Inbrott

Här pratar vi om allt som har med Lotus eller andra sportbilar att göra.
Post Reply
User avatar
Lotus
Forumveteran
Posts: 980
Joined: Fri 25 Oct, 2002 18:39
Location: Onsala

Inbrott

Post by Lotus »

Brorsan hade inbrott i sin Turbo SE med skador som fördärvat lås, Knäckt ratt, repat läder mm. :( VARFÖR Skulle dom försöka stjäla en bil med megaforce rattkrycka utan något batteri i Decembermånad  :bang: Skulle dom försöka köra omkring med den utan att väcka uppmärksamhet? Han hade ju inte ens dubbdäck på  :eek:
Tjuvarna hade visst tagit med sig ett tjugotal sommar/vinterdäck, dom kanske trodde dom kunde lasta dom i Lotusen  :eek:
Har någon annan varit utsatt för det här???
F.d ägare till 2st. Esprit S3 -86, en röd och en vit.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
Guest

Post by Guest »

Tråkigt  :bang:  :nothing:

Stod den i garage?

Mvh
User avatar
Lotus
Forumveteran
Posts: 980
Joined: Fri 25 Oct, 2002 18:39
Location: Onsala

Post by Lotus »

Japp. Flerbilsgarage med så mycket säkerhetslås så man får nästan vara låssmed för att komma in där
F.d ägare till 2st. Esprit S3 -86, en röd och en vit.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
Guest

Post by Guest »

Usch... Låter jobbigt, var och tittade till min bil idag och den stod kvar i alla fall. Ett tips är att alltid lägga en skynke över bilen så att inte folk blir avundssjuka/irriterade/uppmärksamma. I mitt garage har det inte varit något inbrott på 16 år, hoppas att det håller sig!

Mvh
User avatar
Lotus
Forumveteran
Posts: 980
Joined: Fri 25 Oct, 2002 18:39
Location: Onsala

Post by Lotus »

Bennets ska kolla upp täcke till båda våra bilar, pris lev.tid osv så dom slipper stå "nakna" :-D
F.d ägare till 2st. Esprit S3 -86, en röd och en vit.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
User avatar
Joakim
Moderator
Posts: 680
Joined: Mon 28 Oct, 2002 11:33
Location: Vallentuna

Post by Joakim »

Hej Micke,

MotoConcept har överdrag till Din Lotus. Dock ej strumpa utan utomhuskapell. Kvaliteten är god och priset ligger på 99 euro ex skatt, frakten är ca 300 kr. Ett alternativ.

:hack:
joakim
SE highwing
User avatar
boris
Forumberoende
Posts: 108
Joined: Wed 20 Nov, 2002 21:49
Location: Stockholm

Post by boris »

Ni har säkert redan fixat kapell, här kommer annars ett till alternativ i Stockholm http://www.cctrading.se/prod01.htm , dom hade många storlekar som lagervara när jag köpte mitt i november.

För en elise räckte minsta storleken, och backspeglarna passar. Jag tror nästan att det stog på kartongen vilken strolek som passade esprit, men jag har slängt kartongen.

Neutralt och bra, obs! inte regntätt, men man slipper då otäck kondens.
Anders
Lotus Elise S1 111S
Post Reply