Stort tack till Daniel och Anna!
Alltid trevligt att träffa alla människor!
Min film finns här: http://www.youtube.com/watch?v=e5qI2VXdV40
Har missat någon inställning, är filmad i widescreen och visas inte så...
Mina 22 bilder kommer i morgon.
Emmaboda Superstage 30 maj 2010
Re: Emmaboda Superstage 30 maj 2010
Tack Anna och Daniel för en mycket fin tillställning!
De två enda "olyckor" så som jag förstod det var en punktering som fixades relativt lätt vid närliggande mack och stackars Miss Sophie som dog på grund av att batteriet flyttade sig. Lite rök och däckskrik blev det också, och en del som snurrade. Totalt sett en trevlig dag och absolut värt att göra igen, man får mycket bättre känsla för vad bilen klarar av och det går fortfarande att minska tiderna. För min del ska de flesta förbättringar ske bakom ratten
Åtminstone var det inte farligt att snurra med bilen, varken första eller andra gång
Mycket fler bilder finns, men det går tydligen bara att ladda upp tre åt gången?
De två enda "olyckor" så som jag förstod det var en punktering som fixades relativt lätt vid närliggande mack och stackars Miss Sophie som dog på grund av att batteriet flyttade sig. Lite rök och däckskrik blev det också, och en del som snurrade. Totalt sett en trevlig dag och absolut värt att göra igen, man får mycket bättre känsla för vad bilen klarar av och det går fortfarande att minska tiderna. För min del ska de flesta förbättringar ske bakom ratten
Mycket fler bilder finns, men det går tydligen bara att ladda upp tre åt gången?
- Attachments
-
- Punktering :o(
- AP1050065.jpg (144.56 KiB) Viewed 9447 times
-
- Motorstopp, dålig kontakt med batteriet.
- AP1050141.jpg (173.75 KiB) Viewed 9442 times
-
- Uppställning
- AP1050013.jpg (121.5 KiB) Viewed 9437 times
Så finns det fler bilder upplagda, jag la dem på Miss Sophies hemsida:
Miss Sophie
Titta under Photos...
Miss Sophie
Titta under Photos...
- Nillet
- Forumadministratör
Jag snurrade i sista kurvan på mitt sista varv, varvet kändes riktigt bra.
Efter att ha studerat loggfilerna så var jag 0,42 sekunder före dagens snabbaste varv och hade alltså inte slått mitt tidigare personliga rekord.
Känns bra att jag inte förstörde ett rekordvarv.
Mer från loggade data:
Max hastighet: ca 160 km/h (innan smala slalompartiet)
Min hastighet: ca 35 km/h (i vändningen)
Max sidokraft: ca 1,1 G
Max acceleration: ca 0,3 G
Max broms: ca 1,2 G
Efter att ha studerat loggfilerna så var jag 0,42 sekunder före dagens snabbaste varv och hade alltså inte slått mitt tidigare personliga rekord.
Mer från loggade data:
- Nillet
- Forumadministratör
Mer från loggen...
- Attachments
-
- Loggade_Linjer.jpg (138.68 KiB) Viewed 9348 times
Hej Nillet,Nillet wrote:Jag snurrade i sista kurvan på mitt sista varv, varvet kändes riktigt bra.![]()
Mer från loggade data:
Häftigt med data och logg, var det GPS-mottagaren och telefonen du använde till det? Jag kanske ska skriva det på öskelistan
Vad fint du har följt samma linje varje gång, jag har en del att hämta i vändningen runt ensamma konen (riktade in mig på första porten för tidigt) och svänger nog mycket mer än vad som egentligen hade behövts, jag ska träna på att köra mer rakt fram och utnyttja vägen mycket mer!
Hälsningar,
Johanna
- Nillet
- Forumadministratör
Läs mer om "Racechrono for dummies" här: http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=64829Johanna wrote:Hej Nillet,Nillet wrote:Jag snurrade i sista kurvan på mitt sista varv, varvet kändes riktigt bra.![]()
Mer från loggade data:
Häftigt med data och logg, var det GPS-mottagaren och telefonen du använde till det? Jag kanske ska skriva det på öskelistan![]()
Vad fint du har följt samma linje varje gång, jag har en del att hämta i vändningen runt ensamma konen (riktade in mig på första porten för tidigt) och svänger nog mycket mer än vad som egentligen hade behövts, jag ska träna på att köra mer rakt fram och utnyttja vägen mycket mer!
Hälsningar,
Johanna
Tackar för ett trevligt möte, mina bilder hittas Här
Det var min första gång på superstage... detta måste vi göra om.
film kommer senare.
Det var min första gång på superstage... detta måste vi göra om.
film kommer senare.
“Everything should be as simple as possible, but not simpler.” — Albert Einstein
Lotus Elise 111s
Lotus Elise 111s
Skoj att se alla fina bilder, tack för dem!
Blev ju riktigt sugen på Racechrono.. Ser ut att vara en grym app! Men de verkar tyvärr inte ha stöd för Blackberry..
Men skall definitivt ha Racechrono i tankarna när det blir dags för ny telefon!
Blev ju riktigt sugen på Racechrono.. Ser ut att vara en grym app! Men de verkar tyvärr inte ha stöd för Blackberry..
Daniel Aspenberg
Lotus Elise Sport 220 -20
Lotus Elise Sport 220 -20