Vad kostar det att lacka om en bil i dagens läge, mellan tummen och pekfingret?
Hur svårt är det att avlägsna den gamla färgen på en S3? Är det slipa som gäller?
Behöver lite vägledning inför ett potentiellt köp av en S3 Turbo som behöver ny lack (under vintern i år) och inredning (på sikt). Är det att ta sig vatten över huvudet att försöka strippa för att lacka om.
Tack Rasmus
Lackering kostnad?
- Rasmus_Hult
- Stamgäst
Lackering kostnad?
Lotus Esprit S3 Turbo 1983
-under renovering-
-under renovering-
Re: Lackering kostnad?
Hej.
Nu är väl S3 lite större än Elisen. Men jag har undersökt det lite löst själv.
Och riktmärket jag fått på Elisen är mellan 20-30´. Men i det fallet skulle jag inte göra något alls själv och de skulle montera ner bilen, lacka den och montera ihop den.
MVH
Peter
Nu är väl S3 lite större än Elisen. Men jag har undersökt det lite löst själv.
Och riktmärket jag fått på Elisen är mellan 20-30´. Men i det fallet skulle jag inte göra något alls själv och de skulle montera ner bilen, lacka den och montera ihop den.
MVH
Peter
Peter Dalmyr
Elise S2 -01
Audi A4 2.0TDI Quattro -09
Elise S2 -01
Audi A4 2.0TDI Quattro -09
- EXCEL,PATRIK.
- Forumveteran
HEJ.
Det är alltid svårt att ge pris på saker utan att ha tittat på bilen. Men det låter billigt med 20-30 000:-
Av egen erfarenhet så går det många gånger att rädda en lack med rubbing och polering.
Mycket jobb men resultatet blir väldigt bra, även mindre repor och andra defekter går att trolla bort. Prata med någon som kan polera så det inte går på tok.
Det finns några här på forumet som kan detta med polering bättre än jag så du kanske får ett mer fördjupat svar senare.
Må gott
Patrik
Det är alltid svårt att ge pris på saker utan att ha tittat på bilen. Men det låter billigt med 20-30 000:-
Av egen erfarenhet så går det många gånger att rädda en lack med rubbing och polering.
Mycket jobb men resultatet blir väldigt bra, även mindre repor och andra defekter går att trolla bort. Prata med någon som kan polera så det inte går på tok.
Det finns några här på forumet som kan detta med polering bättre än jag så du kanske får ett mer fördjupat svar senare.
Må gott
Patrik
Excel SE 1987, Midas Gold MK3 1987, Austin mini 1275GT 1975. Triumph tiger T110 1954.
- Rasmus_Hult
- Stamgäst
Tack Patrik. Jag har tittat lite mera på den potentiella bilen och ser att om jag river alla lister som går runt den och sätter dit nya så går nog lacken att leva med ett tag till. Vi får se skall på visning om två veckor men vill veta lite vad för omkostnader jag tittar på!
/R
/R
-under renovering-
-under renovering-
- Rickard
- Svårt Lotus-beroende
Rasmus.
Om du ska köpa en esprit så skulle jag rekomendera dig att ta med någon med esprit erfarenhet när du kollar på bilen. Lack & inredning i all ära, men dom bitarna går att lösa både här & där, men när det kommer till motor & låda så börjar det kosta pengar.
Vet själv hur det är när man kollar på bilar & är jättesugen, då ser man inga problem..
Lägg ut en tråd här på forumet så finns det säkert någon i närheten av din tilltänkta bil som kan ställa upp.
Lycka till
Om du ska köpa en esprit så skulle jag rekomendera dig att ta med någon med esprit erfarenhet när du kollar på bilen. Lack & inredning i all ära, men dom bitarna går att lösa både här & där, men när det kommer till motor & låda så börjar det kosta pengar.
Vet själv hur det är när man kollar på bilar & är jättesugen, då ser man inga problem..
Lägg ut en tråd här på forumet så finns det säkert någon i närheten av din tilltänkta bil som kan ställa upp.
Lycka till
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...
Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1
Å en hel del annat.
Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1
Å en hel del annat.
- Rasmus_Hult
- Stamgäst
Tack Rickard! Vad jag vet om motorn är att den är blueprintad och att turbon är ny. Om det finns en forumist som bor norr över typ Sundsvall trakten så tar jag mer än gärna med han/henne!
/R
/R
-under renovering-
-under renovering-
Hej Rasmus,
Misstänker att det är den vita Turbo Esprit som fanns på blocket
för någon vecka sedan...
Till det priset kan den nästan vara utan motor om den är OK för övrigt...:-)
Välkommen i klubben!
Misstänker att det är den vita Turbo Esprit som fanns på blocket
för någon vecka sedan...
Till det priset kan den nästan vara utan motor om den är OK för övrigt...:-)
Välkommen i klubben!
Håkan Bengtsson, Ansvarig för Bankörning LCCS
Tidigare Esprit-frälst men just nu en Honda-Elise S1, Exige 360 Cup, Zero 7 samt Formel Ford 1600 tävlingsbilar Royale RP21, Van Diemen RF76, Reynard F83. Även delägare i frugans Emira

Tidigare Esprit-frälst men just nu en Honda-Elise S1, Exige 360 Cup, Zero 7 samt Formel Ford 1600 tävlingsbilar Royale RP21, Van Diemen RF76, Reynard F83. Även delägare i frugans Emira
- Rasmus_Hult
- Stamgäst
Jo Håkan inte långt ifrån. Kunde inte motstå till den pengen så skulle jag den bara för att titta på i garaget nästan. Världens vackraste bil (med Maserati Bora) och med 210 kusar så kan jag nog leva med att köra med ratten på fel sida tills den strippas och renoveras. Nu är den inte betald och klar än så allt kan hända men det är mycket nära att jag kan kryssa av den punkten som "skall göras någon gång i livet", som jag väntat på i över 25 år på.
Hur var det hade klubben någon special deal med däck tillverkare eller liknande?
Hur svåra är speedline fälgarna att hitta idag?
MVH Rasmus
Hur var det hade klubben någon special deal med däck tillverkare eller liknande?
Hur svåra är speedline fälgarna att hitta idag?
MVH Rasmus
-under renovering-
-under renovering-