Varför är inte svenska Polisen lika insiktsfulla?
http://www.dn.se/nyheter/varlden/storbr ... e-polisbil
Polis-Lotus
Polis-Lotus
Peter Hällström
You can't handle a car like a human being.... It needs love!
You can't handle a car like a human being.... It needs love!
- EXCEL,PATRIK.
- Forumveteran
- Posts: 643
- Joined: Mon 17 Feb, 2003 12:25
- Location: Genarp, Skåne.
Re: Polis-Lotus
Ser roligt ut, man ska kanske söka en tjänst hos polisen i West Midlands
Patrik.
Patrik.
Excel SE 1987, Midas Gold MK3 1987, Austin mini 1275GT 1975. Triumph tiger T110 1954.
- Nillet
- Forumadministratör
- Posts: 3660
- Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
- Location: Eslöv, Skåne
- Contact:
Re: Polis-Lotus
Carabinieri (Italienska polisen) får också Evora. Översatt med Google-translate.
http://translate.google.com/translate?j ... arabinieri
http://translate.google.com/translate?j ... arabinieri
- Bjarne
- Forumberoende
- Posts: 173
- Joined: Wed 11 Nov, 2009 08:46
- Location: Torna Hällestad, Skåne
- Contact:
Re: Polis-Lotus
Hur får de in en i baksätet med händerna låsta bakom ryggen???
Man kanske skulle
med farbror blå för att testa 
Man kanske skulle
_____________________
Leklådan består av:
75 - SAAB 96 Silver
99 - Lotus Elise
00 - Ducati 748
07 - Ducati Hypermotard
Miss Sophies hemsida
My guardian angel is quick, I just try to keep up...
Leklådan består av:
75 - SAAB 96 Silver
99 - Lotus Elise
00 - Ducati 748
07 - Ducati Hypermotard
Miss Sophies hemsida
My guardian angel is quick, I just try to keep up...
Re: Polis-Lotus
Dom binder fast fulingarna på huven fram..Bjarne wrote:Hur får de in en i baksätet med händerna låsta bakom ryggen???
Man kanske skullemed farbror blå för att testa

Patrik Törnqvist, Helsingborg.

Ex ägare till bilen ovan, Elise 135 Sport -99

Ex ägare till bilen ovan, Elise 135 Sport -99
- Nillet
- Forumadministratör
- Posts: 3660
- Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
- Location: Eslöv, Skåne
- Contact:
Re: Polis-Lotus
Polis verkar vara ett yrke som vi Lotusälskare borde syssla med...
Romänien har Evora:

Lotus har även lagt ut lite från arkivet i ärendet:





Romänien har Evora:

Lotus har även lagt ut lite från arkivet i ärendet:





- Nillet
- Forumadministratör
- Posts: 3660
- Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
- Location: Eslöv, Skåne
- Contact:
Re: Polis-Lotus
En video hur den brukas från italienska media: https://www.youtube.com/watch?v=3vXrtZZl7q8
- Nillet
- Forumadministratör
- Posts: 3660
- Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
- Location: Eslöv, Skåne
- Contact:
Re: Polis-Lotus
En sida med mycket information om Polisens Lotus Cortina 1965-1967.
http://www.lotuscortinainfo.com/?page_id=426
http://www.lotuscortinainfo.com/?page_id=426





