”löjligt mycket effekt”

Här är ni välkomna att prata om allt mellan himmel och jord!
Post Reply
bengtl
Stamgäst

”löjligt mycket effekt”

Post by bengtl »

Begreppet ”löjligt mycket effekt” har precis fått en innebörd för mig… grannens son bjöd på en åktur i sin effekt utvecklade Toyota Supra.
Jösses vilket klipp det var i grejorna, och vackert o mycket lät det.
Åttahundranittioen hk och ettusensjuttiofyra Nm, allt uppmätt på bakhjulen. Dessa hjul spann friskt i 200 km/h innan däcken började anta drift temperatur.
Det gjorde min dag….
oodsell
Ordförande i Lotusklubben

Re: ”löjligt mycket effekt”

Post by oodsell »

Hej Bengt,

Jag kan bara inte låta bli att bifoga en bild på min Elise som jag tog förra sommaren på Gotland. Lite samma motiv som din profilbild....
Attachments
CIMG3108 - Kopia.JPG
CIMG3108 - Kopia.JPG (188.23 KiB) Viewed 8865 times
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Johanna
Forumberoende

Post by Johanna »

Olle, en sådan bild överhåller kraven för klubbens fototävling, förutom att den kanske är aningen suddig, men en snygg bild absolut! Glöm inte att det är deadline 2 november på inskick av högst tre bilder per medlem  :wave:
bengtl
Stamgäst

Post by bengtl »

Olle,

Solar, på väg upp eller ned, utlöser väl nästan en naturlig reflex hos en fotograf……att försöka ”fånga” den.
Nu är jag inte mycket till fotograf, och det var mobil kameran som jag använde. Foto är taget längs riksväg 17, med monumentet av slaget vid Landskrona i ryggen…

Jag tror att min åktur i grann sonens Toyota tog oss förbi platsen i slutet på turen, med då var jag rätt ”nöjd”.
Attachments
Foto0024.jpg