LCCS banträffar 2013
LCCS banträffar 2013
I dessa snöiga tider kan det vara skönt at drömma sig bort till sommarens fröjder. Till det hör givetvis alla arrangemang som klubben ordnar och deltager i. Styrelsen och den nya bankommittén har börjat planeringen av banträffen på Knutstorp, och den är nu bestämd till söndagen den 12 maj (boka in datumet i kalendern!). Dessutom planerar vi en "Lotus festival" i Linköpingsområdet i slutet av juli, som kommer att innehålla en bandag på Sviestad, gokart och familjeaktiviter, ett rally på vackra vägar, och trevlig samvaro med likasinnande Lotusentusiaster. Vi tänker också lägga in årsmötet ihop med detta, så förbered er på ett två- eller tredagars evenemang (valbart) den 26 - 28 juli!
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
- Nillet
- Forumadministratör
Re: LCCS banträffar 2013
Yes! Precis den motivation som behövs nu i lappmöglet!
Kommer på båda!
Jag gissar på att det inte går att anmäla sig ännu...
Kommer på båda!
Jag gissar på att det inte går att anmäla sig ännu...
Kul 
Mazda Miata ND 2.0 -19 2025-20??
Lotus Elise Sport 220 april MY17 2017-20??
Lotus Elise 111R MY07 2011-2017
BMW Z3 2.8 2003-2011
LCCS Webmaster
webmaster[at]lccs.nu
Lotus Elise Sport 220 april MY17 2017-20??
Lotus Elise 111R MY07 2011-2017
BMW Z3 2.8 2003-2011
LCCS Webmaster
webmaster[at]lccs.nu
- Marcus N
- Forumveteran
Nice missade förra året
(för att jag inte var inne här på forumet när platserna släpptes) skulle man inte kunna ge första ching till LCCS medlemar typ i 1-2 veckor och sen låta andra bansugna få anmäla sig om det finns plats? Bäst skulle ju vara att annonsera om det i medlemstidningen för alla medlemmar är ju inte aktiva här på forumet.
Skulle även vara bra om man kunde köra halva dagen till halva priset för de flesta kör ju inte alla pass ändå så då kunde man dela på dagen och så skulle fler kunna få möjlighet att delta.
Skulle även vara bra om man kunde köra halva dagen till halva priset för de flesta kör ju inte alla pass ändå så då kunde man dela på dagen och så skulle fler kunna få möjlighet att delta.
Lotus Elise -97
Du kan dela med någon ialla fall i samma bil . jag gjorde det förra året......
Johan Lundberg
Uppsala
Elise S1
Uppsala
Elise S1
- Nillet
- Forumadministratör
Nu är jag inte inblandad i år men då alla gör detta ideellt för klubben så vill man i regel inte skapa en massa extra arbete...Marcus N wrote:Nice missade förra året(för att jag inte var inne här på forumet när platserna släpptes) skulle man inte kunna ge första ching till LCCS medlemar typ i 1-2 veckor och sen låta andra bansugna få anmäla sig om det finns plats? Bäst skulle ju vara att annonsera om det i medlemstidningen för alla medlemmar är ju inte aktiva här på forumet.
Marcus !
Till Lotusklubbens banträff 2012 (LDS 2012) så skickades en inbjudan
ut till alla klubbens medlemmar (mejladresser via medlemsmatrikeln)
samt till förra årets deltagare en vecka innan inbjudan öppnades till andra
intresserade. Med andra ord ganska likt det du efterlyser. Sen visade det
sig att mer än hälften av platserna bokades redan inom 6 timmar efter att
medlemsinbjudan gått ut !! Av deltagarna (totalt 60) var 32 medlemmar i LCCS.
På reservlistan var mindre en en tredjedel klubbmedlemmar.
Det har varit ett problem för oss i gamla bankommittén att annonsera om banträffarna
i klubborganet Winners Choice, beroende på att tidningens utgivningsdatum har passat
dåligt in på de datum som vi tilldelats av Ring Knutstorp AB. Det har betytt att vi
i bästa fall har kunnat flagga för banträffen i årets sista nummer, dvs innan vi
har vetat vilket datum banträffen skulle genomföras. Denna flaggning, med Danes
goda hjälp, har inneburit att vi har uppmanat medlemmar att hålla koll på lccs.nu.
