Planer och begivenheter 2011
Planer och begivenheter 2011
Nu är min bil avställd ! Rekordtidigt och jag kommer
säkert att missa flera fina dagar i november, men
för närvarande så står bilen utan ljuddämpare, så jag
har inget annat val än att låta den stå. Ny dämpare
har jag nog inte på plats förrän i slutet av november !
Vad finns det då för trevligt att göra ? Ja, man kan ju alltid
planera för nästa säsong. Nu under vintermånaderna brukar
jag och mina lekkamrater dels planera för vår egen banträff
(ja, den blir någon gång i maj 2011. På Knutstorp) men också
att hålla utkik efter andra möjligheter att komma ut på bana.
Kan glädja andra banträffsentusiaster med att Procedural Racing,
som genomförde en fantastiskt bra banträff den 9 augusti i år,
kommer att stå som arrangörer för tre (!) banträffar på Knutstorp
nästa år. Jag har inte koll på vilka dagar det är, men den första
blir någon gång i maj. Alla deras banträffar blir på en måndag eller
en fredag så det gäller att spara några semesterdagar ! Medarrangör
är Häggenäs Auto Hörby och det borgar för att den bilpark som
deltar är av det exklusivare slaget ! I år fanns det 599, Gallardo,
997 GT2 RS (!), massor av GT3:or. Det var inte utan att man kände
sig som en katt bland hermelinerna. Finns en tråd på www.rejsa.nu
där du kan se själv hur det såg ut. För min egen del hoppas jag att
jag kan vara med på alla tre träffarna 2011. Deras praktiska upplägg
är mycket likt vår banträff med gruppindelning och endast reggade bilar.
hälsn
Lasse H
säkert att missa flera fina dagar i november, men
för närvarande så står bilen utan ljuddämpare, så jag
har inget annat val än att låta den stå. Ny dämpare
har jag nog inte på plats förrän i slutet av november !
Vad finns det då för trevligt att göra ? Ja, man kan ju alltid
planera för nästa säsong. Nu under vintermånaderna brukar
jag och mina lekkamrater dels planera för vår egen banträff
(ja, den blir någon gång i maj 2011. På Knutstorp) men också
att hålla utkik efter andra möjligheter att komma ut på bana.
Kan glädja andra banträffsentusiaster med att Procedural Racing,
som genomförde en fantastiskt bra banträff den 9 augusti i år,
kommer att stå som arrangörer för tre (!) banträffar på Knutstorp
nästa år. Jag har inte koll på vilka dagar det är, men den första
blir någon gång i maj. Alla deras banträffar blir på en måndag eller
en fredag så det gäller att spara några semesterdagar ! Medarrangör
är Häggenäs Auto Hörby och det borgar för att den bilpark som
deltar är av det exklusivare slaget ! I år fanns det 599, Gallardo,
997 GT2 RS (!), massor av GT3:or. Det var inte utan att man kände
sig som en katt bland hermelinerna. Finns en tråd på www.rejsa.nu
där du kan se själv hur det såg ut. För min egen del hoppas jag att
jag kan vara med på alla tre träffarna 2011. Deras praktiska upplägg
är mycket likt vår banträff med gruppindelning och endast reggade bilar.
hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
Re: Planer och begivenheter 2011
För oss som bor närmare polcirkelnl... Finns det några klubbplaner på event lite åt vårt håll för 2011?
Man skulle ju i all blygsamhet kunna tänka sig någon konbana i Sthlmstrakten, det kanske går att hyra in sig tillsammans med någon annan klubb (samarbete av ekonomiskäl) på t.ex. Sviestad eller Gelleråsen eller varför inte på Mittsverigebanan...

Man skulle ju i all blygsamhet kunna tänka sig någon konbana i Sthlmstrakten, det kanske går att hyra in sig tillsammans med någon annan klubb (samarbete av ekonomiskäl) på t.ex. Sviestad eller Gelleråsen eller varför inte på Mittsverigebanan...
- EXCEL,PATRIK.
- Forumveteran
Hej.
Om någon vill fixa en banträff, så var inte rädda för att fråga oss i bangruppen om hur vi har funderat och resonerat i olika frågor. Vi har genom åren träffats många gånger på kvällsmöten hemma hos varandra och stött besvärliga frågor på olika håll och kanter.
