Hej,
Någon som har en verkstadshandbok som är tillämplig på min -88 Esprit RHD (antagligen samma bok för båda men tydlighet skadar aldrig)? Jag hade beställt en begagnad från SJ sports cars men de kan inte hitta det exemplaret så nu blir det ingen därifrån. Har inget akut behov men dels kan den vara trevlig att läsa i och rätt vad det är så behövs den.
Verkstadshandbok, Esprit Turbo -88
Verkstadshandbok, Esprit Turbo -88
=============
Henrik S
Ängelholm
Henrik S
Ängelholm
Re: Verkstadshandbok, Esprit Turbo -88
Om du inte hittar hos de vanliga handlarna i England, så borde du finna det på ebay.co.uk
Men SJ sportscar, Paul Matty och Lotusbits borde kunna lösa dit problem. Till Excel fanns nytrycka Service notes och Service pasrts list för inte så många år sedan. Borde gå att få tag på båda i England. Jag vet inte exakt hur det är till Esprit, men till Excel är det viktigt att ha båda, då reservdelslistan har sprängskisser på vissa saker som inte finns i service pärmen.
Men SJ sportscar, Paul Matty och Lotusbits borde kunna lösa dit problem. Till Excel fanns nytrycka Service notes och Service pasrts list för inte så många år sedan. Borde gå att få tag på båda i England. Jag vet inte exakt hur det är till Esprit, men till Excel är det viktigt att ha båda, då reservdelslistan har sprängskisser på vissa saker som inte finns i service pärmen.
STELLAN
2 X EXCEL SE -88
1 X ELISE -01 (DOTTER)
Medlem #236
2 X EXCEL SE -88
1 X ELISE -01 (DOTTER)
Medlem #236
Hej och tack för svar.
Att få tag på nya verkar inte vara ngt problem. SJ sports cars har:
Parts list = 850kr
Service notes = 1400kr
Electrical= 780kr
TOTALT: 3030kr
tillkommer frakt.
(om pundet står i 10kr)
Begagnat funkar för mig.
Just nu finns inga på e-bay som stämmer med årsmodellen. Jag får bevaka.
Däremot verkar finnas till S4 och V8 på CD för £4 (över 1800sidor, inkluderar alla tre nämnda ovan)
Att få tag på nya verkar inte vara ngt problem. SJ sports cars har:
Parts list = 850kr
Service notes = 1400kr
Electrical= 780kr
TOTALT: 3030kr
tillkommer frakt.
(om pundet står i 10kr)
Begagnat funkar för mig.
Just nu finns inga på e-bay som stämmer med årsmodellen. Jag får bevaka.
Däremot verkar finnas till S4 och V8 på CD för £4 (över 1800sidor, inkluderar alla tre nämnda ovan)
=============
Henrik S
Ängelholm
Henrik S
Ängelholm
Ett tips: är du medlem hos Lotusespritworld/Club Esprit (http://www.clubesprit.co.uk/) så får du ladda hem parts-listor gratis. Ett bra sätt att spara rätt mycket pengar. Utöver sistnämnda finns även andra förmåner. Framförallt är hemsidan en bra resurs som man (som Esprit-ägare) med all sannolikhet kommer att använda i flera år framöver :)
P.S. Var glad att du inte har en Turbo SE - vi får utöver ovanstående även köpa separata handböcker till motor och ABS-bromssystemet :)
P.S. Var glad att du inte har en Turbo SE - vi får utöver ovanstående även köpa separata handböcker till motor och ABS-bromssystemet :)
Vanya Stanisavljevic
Esprit SE '91
Esprit V8 '96
Esprit SE '91
Esprit V8 '96
Men.... ni har 267 hk istället för 213
Jag läser på LEW varje dag i stort sett och försöker även bidra när jag kan. T.ex. min mod av bromsljus som finns här på detta forum viewtopic.php?f=14&t=5364 finns nu publicerad på LEW, http://www.lotusespritworld.com/EGuides ... ights.html
Kanonsida och utan den hade jag nog inte gett mig på byte av vxl-länkage, red hose mm utan manualen (gav upphov till en comment ang luftning av koppling).
Har övervägt att bli medlem men när man summerar alla föreningar man stöttar varje år blir det en slant sammanlagt. Jag ska nu ta mig en funderare igen efter ditt tips. När du säger det är prisvärt. Jag tackar för tipset.
Jag läser på LEW varje dag i stort sett och försöker även bidra när jag kan. T.ex. min mod av bromsljus som finns här på detta forum viewtopic.php?f=14&t=5364 finns nu publicerad på LEW, http://www.lotusespritworld.com/EGuides ... ights.html
Kanonsida och utan den hade jag nog inte gett mig på byte av vxl-länkage, red hose mm utan manualen (gav upphov till en comment ang luftning av koppling).
Har övervägt att bli medlem men när man summerar alla föreningar man stöttar varje år blir det en slant sammanlagt. Jag ska nu ta mig en funderare igen efter ditt tips. När du säger det är prisvärt. Jag tackar för tipset.
=============
Henrik S
Ängelholm
Henrik S
Ängelholm