Du är välkommen!Johanna wrote:Tack för svar!
Vi går vidare med planeringen, och om allt går ihop på ett bra sätt kommer jag anmäla Miss Sophie och mig![]()
Det blir nog minst lika kul som Knutstorp, ifall jag får ihop programmet...![]()
Hälsningar,
Johanna
Gotland Ring 7 augusti 2010 - Fullt men några avhopp
Re: Gotland Ring 7 augusti 2010 - 7 platser kvar!
Hej!
Nu har jag anmäld Martin Nielsen med Speedster och mig med Lotus till Ring Knutstorp samt överfört 3000SEK, hoppas det lyckas. Så är det bara en fråga om att få allt annat under kontroll...
Det ska bli kul att se Gotland och köra på bana!
Hälsningar,
Johanna
Nu har jag anmäld Martin Nielsen med Speedster och mig med Lotus till Ring Knutstorp samt överfört 3000SEK, hoppas det lyckas. Så är det bara en fråga om att få allt annat under kontroll...
Det ska bli kul att se Gotland och köra på bana!
Hälsningar,
Johanna
Välkommen, såg ditt mail, du får alldeles strax mail tillbaka.Johanna wrote:Hej!
Nu har jag anmäld Martin Nielsen med Speedster och mig med Lotus till Ring Knutstorp samt överfört 3000SEK, hoppas det lyckas. Så är det bara en fråga om att få allt annat under kontroll...![]()
Det ska bli kul att se Gotland och köra på bana!![]()
Hälsningar,
Johanna
Stefan
Bandagen är nu full men det finns några avhopp så hör av dig så blir de avhoppade glada då jag givetvis betalar tillbaka om jag lyckas fylla upp med ersättare.
Re: Gotland Ring 7 augusti 2010 - Fullt men några avhopp
Nu var man "hemma" igen efter en riktigt rolig bandag!
Väderprognoserna såg ju inte bra ut och dagen började med regn... Det var dock intressant och kul att få prova att köra på blöt bana, blev ganska halt... :) Efter lunch slutade det att regna och banan torkade upp. Efter att ha kört riktigt långsamt på den blöta banan tyckte jag att jag fick upp farten hyffsat när banan blev torr (med mina mått mätt.. :) )
(Nästa år måste jag fixa r-däck.. :) )
Stort tack till Stefan Hasselgren och alla andra för en rolig banträff!
Väderprognoserna såg ju inte bra ut och dagen började med regn... Det var dock intressant och kul att få prova att köra på blöt bana, blev ganska halt... :) Efter lunch slutade det att regna och banan torkade upp. Efter att ha kört riktigt långsamt på den blöta banan tyckte jag att jag fick upp farten hyffsat när banan blev torr (med mina mått mätt.. :) )
(Nästa år måste jag fixa r-däck.. :) )
Stort tack till Stefan Hasselgren och alla andra för en rolig banträff!
Stefan Andersson
Lotus Elise -97
Lotus Elise -97
Skönt att vara hemma igen, även om vädret har lyckats bli sämre med ännu mer regn.
Miss Sophie klarade sig fint, det blev "bara" en extra snurr i början eftersom det var blött på banan och vi fortfarande har olika däck fram och bak (måste nog fixa R-däck). Många tekniska svängar där det kändes som om turn-in kom väldigt sent och en lång bana där det tog lite tid att hitta runt, men till slut gick det hyffsat och gav mersmak.
Tack alla för en spännande dag och Stefan för att det blev av.
Stort tack Olle för att du tog mig med ut och visade hur det ska göras när både bil och förare är riktigt bra
Rundan hjälpte mig att hitta linjerna och våga trycka på lite extra när jag själv körde
Miss Sophie klarade sig fint, det blev "bara" en extra snurr i början eftersom det var blött på banan och vi fortfarande har olika däck fram och bak (måste nog fixa R-däck). Många tekniska svängar där det kändes som om turn-in kom väldigt sent och en lång bana där det tog lite tid att hitta runt, men till slut gick det hyffsat och gav mersmak.
Tack alla för en spännande dag och Stefan för att det blev av.
Stort tack Olle för att du tog mig med ut och visade hur det ska göras när både bil och förare är riktigt bra
Rundan hjälpte mig att hitta linjerna och våga trycka på lite extra när jag själv körde
Jag sällar mig till hyllningskören till Stefan H för ett återigen väl genomfört evenemang på Gotland Ring. Inte lika strålande väder som 2008, men jag tror de flesta fick köra av sig tillräckligt på både blöt och torr bana. Också en bra social aktivitet för att ägare av Eliser, Speedsters, 7-varianter och några andra att lära känna varandra och sina olika bilar. Jag bifogar några bilder.
- Attachments
-
- Bilar på rad i förmiddagens blöta.JPG (94.12 KiB) Viewed 12499 times
-
- Nillet och Johanna förbereder en ny attack på den svåra banan.JPG (135.98 KiB) Viewed 12503 times
-
- På em sjönk varvtiderna i takt med att humöret steg.JPG (136.64 KiB) Viewed 12497 times
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Några fler bilder....
- Attachments
-
- Vid stugbyn står det Lotusar i varje buske.JPG (110.36 KiB) Viewed 12497 times
-
- Bensin var hårdvara, - närmaste mack med 98 oktan i Visby.JPG (104.77 KiB) Viewed 12495 times
-
- På kvällen ljögs varvtiderna ned några sekunder.JPG (122.39 KiB) Viewed 12515 times
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
- Nillet
- Forumadministratör
Det var en blöt lördag förmiddag på Gotland Ring när Hasselgren fixade en trevlig bandag för sevenklubbarna (och några andra). Eftersom jag kört av mig lite på Superstage dagen innan tog jag det lugnt under förmiddagen då det regnade.
Men efter lunch blev det torrt och mycket körtid på denna underbara bana.
Stort tack till familjen Salomonsson för allt fix och trevligt sällskap.
Nu i efterhand ångrar jag att jag inte drog iväg och tankade och körde på kvällen också, men jag skulle snart köra igen (Knutstorp på måndagen).
Titta gärna på första varvet i videon, blev mycket förvånad. :eek2:
http://www.youtube.com/watch?v=exVIgPBB6SU
Mina 13 bilder: http://www.nillet.com/evenemang/100807/index.html
Smakprov:

Men efter lunch blev det torrt och mycket körtid på denna underbara bana.
Stort tack till familjen Salomonsson för allt fix och trevligt sällskap.
Nu i efterhand ångrar jag att jag inte drog iväg och tankade och körde på kvällen också, men jag skulle snart köra igen (Knutstorp på måndagen).
Titta gärna på första varvet i videon, blev mycket förvånad. :eek2:
http://www.youtube.com/watch?v=exVIgPBB6SU
Mina 13 bilder: http://www.nillet.com/evenemang/100807/index.html
Smakprov:

Fotografen inväntar rätt tillfälle 
- Attachments
-
- P1030075.JPG (240.7 KiB) Viewed 12388 times
Johnny Karlsson
Opel Speedster
Opel Speedster
Nillet wrote: Titta gärna på första varvet i videon, blev mycket förvånad. :eek2: