Hej,
Jag är helt nyreggad här på forumet och inte Lotusägare ännu. Anledningen till detta inlägg är den här: http://www.blocket.se/eslov/Lotus_Espri ... =23_16&w=3
Jag är otroligt sugen men eftersom jag inte är 20 längre så ringer en massa mentala varningsklockor i mitt huvud och vilka kan vara mer skickade än läsarna på detta forum att, om inte stänga av dem helt i alla fall, ge mig lite fakta och dela sina erfarenheter av att äga en Lotus? Jag har kört en CARFAX på bilen bara för att testa deras tjänst men den gav inte mer än att den haft 12 ägare på 22 år. Den har varit avställd i perioder, vilket verkar naturligt för en bil man kanske helst kör på sommaren. Den har bara gått 3900mil vilket känns lågt.Finns det någon i klubben (eller här på forumet) som ägt den? Vet något om den? Vad kan man vänta sig av en 22 år gammal Esprit med 3800mil på mätaren. Vill inte börja min karriär med kamremsbyten, ventiljusteringar, turbobyte eller liknande.Har fått tipset av ordföranden att kolla grenröret men bilen gick inte att starta när jag var och tittade på den, batteriet urladdat. Den såg fräsch ut i lack och kaross och vad jag förstått är centralrörschassiet galvat. Hur är det med hjulupphängningar, krängningshämmare och liknande? Den luktade lite "segelbåt" interiört men den verkar ha varit stillastående hos 2 bilhandlare de senaste 1,5 åren, så det är antagligen normalt med en glasfiberkaross.All info är välkommen, inte bara om just denna bilen men även om hur det är att äga en Esprit.
Tackar på förhand!
/H
PS. Funderar även lite på den här: http://www.blocket.se/kronoberg/Lotus_E ... =23_16&w=3
Lite dyrare, 10 år yngre, dubbla körsträckan men 100hk till.
DS.
Esprit, köpa och äga
Esprit, köpa och äga
=============
Henrik S
Ängelholm
Henrik S
Ängelholm