Serviceverkstad för nyare bilar i Stockholmsområdet?

Här pratar vi om allt som har med Lotus eller andra sportbilar att göra.
Post Reply
p_ilis
Användare

Serviceverkstad för nyare bilar i Stockholmsområdet?

Post by p_ilis »

Hej!

Mitt första inlägg här på forumet - blir nybliven Lotusägare om några veckor. Har tidigare haft tyska och japanska bilar och nu är det äntligen dags för engelskt!  :wave:

Så, till min första frågor. :-D
Ni med nyare Lotus i Stockholmsområdet (fortfarande garanti) - vart servar ni dem för att få vettiga stämplar till serviceboken?

Finns det någon firma i Sverige (helst Stockholm) som har rätt att göra garantiarbete?

Med vänlig hälsning
Peter
Med vänlig hälsning
Peter
STELL
Svårt Lotus-beroende

Re: Serviceverkstad för nyare bilar i Stockholmsområdet?

Post by STELL »

Hejsan och välkommen ! :-D

I Sverige finns endast Wendells i Skåne och Bennet i Göteborg som är aktoriserade verkstäder.
Vi i Stockholm med lite äldre bilar vänder oss till Lasse Wickenberg  :up: i Sollentuna (Espritägare med 2 bilar i garaget och som ofta hjälper andra ) för att citera honom själv :hack:
STELLAN

2 X EXCEL SE -88
1 X ELISE -01 (DOTTER)
Medlem #236
p_ilis
Användare

Re: Serviceverkstad för nyare bilar i Stockholmsområdet?

Post by p_ilis »

Tack och tack för infon! Göteborg är ju inte så farligt långt bort så det får det bli när det är servicedags. Hör av mig till Lasse om det blir något annat som går sönder (ta i trä :laugh: ). Borde det inte finnas marknadsutrymmet för en återförsäljare/autoriserad verkstad på östkusten också..?
STELL wrote:Hejsan och välkommen ! :-D

I Sverige finns endast Wendells i Skåne och Bennet i Göteborg som är aktoriserade verkstäder.
Vi i Stockholm med lite äldre bilar vänder oss till Lasse Wickenberg  :up: i Sollentuna (Espritägare med 2 bilar i garaget och som ofta hjälper andra ) för att citera honom själv :hack:
Med vänlig hälsning
Peter
Post Reply