Vi hjälper gärna till med våra erfarenheter.
Hälsningar
Patrik
Om någon vill fixa en banträff, så var inte rädda för att fråga oss i bangruppen om hur vi har funderat och resonerat i olika frågor. Vi har genom åren träffats många gånger på kvällsmöten hemma hos varandra och stött besvärliga frågor på olika håll och kanter.
Vi hjälper gärna till med våra erfarenheter.
Hälsningar
Patrik
Excel SE 1987, Midas Gold MK3 1987, Austin mini 1275GT 1975. Triumph tiger T110 1954.
Jag hakar på det Patrik skrivit: Lasse F, ordna något själv !
Måste finnas många engagerade krafter i mellansverige som
skulle vara beredda att lägga ner lite tid och möda på att
ordna någon banaktivitet "närmare polcirkeln"
Denna fråga har varit uppe på forumet några gånger
tidigare med samma uppmaning från oss här nere i Skåne.
Men trots uppmaningarna, och löften om hjälp med tips och
annat, så har det inte blivit något praktiskt resultat.
Min förhoppning hade varit att några ville dra igång en banträff
på Gelleråsen. En rolig bana den också ! Min personliga tvåa på
listan över favoritbanor.
hälsn
Lasse H
Måste finnas många engagerade krafter i mellansverige som
skulle vara beredda att lägga ner lite tid och möda på att
ordna någon banaktivitet "närmare polcirkeln"
Denna fråga har varit uppe på forumet några gånger
tidigare med samma uppmaning från oss här nere i Skåne.
Men trots uppmaningarna, och löften om hjälp med tips och
annat, så har det inte blivit något praktiskt resultat.
Min förhoppning hade varit att några ville dra igång en banträff
på Gelleråsen. En rolig bana den också ! Min personliga tvåa på
listan över favoritbanor.
hälsn
Lasse H
Blir lite besviken när jag läser vad du skriver och jag hoppas att jag missförstår det...Lasse H wrote:...Lasse F, ordna något själv !...
Klart jag kan ordna & köra själv. Men då behöver jag ju inte vara med i klubben...
Jag har tidigare varit med om att det kärvat på liknade grunder och kanske av liknade orsaker i en annan märkesklubb.
Där var det så att vissa medlemmar då och då ödmjukt undrade vad som kanske kunde tänkas vara på gång och lade fram lite idéer och förslag... Allt som oftast kontrade styrelsen med "Gör nå't själv för f*n!" Det funkade inte. Därav att jag känner lite "dåliga vibbar".
Har dock en bild av att eventfixandet fungerar bra i LCCS.
Jag anser att arrangerandet av körningar måste drivas i klubbledningens regi (oavsett var det sker geografiskt). De som är valda att ordna med detta bör enligt min uppfattning utifrån medlemmarnas önskemål centralt initiera och entusiasmera för att få tillstånd kul/önskade event, annars behövs ju inte en klubb...
Jag gick med i klubben för att få möjlighet köra med min bil under trevliga former. Jag var i första hand inte ute efter medlemsskap i en kamratförening.
Jag har redan förbrukat en (alltför) stor del av mitt livs "göra-nytta-för-föreningar-kapital" i andra sammanhang och känner att jag därför inte törs erbjuda min hjälp i nå'n större omfattning inom LCCS, det vore inte schysst av mig eftersom jag helt enkelt inte har ork (i nuläget) och tid att göra ett bra jobb.
Det jag dock kan erbjuda är att i samarbete med andra klubbmedlemmar ställa upp lite begränsat för att få det praktiska att lira vid körövningar i "mellansverige", detta i den mån jag har tid och kunskap. Tyvärr är ju tid en bristvara för mig som för alla andra.
Så om klubben efter medlemmarnas önskemål bestämmer sig för att för att fixa till exempelvis några konbanekörningar på t.ex. Lunda flygfält eller nå'n mellansvensk trackday, hör av er, kanske jag kan vara till någon nytta...
- EXCEL,PATRIK.
- Forumveteran
Hej.
Som bankörnings-ansvarig känner jag att vissa bitar i det som skrevs åvan har en riktning till mig.
För att få en klubb att fungera så krävs det att vi hjälps åt, annars blir det ingen klubb och inga evenemang.
