Japp nosen på S2 måste av också, kan gå med våld att nå den men skulle inte changsa. Inte svårt att ta av nosen.
Måste du byta ? Är den rostig ? På min 2002 med 8k mil är skruvar lite rostiga annars inga problem
Ibland undrar man hur ingenjörerna i England resonerar. Hur man kan spara några cent på att sätta ogalvade skruvar på diverse ställen på en bil som kostar + 300.000 kr! Som exempel de krysspårskruvar som sitter runt tankpåfyllningen på Elise S1. De är rödrostiga nästan från fabrik. Det är väl samma med den gängade hylsan för dragöglan?
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Calson wrote:Japp, den är ruggigt rostig. Det går inte att skruva på kroken. Tro mig, 5-556 funkar på det mesta men inte här...
OK annars är en fusk-variant att lägga en vajer/rem-ögla runt stången om det behövs bogseras. Men det är inte svårt att plocka ner fronten. Samtidigt kan man passa på att byta fäst-skruvar/muttrar till rostfitt som finns för rimlig slant på ebay
Varför inte bara ta en gängtapp/snitt och lite skärspray?
Rune Eklund
Elise S2 -04
Morgan 4/4 -71
T-Ford -23
Audi A3 Quattro -00
BMW 118d Coupe -11
Volvo XC60 D5 AWD -12
BMW Dakar 650-06
BMW F800ST-11
.....nu är garaget fullt :-)
M8, jag provade med en "bondmutter" inköpt på Biltema och den passade som handsken på min S2 ögla, annars är jag rätt van vid skumma gängor eftersom jag har en Morgan -71 och en T-Ford från -23 :-)
Rune Eklund
Elise S2 -04
Morgan 4/4 -71
T-Ford -23
Audi A3 Quattro -00
BMW 118d Coupe -11
Volvo XC60 D5 AWD -12
BMW Dakar 650-06
BMW F800ST-11
.....nu är garaget fullt :-)