Någon som vet något om denna Elise?
Någon som vet något om denna Elise?
Efter att jag sålt min Audi TT cabbe så är jag sugen på en Elise (helst 111R) nu finns ju inte så många till salu i Sverige (snart vinter ju brrrr) men en ligger ute på blocket, någon som känner till denna 111R?
Intagen 2008 och redan med 5st tidigare ägare, det känns som lite väl många eller?
http://www.blocket.se/stockholm/Lotus_E ... w=3&last=1
Intagen 2008 och redan med 5st tidigare ägare, det känns som lite väl många eller?
http://www.blocket.se/stockholm/Lotus_E ... w=3&last=1
Petter Wik
Phantom Black, Lotus Exige S -07
Re: Någon som vet något om denna Elise?
Klart du skall ha en 111R, kommer kännas som natt och dag jämfört med TT:n. En otrolig närvarokänsla i Elise som bara måste upplevas!
Är dock rädd för att jag inte kan tillföra så mycket om bilen i fråga, har inte sett till den eller hört talas om den under mina två säsonger som Lotusägare. Men om det är något modellspecifikt du undrar över så säg bara till så skall jag försöka hjälpa!
Är dock rädd för att jag inte kan tillföra så mycket om bilen i fråga, har inte sett till den eller hört talas om den under mina två säsonger som Lotusägare. Men om det är något modellspecifikt du undrar över så säg bara till så skall jag försöka hjälpa!
Daniel Aspenberg
Lotus Elise Sport 220 -20
- nickeluring
- Forumberoende
Jag kontaktade Paul tidigare i höst och fick följande svar:
"Jag är supernöjd med bilen, mitt enda problem är att jag behöver en bil året om pga jobbet. Så är riktigt nere över att sälja den. Jag tänkte mig ungefär 250, ett ganska bra pris med tanke på miltal och bra skött. Du får jätte gärna komma och kolla på bilen."
"Jag är supernöjd med bilen, mitt enda problem är att jag behöver en bil året om pga jobbet. Så är riktigt nere över att sälja den. Jag tänkte mig ungefär 250, ett ganska bra pris med tanke på miltal och bra skött. Du får jätte gärna komma och kolla på bilen."
Nicke
Elise R
Elise R
Hej
Jo man är ju rätt sugen att komma ut på bana igen, dock med rätt bil denna gång (kört lite med mina tidigare bilar 300ZX TT och 350Z som har varit lite väl tunga).
Var och provkörde kusinen nu i eftermiddag (Opel Speedster turbo) och vilken känsla det var att ratta den, kan tänka mig att Elisen är rätt lika (förhoppningsvis bättre).
Så man få väl se om det blir något köp innan vintern eller om det blir framåt vårkanten/sommaren istället.
Jo man är ju rätt sugen att komma ut på bana igen, dock med rätt bil denna gång (kört lite med mina tidigare bilar 300ZX TT och 350Z som har varit lite väl tunga).
Var och provkörde kusinen nu i eftermiddag (Opel Speedster turbo) och vilken känsla det var att ratta den, kan tänka mig att Elisen är rätt lika (förhoppningsvis bättre).
Så man få väl se om det blir något köp innan vintern eller om det blir framåt vårkanten/sommaren istället.
Petter Wik
- EXCEL,PATRIK.
- Forumveteran
Hej.
Om det är rätt bil för dig, så varför vänta till våren. Kör dom fina dagarna som är kvar, och ha vintern till att gå igenom och lära känna bilen mekaniskt. Till våren är du troligen inte ensam om att vilja köpa bil och tiden för att känna efter om det är rätt bil blir mindre.
Hälsningar
Patrik.
Om det är rätt bil för dig, så varför vänta till våren. Kör dom fina dagarna som är kvar, och ha vintern till att gå igenom och lära känna bilen mekaniskt. Till våren är du troligen inte ensam om att vilja köpa bil och tiden för att känna efter om det är rätt bil blir mindre.
Hälsningar
Patrik.
Excel SE 1987, Midas Gold MK3 1987, Austin mini 1275GT 1975. Triumph tiger T110 1954.
Jo det är helt sant, dock är utbudet i Sverige väldigt litet just nu så som många andra så sneglar man på att åka över till England och ta hem en därifrån.
Var ute och provkörde en Elise S (2007) idag och blev glatt överraskad men det känns att det saknas lite effekt så det lutar helt klart åt en R version.
Ingen som ska sälja?
Var ute och provkörde en Elise S (2007) idag och blev glatt överraskad men det känns att det saknas lite effekt så det lutar helt klart åt en R version.
Ingen som ska sälja?
Petter Wik
Bilen som du hittat på Blocket är uppenbarligen en USA-import, vilket framgår av att den har dubbla airbags, AC och sidoreflexer. Lite bekvämare men också lite tyngre än Europa-sålda.
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Japp det stämmer bra att den är USA import, inget annat som skiljer från en europa specad Elise?
Petter Wik
- EXCEL,PATRIK.
- Forumveteran
Hej.
Utan att veta riktigt vad jag pratar om, så en liten sak bara. Har hört att det ska vara riktigt svårt att rega nyare bilar från USA, även om dom är från Europa från början. Framgår inte om bilen är svensk regad eller inte. Kan vara värt att kolla. Man vill inte köpa en bil för många pengar och sen inte kunna köra den på vägen.
Hälsningar.
Patrik
Utan att veta riktigt vad jag pratar om, så en liten sak bara. Har hört att det ska vara riktigt svårt att rega nyare bilar från USA, även om dom är från Europa från början. Framgår inte om bilen är svensk regad eller inte. Kan vara värt att kolla. Man vill inte köpa en bil för många pengar och sen inte kunna köra den på vägen.
Hälsningar.
Patrik
Excel SE 1987, Midas Gold MK3 1987, Austin mini 1275GT 1975. Triumph tiger T110 1954.
I datan från "Carfax" längst ner i annonsen framkommer att bilen sattes i trafik 2008-08-08, så jag tror vi kan utgå från att den är svenskreggad!EXCEL,PATRIK. wrote:Hej.
Hälsningar.
Patrik
Daniel Aspenberg
Stämmer bra det, den är svensk registrerad, dock så ligger det en kredit med återtaganderätt på den hmmmm.......
Petter Wik
Köp min Exige istället, nära och bra..
Henrik Fick
Lotus "ReVerie" Exige -04
Lotus "ReVerie" Exige -04
Då har man hämtat hem den orange Elisen
, sista kilometrarna innan jag kom hem så fick jag syn på saltbilarna, jahopp blir att tvätta och sedan ställa av och vänta några långa månader tills det blir vår igen 
Petter Wik
- nickeluring
- Forumberoende
Grattis 
STELLAN
2 X EXCEL SE -88
1 X ELISE -01 (DOTTER)
Medlem #236
2 X EXCEL SE -88