Om man vill ha en konbane-körning eller bandag i någon del av landet så försök att hitta fler som har samma intresse och få ihop det själv. Det händer inte av sig själv. Men ju fler man är dessto lättare att arrangera ett större evenemang, fler som delar på jobbet. För jobb blir det. Men i rätt sälskap så är det ett väldigt roligt jobb.
Vi är en liten klubb och det finns ingen som kan eller har möjlighet att arrangera evenemang långt hemmifrån. Så att sitta och vänta på att vi i bangruppen ska arrangera en bandag någon annanstans än i Skåne går inte. För det händer inte. Vi har fullt upp med en bandag och är inte intresserade av att planera något på långt avstånd.
Men som jag skrev innan så ställer vi väldigt gärna upp med allt vårt kunnande, och delar med oss av det som vi gjort bra och det som vi gjort dåligt.
Vill på inget sätt trampa på någon eller starta ett bråk, det vinner ingen på. Skulle vara väldigt roligt om någon vill sprida detta med bankörning i klubben till andra delar av landet, så fler kan få känna på vad bilen klarar av under säkra förhållanden. Eller som i mitt eget fall, vad föraren klarar av. BIlen kan nog mycket mer än vad jag själv kan.
Hälsningar
Patrik.
Som bankörnings-ansvarig känner jag att vissa bitar i det som skrevs åvan har en riktning till mig.
För att få en klubb att fungera så krävs det att vi hjälps åt, annars blir det ingen klubb och inga evenemang.
Om man vill ha en konbane-körning eller bandag i någon del av landet så försök att hitta fler som har samma intresse och få ihop det själv. Det händer inte av sig själv. Men ju fler man är dessto lättare att arrangera ett större evenemang, fler som delar på jobbet. För jobb blir det. Men i rätt sälskap så är det ett väldigt roligt jobb.
Vi är en liten klubb och det finns ingen som kan eller har möjlighet att arrangera evenemang långt hemmifrån. Så att sitta och vänta på att vi i bangruppen ska arrangera en bandag någon annanstans än i Skåne går inte. För det händer inte. Vi har fullt upp med en bandag och är inte intresserade av att planera något på långt avstånd.
Men som jag skrev innan så ställer vi väldigt gärna upp med allt vårt kunnande, och delar med oss av det som vi gjort bra och det som vi gjort dåligt.
Vill på inget sätt trampa på någon eller starta ett bråk, det vinner ingen på. Skulle vara väldigt roligt om någon vill sprida detta med bankörning i klubben till andra delar av landet, så fler kan få känna på vad bilen klarar av under säkra förhållanden. Eller som i mitt eget fall, vad föraren klarar av. BIlen kan nog mycket mer än vad jag själv kan.
Hälsningar
Patrik.
Excel SE 1987, Midas Gold MK3 1987, Austin mini 1275GT 1975. Triumph tiger T110 1954.
Kanske ska tydliggöra mina förvirrade tankar lite...
Jag peker inte åt något håll inom klubben, jag är så ny medlem att jag ännu inte vet hur det fungerar i denna klubben.
Mina funderingar baserar jag på misstag som jag sett begås i andra klubbar.
När jag tycker "att arrangerandet av körningar måste drivas i klubbledningens regi" menar jag inte nödvändigvis att det fysiskt måste verkställas av centralfigurerna. (Det faller ju på sin egen orimlighet med de avstånd vi har i Sverige)
Dock, tycker jag, bör ju de som valts att styra och ställa i klubben vara de som driver frågorna utifrån medlemmarnas önskemål.
Det får väl startas en arbetsgrupp för genomförandet av konbanekörningar och trackdays i mellansverige inom klubben.

Jag peker inte åt något håll inom klubben, jag är så ny medlem att jag ännu inte vet hur det fungerar i denna klubben.
Mina funderingar baserar jag på misstag som jag sett begås i andra klubbar.
När jag tycker "att arrangerandet av körningar måste drivas i klubbledningens regi" menar jag inte nödvändigvis att det fysiskt måste verkställas av centralfigurerna. (Det faller ju på sin egen orimlighet med de avstånd vi har i Sverige)
Dock, tycker jag, bör ju de som valts att styra och ställa i klubben vara de som driver frågorna utifrån medlemmarnas önskemål.
