Esprit SE -90 i toppskick Nu SÅLD!

Vill du sälja din Lotus, eller kanske något annat som har bilen att göra? Lägg då in en annons här.
Post Reply
Håkan B
Moderator

Esprit SE -90 i toppskick Nu SÅLD!

Post by Håkan B »

Jag har en tanke att eventuellt byta ut en Esprit mot en Exige i mitt garage.
Denna Esprit är min första och den som fått allra mest kärlek :love25: sen jag köpte den för 10 år sedan.
Den är i näst intill orginalskick med genomgången (2006-2007) motor, bytta stötdämpare & fjädring, Quicksilver rostfritt sportavgas m.m.
Regelbundet servad med bl.a. ny kamrem vart 3:e år (senast 2012).
Lite bilder finns bl.a. här. Fler bilder kan skickas.
Just nu är bilen avställd. Helårsförsäkrad i LF för 900:-/helår eller via MHRF för ca. 700:-/år.

Prisidé 235.000Kr

Intresserad? Ring 070-7726669 eller skicka ett PM.
Attachments
No.1.jpg
Håkan Bengtsson, Ansvarig för Bankörning LCCS
Tidigare Esprit-frälst men just nu en Honda-Elise S1, Exige 360 Cup, Zero 7 samt Formel Ford 1600 tävlingsbilar Royale RP21, Van Diemen RF76, Reynard F83. Även delägare i frugans Emira :laugh: :flag:
Håkan B
Moderator

Re: Esprit SE -90 i toppskick Nu SÅLD!

Post by Håkan B »

Nu i mycket goda händer hos entusiast i Danmark!
Attachments
image.jpg
Tidigare Esprit-frälst men just nu en Honda-Elise S1, Exige 360 Cup, Zero 7 samt Formel Ford 1600 tävlingsbilar Royale RP21, Van Diemen RF76, Reynard F83. Även delägare i frugans Emira :laugh: :flag:
Vanya_S
Stamgäst

Post by Vanya_S »

Grattis!
Vanya Stanisavljevic
Esprit SE '91
Esprit V8 '96
redfox
Stamgäst

Post by redfox »

Hej Håkan,

Jeg vil bare sige tak for handlen. Jeg er super glad for Esprit'en, og selvom den kører rigtig godt, er jeg igang med div. småmodifikationer. I dag har jeg netop skiftet benzintank trykudligningsslangen.
Her er jeg på vej hjem til Danmark med Esprit'en, som gik helt uden problemer (og stadig gør det).
Og så en tur med færgen, hvor jeg mødte et par andre Lotus folk.
Så en tur hjem ad Strandvejen i høj sol og varme. Og med et Quicksilver avgasssystem, bliver det ikke meget bedre.

Vi hörs,
Jacques ;)
Attachments
I sverige på vej hjem 3.JPG
I sverige på vej hjem 3.JPG (171.49 KiB) Viewed 7046 times
112-2.JPG
112-2.JPG (193 KiB) Viewed 7039 times
Jacques
Håkan B
Moderator

Post by Håkan B »

redfox wrote:Hej Håkan,

Jeg vil bare sige tak for handlen. Jeg er super glad for Esprit'en, og selvom den kører rigtig godt, er jeg igang med div. småmodifikationer. I dag har jeg netop skiftet benzintank trykudligningsslangen.
Her er jeg på vej hjem til Danmark med Esprit'en, som gik helt uden problemer (og stadig gør det).
Og så en tur med færgen, hvor jeg mødte et par andre Lotus folk.
Så en tur hjem ad Strandvejen i høj sol og varme. Og med et Quicksilver avgasssystem, bliver det ikke meget bedre.

Vi hörs,
Jacques ;)

Hej Jacques,
Jag är glad att du är nöjd!
Träffade Lasse idag, och om du är intresserad så har han en uppsättning originalfälgar till salu?
Han ska även kontrollera spakarna för lyse etc. som vi talat om
Återkommer...

Vi hörs!
Håkan
Post Reply