5-växlad låda, Renault 18, 395, eller byte 365-låda, ev köp

Vill du sälja din Lotus, eller kanske något annat som har bilen att göra? Lägg då in en annons här.
Post Reply
JCWorks
Användare

5-växlad låda, Renault 18, 395, eller byte 365-låda, ev köp

Post by JCWorks »

Som rubriken, hade tänkt använda den här lådan i en.... Renault  :nono: .... men vill ha "rätt" låda istället, en 365. Lådorna är likartade, men 395 har 5:an som överväxel, det har inte 365:an. Kan inte Lotus set-up, men 365-lådan var orginalmonterad i Europan, det var inte 395, så ev får man modifiera kopplingsarmen, kolla bilderna så ser du. Finns väl gott om info på forumen för den här konverteringen, vill bara flagga för att det ev kan krävas någon modifiering för att få i den här lådan. Har stått klokt förvarad hos mig och läcker inte en droppe, rullbrädan är bara full av gamla synder. Har inte haft igång den, men allt verkar OK, inga knepiga ljud eller glapp när man torrsimmar iaf :lol:

Byter väldigt gärna mot den äldre lådan, med kod 365, då jag har en Renault som jag vill ha original, eller köper en låda om någon har. Betalar emellan förstås. Men - lådan är till salu också, vill gärna se om någon är bytessugen först, men välkommen att lägga ett skambud om du vill köpa den.

Stefan, 0761 38 13 04, jag finns i GBG.

Image

Image
Post Reply