Det får väl startas en arbetsgrupp för genomförandet av konbanekörningar och trackdays i mellansverige inom klubben.
- Nillet
- Forumadministratör
Alltid när mittsverigebanan dyker upp i diskussioner kan jag inte låta bli att säga:Falk wrote:eller varför inte på Mittsverigebanan...
Jag vill gärna köra på mittsverigebanan, men jag har ungefär lika långt dit som till Nürburgring, gissa om jag väljer att köra norrut...
Nillet wrote:Alltid när mittsverigebanan dyker upp i diskussioner kan jag inte låta bli att säga:Falk wrote:eller varför inte på Mittsverigebanan...
Jag vill gärna köra på mittsverigebanan, men jag har ungefär lika långt dit som till Nürburgring, gissa om jag väljer att köra norrut...
Jag spetsade till det lite...
Som förtappad stockholmare har jag har ju mycket närmare till Mittsverigebanan än till Knutan.
Ni får inte bli irriterade på mig...EXCEL,PATRIK. wrote:...det händer inte. Vi har fullt upp med en bandag och är inte intresserade av att planera något på långt avstånd....
Jag vill absolut inte komma här som "färsking" och ställa saker på huvudet och kritisera sån't som antagligen fungerar bra. Jag vet att det är jättesvårt att nyanserat återge vad man tycker, tänker och menar i skrift så här i en diskussionstråd speciellt när man diskuterar med de man ännu inte känner och träffat. Jag är faktiskt IRL en ganska ödmjuk och trevlig prick... Säg till om jag blir "för mycket"..
Jag är, som jag skrivit tidigare, när det gäller dessa frågor antagligen färgad av sån't som jag tyckt varit fel i andra klubbar på andra håll...
Citatet ovan är, medger jag, lite lösryckt ur sitt sammanhang, men det låter lite drastiskt när jag läser det, och det var precis så här jag upplevde situationen i en annan märkesklubb. Den attityden från centralt klubbhåll gjorde då att det blev massor med friktion och att man som vanlig klubbmedlem upplevde att inget annat blev gjort från centralt håll än det som styrelsen var inkörda på...
Dessa farhågor och det LasseH skrev "ordna något själv" gör att jag blir en liiten smula konfunderad. Men jag har antagligen fel...
Jag hoppas (och det framgår ju faktiskt) att Patrik menar att de som jobbar med "Knutan-dagen" inte har möjlighet (tid, ork?) att ta tag i nå't annat rent praktiskt?
Och beträffande att "göra nå't själv"...
Hoppas att "vi som bor runt Sthlm" med förenade krafter och assistans från de inom klubben som har rutin kan få till lite konbana eller banåka "uppåt landet" oxå, kanske redan under 2011. Även om jag av olika skäl inte har möjlighet att engagera mig i LCCS och lägga en massa tid på att dra lasset så kan jag t.ex. försöka hjälpa till med lite synpunkter, banläggning och kanske annat småpraktiskt när det börjar närma sig körning...
(Förövrigt ska jag verkligen försöka vara med på bandagen i Maj 2011 trots att det är en bit ner till Skåne. Det verkar superkul...)
Och jag ska försöka sluta tjafsa och försöka tänka lite konstruktivt inför nästa säsong...
- Bjarne
- Forumberoende
En till "färsking" med åsikter...
Alla klubbar / föreningar behöver nya förslag, det är så de går vidare och utvecklas.
Dock är det tyvärr så att det krävs ofattbart många timmar för att planera och ordna aktiviteter (jag har visserligen aldrig ordnat någon bandag, men allt från gatkörningar, seglarskola, skidskola och veckoläger), det tar mycket tid, tid som skall samsas med jobbet, och tid som man inte alltid vet om man har.
Jag tror att alla medlemmar vill ha fler bandagar, gatkörningar och fler konbanor. Troligen även studiebesök och liknande
Klubben blir vad medlemmarna gör den till, är det många som hinner, orkar och kan hjälpa till med aktiviteter så blir det många, och tvärt om, är det få som kan orkar och hinner så blir det få aktiviteter. Tyvärr är det lite så att varje klubb behöver en portion eldsjälar som inte bara brinner för Lotus i vårt fall, utan även för att få andra att uppskatta se och lära sig om Lotus.
