Hej!
Nån som vet om det står någon begagnad momsfri Lotus till salu i Sverige? Sökning på bytbil.com gav inget.
Det skulle kunna vara en bil som gått som leasingbil, varit skriven på en firma, varit diplomatbil, etc.
MVH
Daniel med Lotus-cravings.
Momsfria Lotusar?
Momsfria Lotusar?
_____________________________________
Daniel
Lotuslös
Daniel
Lotuslös
Re: Momsfria Lotusar?
Kika på den gula Evoran som numera står hos Autoropa. Den stod tidigare på Wendels i Trelleborg. Vad jag vet har den aldrig varit såld till privatperson i Sverige. Den ser dock lite märklig ut när man kollar hos Bilregistret. Där ser det som om den varit registrerad utomlands innan den kom till Sverige. Tror att Patrik Nilsson möjligen vet mer om detaljerna.
Länk: http://bytbil.com/bilar/lotus/ovrigt/4v ... DIAAY1AAAA_!
Länk: http://bytbil.com/bilar/lotus/ovrigt/4v ... DIAAY1AAAA_!
Stefan Axelsson
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
- EXCEL,PATRIK.
- Forumveteran
- Posts: 643
- Joined: Mon 17 Feb, 2003 12:25
- Location: Genarp, Skåne.
Re: Momsfria Lotusar?
Hej.
Jo lite mer vet jag om den gula Evoran.
Intagen till landet av Wendels och regad här. Såld till Wendels förra ägares far, strax innan konkursen. Som nu försöker sälja bilen genom Autoropa. Så tyvärr är det nog ingen momsfri bil.
Bilen i sig ser väldigt bra ut. Snygg gul metallic lack och svart skinn på insidan. Qicksilver avgassystem och efter vad jag har förstått välskött och servad som den ska.
Bilen köptes av en i Tyskland som köpte en Evora S i samma färg.
Hälsningar
Patrik.
Jo lite mer vet jag om den gula Evoran.
Intagen till landet av Wendels och regad här. Såld till Wendels förra ägares far, strax innan konkursen. Som nu försöker sälja bilen genom Autoropa. Så tyvärr är det nog ingen momsfri bil.
Bilen i sig ser väldigt bra ut. Snygg gul metallic lack och svart skinn på insidan. Qicksilver avgassystem och efter vad jag har förstått välskött och servad som den ska.
Bilen köptes av en i Tyskland som köpte en Evora S i samma färg.
Hälsningar
Patrik.
Excel SE 1987, Midas Gold MK3 1987, Austin mini 1275GT 1975. Triumph tiger T110 1954.