Det har sedan start när gamla bankommittén började anordna banträffar för sex år
sedan, varit möjligt att dela bil, vilket inneburit att om man körde i samma grupp
så delade man också på avgiften. Vi har inte någon gång haft förfrågan om att
dela på avgiften, köra i samma grupp men i olika bilar. Rent arrangörsmässigt så
skulle ett sådant alternativ vara möjligt, men lite svårare att övervaka.
I sammanhanget kanske det kan vara värt att komma ihåg att banträffarna i LCCS
regi har varit klart prisledande på "marknaden". De enda som varit billigare är de
som har subventionerats av respektive klubb. Totalt sett har våra banträffar
de senaste sex åren varit den näst största intäktsposten i vår klubbs bokslut
efter medlemsavgifterna.
hälsn
Lasse H
.
Till Lotusklubbens banträff 2012 (LDS 2012) så skickades en inbjudan
ut till alla klubbens medlemmar (mejladresser via medlemsmatrikeln)
samt till förra årets deltagare en vecka innan inbjudan öppnades till andra
intresserade. Med andra ord ganska likt det du efterlyser. Sen visade det
sig att mer än hälften av platserna bokades redan inom 6 timmar efter att
medlemsinbjudan gått ut !! Av deltagarna (totalt 60) var 32 medlemmar i LCCS.
På reservlistan var mindre en en tredjedel klubbmedlemmar.
Det har varit ett problem för oss i gamla bankommittén att annonsera om banträffarna
i klubborganet Winners Choice, beroende på att tidningens utgivningsdatum har passat
dåligt in på de datum som vi tilldelats av Ring Knutstorp AB. Det har betytt att vi
i bästa fall har kunnat flagga för banträffen i årets sista nummer, dvs innan vi
har vetat vilket datum banträffen skulle genomföras. Denna flaggning, med Danes
goda hjälp, har inneburit att vi har uppmanat medlemmar att hålla koll på lccs.nu.
Det har sedan start när gamla bankommittén började anordna banträffar för sex år
sedan, varit möjligt att dela bil, vilket inneburit att om man körde i samma grupp
så delade man också på avgiften. Vi har inte någon gång haft förfrågan om att
dela på avgiften, köra i samma grupp men i olika bilar. Rent arrangörsmässigt så
skulle ett sådant alternativ vara möjligt, men lite svårare att övervaka.
I sammanhanget kanske det kan vara värt att komma ihåg att banträffarna i LCCS
regi har varit klart prisledande på "marknaden". De enda som varit billigare är de
som har subventionerats av respektive klubb. Totalt sett har våra banträffar
de senaste sex åren varit den näst största intäktsposten i vår klubbs bokslut
efter medlemsavgifterna.
hälsn
Lasse H
.
Last edited by Lasse H on Sat 15 Dec, 2012 23:40, edited 1 time in total.
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
Styrelsen och bankommiten har beslutat att ändra på anmälningsreglerna till 2013 års banträffar, så att LCCS medlemmar har företräde under en viss tid innan vi tar in ickemedlemmar i mån av plats. Inbjudan till Knutstorp den 12 maj går förmodligen ut på hemsidan i februari. Det kommer även att finnas i Winners Choice nr 1, men eftersom den kommer ut i slutet av mars så är det risk för att det redan är fulltecknat då. Så håll koll på hemsidan under vintern! 
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
I helgen har bangruppen träffats i Linköping/Skänninge och planerat årets två stora LCCS arrangemang, banträffen på Knutstorp den 12 maj och Lotus Festival Sweden i Linköping 26 - 28 juli. Banträffen på Knutstorp kommer i stort att följa tidigare års framgångsrika koncept med tre körgrupper osv. Inbjudan kommer att finnas i Winners Choice nr 1 som kommer ut i slutet av mars samt på hemsidan, men det kommer inte gå att anmäla sig förrän då. Sedan kommer LCCS medlemmar ha två veckors förtur till de 65 platserna innan vi bjuder in andra till eventuella kvarstående platser. Och priset kommer att bli lägre än förra året!