Med tanke på antalet medlemmar, så tycker jag att det finns ganska mycket aktiviteter. Alla dessa aktiviteter är inte ordnade av styrelsen, men de ger support om man ber om det.
Förslag på aktiviteter är bra!
Skapande av aktiviteter är bättre!
Förslag har tyvärr en tendens att stanna vid just förslag eftersom ingen har tid ork eller lokalkännedom nog för att göra dem verkliga.
Nu skall jag ta mig en Stout från Svaneke bryggeri och njuta av att det är helg
kram på er alla 
Alla klubbar / föreningar behöver nya förslag, det är så de går vidare och utvecklas.
Dock är det tyvärr så att det krävs ofattbart många timmar för att planera och ordna aktiviteter (jag har visserligen aldrig ordnat någon bandag, men allt från gatkörningar, seglarskola, skidskola och veckoläger), det tar mycket tid, tid som skall samsas med jobbet, och tid som man inte alltid vet om man har.
Jag tror att alla medlemmar vill ha fler bandagar, gatkörningar och fler konbanor. Troligen även studiebesök och liknande
Klubben blir vad medlemmarna gör den till, är det många som hinner, orkar och kan hjälpa till med aktiviteter så blir det många, och tvärt om, är det få som kan orkar och hinner så blir det få aktiviteter. Tyvärr är det lite så att varje klubb behöver en portion eldsjälar som inte bara brinner för Lotus i vårt fall, utan även för att få andra att uppskatta se och lära sig om Lotus.
Med tanke på antalet medlemmar, så tycker jag att det finns ganska mycket aktiviteter. Alla dessa aktiviteter är inte ordnade av styrelsen, men de ger support om man ber om det.
Förslag på aktiviteter är bra!
Skapande av aktiviteter är bättre!
Förslag har tyvärr en tendens att stanna vid just förslag eftersom ingen har tid ork eller lokalkännedom nog för att göra dem verkliga.
Nu skall jag ta mig en Stout från Svaneke bryggeri och njuta av att det är helg
00 - Ducati 748
07 - Ducati Hypermotard
Miss Sophies hemsida
My guardian angel is quick, I just try to keep up...
Leklådan består av:
75 - SAAB 96 Silver
99 - Lotus Elise
00 - Ducati 748
07 - Ducati Hypermotard
Miss Sophies hemsida
My guardian angel is quick, I just try to keep up...
Lasse F !
Ovanstående meningsutbyte (framförallt mitt !) är ett tydligt exempel på
hur lätt det är att bli missförstådd när man skriver ! Tydligen har jag tolkats
helt fel av dig och det beror bara på att jag skrivit på ett sätt som lätt
kan uppfattas precis tvärt om mot hur det var menat. Jag ber uppriktigt
om ursäkt !
Får jag göra ett nytt försök ?
Om jag då börjar från början så var jag för några år sedan frustrerad över
att LCCS verkade vara mycket lite intresserad av att ordna några aktiviteter
för sina medlemmar. Efter ett tag förstod jag att i en ideell förening så har
ingen betalt för att göra något för andra, så jag pratade med mina lokalt närmsta
kamrater i klubben och föreslog att vi skulle ordna en banträff i LCCSs namn.
Detta blev upprinnelsen till det som nu är LCCS Bankommitté. Dessutom hade vi
god support, inte minst ekonomiskt, av Wendels ägare Janne Theander. Utan hans
stöd hade de banträffar vi arrangerat inte blivit av !!
Det visade sig inledningsvis vara rätt mycket mer komplicerat än vi från början trott.
Svenska Bilsportförbundet var inte en organisation som gjorde arrangerandet av
banträffar enklare ! Inte heller försäkringsbolagen. Däremot hade vi viss hjälp av
diskussioner med banansvariga från Porscheklubben och från våra egna erfarenheter
från deltagande i andra märkesklubbars track-days. LCCS styrelse accepterade att
stå som ekonomisk garant för oss, dvs att man lovade täcka upp eventuella förluster
som vi kunde råka ut för. Samma gjorde Wendels ! Första året gick vi back, men det
berodde mer på en viss naivitet hos oss som arrangörer och har sedan inte upprepats.
