveteran
- Posts: 395
- Joined: Thu 26 Jul, 2012 22:16
- Location: Täby, Stockholm
Re: Gran Turismo utställning i Sthlm och Gbg
Ja, jo... Jag tänkte på det när jag var där. Det hade varit fint om vi kunnat representerat. Jag hade gärna ställt upp trots avställd bil. Trist att de inte ens återkom. Vi får trakassera dem nästa år istället. ;)
Staffan Linder
Sekreterare LCCS
--Lotus Exige Sport 350 - 2017--
Sekreterare LCCS
--Lotus Exige Sport 350 - 2017--
Re: Gran Turismo utställning i Sthlm och Gbg
Jag tror nog att vi kunnat hitta några eller ett par bilar på kort varsel, men frågan är hur många som velat ställa dit sin bil obevakad utan att "vakta den" under de 3 dagar mässan pågick.Graf Orlok wrote:Ja, jo... Jag tänkte på det när jag var där. Det hade varit fint om vi kunnat representerat. Jag hade gärna ställt upp trots avställd bil. Trist att de inte ens återkom. Vi får trakassera dem nästa år istället. ;)
Bemanningen med det korta tidsvarslet var nog det som främst fick oss att hoppa av...
Håkan Bengtsson, Ansvarig för Bankörning LCCS
Tidigare Esprit-frälst men just nu en Honda-Elise S1, Exige 360 Cup, Zero 7 samt Formel Ford 1600 tävlingsbilar Royale RP21, Van Diemen RF76, Reynard F83. Även delägare i frugans Emira

Tidigare Esprit-frälst men just nu en Honda-Elise S1, Exige 360 Cup, Zero 7 samt Formel Ford 1600 tävlingsbilar Royale RP21, Van Diemen RF76, Reynard F83. Även delägare i frugans Emira
- Graf Orlok
- Forumveteran
- Posts: 395
- Joined: Thu 26 Jul, 2012 22:16
- Location: Täby, Stockholm
Re: Gran Turismo utställning i Sthlm och Gbg
Jag älskar att delta i mässor så jag hade gärna ställt upp, så jag tror inte det heller hade varit något problem. 
Staffan Linder
Sekreterare LCCS
--Lotus Exige Sport 350 - 2017--
Sekreterare LCCS
--Lotus Exige Sport 350 - 2017--
Re: Gran Turismo utställning i Sthlm och Gbg
Toppen Staffan,
Vi hör av oss om vi får inbjudan nästa år, så får du gärna hålla i LCCS deltagande;-)
Vi hör av oss om vi får inbjudan nästa år, så får du gärna hålla i LCCS deltagande;-)
Håkan Bengtsson, Ansvarig för Bankörning LCCS
Tidigare Esprit-frälst men just nu en Honda-Elise S1, Exige 360 Cup, Zero 7 samt Formel Ford 1600 tävlingsbilar Royale RP21, Van Diemen RF76, Reynard F83. Även delägare i frugans Emira

Tidigare Esprit-frälst men just nu en Honda-Elise S1, Exige 360 Cup, Zero 7 samt Formel Ford 1600 tävlingsbilar Royale RP21, Van Diemen RF76, Reynard F83. Även delägare i frugans Emira
- Graf Orlok
- Forumveteran
- Posts: 395
- Joined: Thu 26 Jul, 2012 22:16
- Location: Täby, Stockholm
Re: Gran Turismo utställning i Sthlm och Gbg
Låter fint det, Håkan.
Staffan Linder
Sekreterare LCCS
--Lotus Exige Sport 350 - 2017--
Sekreterare LCCS
--Lotus Exige Sport 350 - 2017--