Lotus Elise 111R 2006 - SÅLD

Vill du sälja din Lotus, eller kanske något annat som har bilen att göra? Lägg då in en annons här.
Gunnar7Eriksson
Stamgäst

Re: Lotus Elise 111R 2006 - SÅLD

Post by Gunnar7Eriksson »

Tack för alla grattisar!

Bra gick det på hemresan. I sådär 85 km/h i snö, mörker och regn  :slow: . I Norrköping slutade det regna och Norsholm gick det att ta av taket och ta på mössa.

Anna har provkört och godkänt, med förbehållet att Seven är bättre... :shock: Vi har ju flera stora grabbar och ett par har åkt med liksom Ivar 8 bast och Agnes 6 bast. Ivar var ju förtjust :-D medan Agnes var slok-örad :( när Anna och du var förbi hemma hos oss och visade bilen innan affären. Hon tyckte inte det var en bra ide'  :nono: att köpa Elise, men efter att ha blivit skjutsad en sväng :steer: med bilbarnstol i passagerarsätet så hon såg vägen ordentligt så har hon ändrat sig och gillar den :loveu: .

Jaguar? Det är väl ett djur? Hobbybilar heter väl Lotus, eller?
Gunnar Eriksson
Lotus Elise 111R 2005
oodsell
Ordförande i Lotusklubben

Post by oodsell »

:-D :-D
Gunnar, om din fru klagar över att barnen ska åka med i Elisen så kan du plocka upp en gammal tråd som jag skrev för några år sedan om barn i sportbilar:
viewtopic.php?f=6&t=3751
Då kanske hon inser att det finns pappor som är tokigare än du!
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Gunnar7Eriksson
Stamgäst

Post by Gunnar7Eriksson »

Nej, den som var slokörad var ju 6åriga dottern Agnes som gillar Seven och som var tveksam till Elisen ända tills hon fick åka i den. Frun, Anna, gillar både Seven och Elisen och hävdar nu att Seven är hennes?!? Men det är ju bra för då får jag ju ha Elisen för mig själv...
Gunnar Eriksson
Lotus Elise 111R 2005
mrabarth
Stamgäst

Post by mrabarth »

Grattis Gunnar..kul att du fick din Elise till slut.
Jag hoppas att provkörningen av min 111R fick dig att ta det slutliga beslutet... :steer:
Vi ses på Mantorp. :flag:
mvh
Christer Claesson
Elise 111R -04
MG Midget Mark1 -63
Monark Monarscoot-58 ;-))
Post Reply