Från första början har vi mött med stor uppskattning för vårt initiativ och för hur
banträffarna fungerat. Ring Knutstorps chef sa efter årets träff att våra träffar är de
bäst arrrangerade av alla på Knutstorp ! Vad jag vill ha sagt med ovanstående historie-
beskrivning är att det egentligen inte är klubben LCCS som arrangerat banträffarna här
på Knutstorp/Sturup utan det är vi sju i bankommittén som sett till att träffarna blivit
av. Det var också det budskapet jag ville föra fram i mitt inlägg ovan ! Du verkar till att
ha samma intresse som vi sju i kamratgänget här. Diskutera med dina kompisar (inget krav på att
de är medlemmar i LCCS eler kör Lotus) om ni kan sätta igång något liknande i mellansverige.
Jag är säker på att det skulle uppskattas lika mycket som vårt initiativ här i syd.
I övrigt ansluter jag mig helt till vad Bjarne skrivit ovan ! Inklusive kramen !!
Ursäkta ett långt svar
hälsn
Lasse H
Ovanstående meningsutbyte (framförallt mitt !) är ett tydligt exempel på
hur lätt det är att bli missförstådd när man skriver ! Tydligen har jag tolkats
helt fel av dig och det beror bara på att jag skrivit på ett sätt som lätt
kan uppfattas precis tvärt om mot hur det var menat. Jag ber uppriktigt
om ursäkt !
Får jag göra ett nytt försök ?
Om jag då börjar från början så var jag för några år sedan frustrerad över
att LCCS verkade vara mycket lite intresserad av att ordna några aktiviteter
för sina medlemmar. Efter ett tag förstod jag att i en ideell förening så har
ingen betalt för att göra något för andra, så jag pratade med mina lokalt närmsta
kamrater i klubben och föreslog att vi skulle ordna en banträff i LCCSs namn.
Detta blev upprinnelsen till det som nu är LCCS Bankommitté. Dessutom hade vi
god support, inte minst ekonomiskt, av Wendels ägare Janne Theander. Utan hans
stöd hade de banträffar vi arrangerat inte blivit av !!
Det visade sig inledningsvis vara rätt mycket mer komplicerat än vi från början trott.
Svenska Bilsportförbundet var inte en organisation som gjorde arrangerandet av
banträffar enklare ! Inte heller försäkringsbolagen. Däremot hade vi viss hjälp av
diskussioner med banansvariga från Porscheklubben och från våra egna erfarenheter
från deltagande i andra märkesklubbars track-days. LCCS styrelse accepterade att
stå som ekonomisk garant för oss, dvs att man lovade täcka upp eventuella förluster
som vi kunde råka ut för. Samma gjorde Wendels ! Första året gick vi back, men det
berodde mer på en viss naivitet hos oss som arrangörer och har sedan inte upprepats.
Från första början har vi mött med stor uppskattning för vårt initiativ och för hur
banträffarna fungerat. Ring Knutstorps chef sa efter årets träff att våra träffar är de
bäst arrrangerade av alla på Knutstorp ! Vad jag vill ha sagt med ovanstående historie-
beskrivning är att det egentligen inte är klubben LCCS som arrangerat banträffarna här
på Knutstorp/Sturup utan det är vi sju i bankommittén som sett till att träffarna blivit
av. Det var också det budskapet jag ville föra fram i mitt inlägg ovan ! Du verkar till att
ha samma intresse som vi sju i kamratgänget här. Diskutera med dina kompisar (inget krav på att
de är medlemmar i LCCS eler kör Lotus) om ni kan sätta igång något liknande i mellansverige.
Jag är säker på att det skulle uppskattas lika mycket som vårt initiativ här i syd.
I övrigt ansluter jag mig helt till vad Bjarne skrivit ovan ! Inklusive kramen !!
