Allt av intresse !
tex :
Chassi
Wheel Bearing Housing bak (lagerhuset)
Radius arm (stora bärarmen)
Framlycktor
Baklampor (samma som 47an) iprincip oavsett skick
Dörrar
Huvar
Inredningsdetaljer till S1
Säten m.m.
0734293982
alt
andreas.tysk@gmail.com
Kom just på att jag har ett knutkors till en TC om någon vill byta mot något roligt till en S1a + - pengar eller bara köpa
Mvh / Andreas
Lotus Europa S1 Delar Köpes & bytes
Lotus Europa S1 Delar Köpes & bytes
Last edited by Andreas.T on Mon 26 Jan, 2009 23:11, edited 1 time in total.
Andreas Tysk
Lotus Europa S1 - 68
MGB GTSR - 70
Mini Van "1380 JANA" - 65
Lotus Europa S1 - 68
MGB GTSR - 70
Re: Lotus Europa S1 Delar Köpes
Hej.
Skall du bygga en till S1:a, eller en 47-klon?
/Pontus
Skall du bygga en till S1:a, eller en 47-klon?
/Pontus
Re: Lotus Europa S1 Delar Köpes
Är kär i S1or så är nästan säker på att när mgb gtsr.n och S1an är renoverade och klara så kommer jag leta efter en till S1a
Och då antagligen ett renoveringsobjekt så lika bra att leta delar om det råkar bli 2st S1or i garaget om några år :)
Åkte S1a första gången när jag va nån månad gammal och har kört den i 3 år nu (första gången när jag va 18)
Så kommer aldrig kunna slita mej från dom simpla vackra underbara S1orna :)
är det du som har den ljusblåa S1an i uppsala ? isåfall har nog farsan leveraskört den ;)
Och då antagligen ett renoveringsobjekt så lika bra att leta delar om det råkar bli 2st S1or i garaget om några år :)
Åkte S1a första gången när jag va nån månad gammal och har kört den i 3 år nu (första gången när jag va 18)
Så kommer aldrig kunna slita mej från dom simpla vackra underbara S1orna :)
är det du som har den ljusblåa S1an i uppsala ? isåfall har nog farsan leveraskört den ;)
Andreas Tysk
Lotus Europa S1 - 68
MGB GTSR - 70
Lotus Europa S1 - 68
MGB GTSR - 70
Re: Lotus Europa S1 Delar Köpes & bytes
En kompis hade den blå tidigare, men sålde den. Den är riktigt fin, orginaldörrarna finns dessutom kvar.
Dumt nog köpte jag den inte, utan det blev ett renoveringsobjekt (S1:a) i stället. Den är just nu på lack o plastning. Har allting till den tror jag, utom huvlåsen i hörnen på luckorna.
Och så skulle jag behöva ett grenrör till motorn (x-flow), helst ett gammalt bockat Berg-grenrör utan svetsskarvar, annars får det nog bli ett från Banks i England.
Och ett par Revolutionfälgar
Hade inte du ute din S1:a till försäljning för några år sedan? Har för mig att jag såg den på nätet?
/Pontus
Europa S1, renoveras
Europa S1B, nästan orginal, men inte körbar
Europa S2, väldigt körbar, med Bergmotor och 5 vxl
Dumt nog köpte jag den inte, utan det blev ett renoveringsobjekt (S1:a) i stället. Den är just nu på lack o plastning. Har allting till den tror jag, utom huvlåsen i hörnen på luckorna.
Och så skulle jag behöva ett grenrör till motorn (x-flow), helst ett gammalt bockat Berg-grenrör utan svetsskarvar, annars får det nog bli ett från Banks i England.
Och ett par Revolutionfälgar
Hade inte du ute din S1:a till försäljning för några år sedan? Har för mig att jag såg den på nätet?
/Pontus
Europa S1, renoveras
Europa S1B, nästan orginal, men inte körbar
Europa S2, väldigt körbar, med Bergmotor och 5 vxl
Yes den va tillsalu men nu kommer den kanske säljas om 60-70 år
huvlåsen vet ja vart man kan fixa nya kostar inte många dollar , kolla länkarna via lotus-europa.com !
Hoppas du kommer med S1an på möten sen ! skulle vara roligt om flera type 46bilar kunde träffas med "rätt" drivlina
Ska ut och kolla på en S1a som byggs i gbg nu me
Är du i göteborg nångång så är du mer än välkommen att hälsa på i garaget !
huvlåsen vet ja vart man kan fixa nya kostar inte många dollar , kolla länkarna via lotus-europa.com !
Hoppas du kommer med S1an på möten sen ! skulle vara roligt om flera type 46bilar kunde träffas med "rätt" drivlina
Ska ut och kolla på en S1a som byggs i gbg nu me
Är du i göteborg nångång så är du mer än välkommen att hälsa på i garaget !
Andreas Tysk
Lotus Europa S1 - 68
MGB GTSR - 70
Lotus Europa S1 - 68
MGB GTSR - 70
Kollat lite och skulle behöva askfatet till S1an ifall jag ska byta dom gamla panelerna till std
Även bakljus glas till S1 är av intresse !
Även bakljus glas till S1 är av intresse !
Andreas Tysk
Lotus Europa S1 - 68
MGB GTSR - 70
Lotus Europa S1 - 68
MGB GTSR - 70