Lotus Festival Sweden den 26 - 28 juli är ett nytt evenemenag som kommer att bjuda på massor av olika aktiviteter. Vi har bandag på Sviestad på fredagen inkl möjligheter att provköra nya Lotus modeller, köra gokart och t o m att prova på att köra Radical för de riktiga racenördarna. Medföljande familjemedlemmar kan flanera på Linköpings gator, bada i stort äventyrsbad eller ta en spabehandling på hotell Ekoxen, där vi sedan bor och äter trerättersmiddag på kvällen. På lördag förmiddag avverkar vi årsmötet på en timme och sedan drar vi oss till en central plats i staden för start av rallyt som går på kurviga vägar med flera bemannade kontroller och intressanta stopp. Målgång framåt sena eftermiddagen på Sjögesta Motell nära Mantorp, - Sveriges första motell i amerikansk stil och med klar kultstämpel. Åter en trerätters kulinarisk måltid och Lotussnack inpå småtimmarna. Efter frukost på söndag drar vi oss hemåt.
Vi har lyckats förhandla oss till fantastiskt bra priser på mat och övernattning, och det kommer finnas möjlighet att delta på bara delar av programmet eller på hela 2,5 dagars festivalen. Vår målsättning är att det ska bli ett evenemang där även familjemedlemmar ska tycka det är kul att vara med. Inbjudan kommer i Winnners Choice nr 1 i slutet av mars!
Lotus Festival Sweden den 26 - 28 juli är ett nytt evenemenag som kommer att bjuda på massor av olika aktiviteter. Vi har bandag på Sviestad på fredagen inkl möjligheter att provköra nya Lotus modeller, köra gokart och t o m att prova på att köra Radical för de riktiga racenördarna. Medföljande familjemedlemmar kan flanera på Linköpings gator, bada i stort äventyrsbad eller ta en spabehandling på hotell Ekoxen, där vi sedan bor och äter trerättersmiddag på kvällen. På lördag förmiddag avverkar vi årsmötet på en timme och sedan drar vi oss till en central plats i staden för start av rallyt som går på kurviga vägar med flera bemannade kontroller och intressanta stopp. Målgång framåt sena eftermiddagen på Sjögesta Motell nära Mantorp, - Sveriges första motell i amerikansk stil och med klar kultstämpel. Åter en trerätters kulinarisk måltid och Lotussnack inpå småtimmarna. Efter frukost på söndag drar vi oss hemåt.
Vi har lyckats förhandla oss till fantastiskt bra priser på mat och övernattning, och det kommer finnas möjlighet att delta på bara delar av programmet eller på hela 2,5 dagars festivalen. Vår målsättning är att det ska bli ett evenemang där även familjemedlemmar ska tycka det är kul att vara med. Inbjudan kommer i Winnners Choice nr 1 i slutet av mars!
Fantastiskt !! Bra jobbat !
Jag kommer att anmäla mig till banträffen så snart det går.
hälsningar
Lasse H
Jag kommer att anmäla mig till banträffen så snart det går.
hälsningar
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
Jag är inte betalande medlem ännu(mest för att min lotus aldrig ännu varit i bruk), är det något man måste gå igenom mellan att man blir betalande medlem och att man får köra på banträffarna?
T.ex special bes eller utvärdering som kan ta någon/flera månader.
- Nillet
- Forumadministratör
Man betalar för året och det är ingen lång process.yroll wrote:Jag är inte betalande medlem ännu(mest för att min lotus aldrig ännu varit i bruk), är det något man måste gå igenom mellan att man blir betalande medlem och att man får köra på banträffarna?
Men det är lika bra att göra det nu!
http://lccs.nu/club/membership.html
Jo, hehe. Det skulle man kunna göra, det är bara det att jag vet inte om jag får ihop någon lotus till sommaren och som man är en fattig student så håller man gärna pengarna en stund extra :P.Nillet wrote:Man betalar för året och det är ingen lång process.yroll wrote:Jag är inte betalande medlem ännu(mest för att min lotus aldrig ännu varit i bruk), är det något man måste gå igenom mellan att man blir betalande medlem och att man får köra på banträffarna?
Men det är lika bra att göra det nu!
http://lccs.nu/club/membership.html
Har dock tänkt att gå med innan första upplagan av tidningen släpps även om inte lotusen är klar då.