Ursäkta ett långt svar
hälsn
Lasse H
Miata klubben brukar ju anordna konkörning utanför Strängnäs på flygfältet där, heter väl nånting i stil med Malmby eller nått sånt och jag var in och kikade på deras forum efter tips och tror att även vi med Lotus kan få vara med i mån av plats, Det är väl inte för långt från Bromma. Själv attraherar inte konkörning mig utan vill ha ut den nästa år på bana men Knutstorp känns långt, jag menar jag kommer ta den på släp om nått skulle hända och då är väl för oss från Mälardalen Mantorp, Gotland, Sviestad eller Knutstorp rimligare men det anordnas ju banträffar även där, fast då inte bara "fina" bilar som Lotus
Nybliven Eliseägare
Det låter bra att planera för säsongen 2011, men innan stackars Miss Sophie ställs undan för den snöigare årstiden behöver handbromsen fixas (kommer antagligen bli en fråga om att ta isär bromsarna igen) och sedan har vi en sådan "tur" att besiktningsperioden ligger i september till februari... Det får man för att imporertera en rolig bil i November!
Detta första år med Miss Sophie har varit riktigt roligt och vi se fram emot 2011 och våren redan nu! Vi har lyckats vara med på tre och en halv bandagar, både på Knutstorp, Gotland och Sturup (en kväll, därav den halva), en Superstage i Emmaboda och två mycket trevliga kör-rundor med museumsbesök. Ungefär hälften av detta var inom LCCS regi, för att någon i klubben hittade på aktiviteten och bjöd in andra och resten var arrangement vi hörde om från andra klubbmedlemmar. LCCS bandag var den enda där det nästan bara fanns Lotus'ar på banan, men är man villig att dela bana med andra märken finns det ganska bra möjligheter för det.
Jag ser LCCS som ett utmärkt ställe att träffa likasinnade med samma intresse för Lotus och bilar generellt och en möjlighet att lätt komma i kontakt med dem för att hitta på saker. Detta kräver såklart att någon är villig att dra lasset för planeringen och som andra redan har skrivit blir det både enklare och roligare om man är ett gäng. Jag var med och planerade en körning till Autoseum i Simrishamn med efterföljande grillkväll för de som ville och kunde, och kommer med stor sannolikhet att hitta på något liknande nästa år. Det är kul att köra ut och leta roliga vägar och sedan kunna dela det med andra!
Det jag funderar över nu är om det går att hitta på något Lotus-relaterat så vintern inte blir så mörk och lång
Med körglada hälsningar,
Johanna
Detta första år med Miss Sophie har varit riktigt roligt och vi se fram emot 2011 och våren redan nu! Vi har lyckats vara med på tre och en halv bandagar, både på Knutstorp, Gotland och Sturup (en kväll, därav den halva), en Superstage i Emmaboda och två mycket trevliga kör-rundor med museumsbesök. Ungefär hälften av detta var inom LCCS regi, för att någon i klubben hittade på aktiviteten och bjöd in andra och resten var arrangement vi hörde om från andra klubbmedlemmar. LCCS bandag var den enda där det nästan bara fanns Lotus'ar på banan, men är man villig att dela bana med andra märken finns det ganska bra möjligheter för det.
Jag ser LCCS som ett utmärkt ställe att träffa likasinnade med samma intresse för Lotus och bilar generellt och en möjlighet att lätt komma i kontakt med dem för att hitta på saker. Detta kräver såklart att någon är villig att dra lasset för planeringen och som andra redan har skrivit blir det både enklare och roligare om man är ett gäng. Jag var med och planerade en körning till Autoseum i Simrishamn med efterföljande grillkväll för de som ville och kunde, och kommer med stor sannolikhet att hitta på något liknande nästa år. Det är kul att köra ut och leta roliga vägar och sedan kunna dela det med andra!
Det jag funderar över nu är om det går att hitta på något Lotus-relaterat så vintern inte blir så mörk och lång
Med körglada hälsningar,
Johanna
Lasse H wrote:Massa bra text...
Jag är helt med på ditt resomang...
Om du kikar så ser du att jag hade en liten wink-smiley med efter det jag skrev allra först.
Jag tror inte att jag tokade dig fel, spetsade till det lite medvetet för att känna hur landet ligger...
Vore verkligen kul om "vi" kunde få till banåkaaktiviteter här uppåt oxå nästa och kommande år!
Var förbi en sväng på Sviestad idag och kikade (åkte "bara" 42 mil totalt fram å tebax och jag körde inte ens själv på banan, antagligen är jag tokig...), där var det tre Lotusar och körde trots att det nästan är vinter (snö på marken och minusgrader i morse i Sthlm). Så nog finns det intresse alltid.
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=970137#970137